کد خبر 1557158
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
هیلی: بایدن خیلی فرتوت و کنگره، خصوصی‌ترین خانه سالمندان آمریکاست

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، کنگره آمریکا را «خصوصی‌ترین خانه سالمندان آمریکا» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهور دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور در حمله‌ای تند به جو بایدن، ساکن کنونی کاخ سفید، کنگره آمریکا را «خصوصی‌ترین خانه سالمندان» این کشور خواند!

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال آتی آمریکا در یک آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای، بایدن را «خیلی فرتوت» توصیف کرد.

وی این آگهی را اینطور آغاز می‌کند: من فقط می‌گویم؛ بایدن خیلی پیر و کنگره خصوصی‌ترین خانه سالمندان آمریکا است. واشنگتن بی‌وقفه شکست می‌خورد چون سیاستمداران دیروز نمی‌توانند ما را به سوی فردا هدایت کنند.

هیلی در پایان این آگهی می‌گوید: تعیین محدودیت زمانی، پشت سر گذاشتن تست صلاحیت عقلی و ارائه برنامه‌ای عینی برای شکست چین و احیای اقتصادی برای ریاست جمهوری آمریکا الزامی است. باید با نسلی نو و رییس جمهوری محافظه‌کار، بلوا و روزهای غم‌انگیز گذشته را پشت سر بگذاریم.

نامزد ۵۱ ساله آمریکایی، حد فاصل سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فرماندار کارولینای جنوبی بود و به مدت دو سال نیز به عنوان بیست‌ونهمین سفیر آمریکا در سازمان ملل فعالیت کرد. او در حال حاضر پشت سر ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا سومین گزینه مورد نظر جمهوری‌خواهان برای انتخابات است و دونالد ترامپ ۷۷ ساله با بهره‌مندی از حمایت ۶۱ درصدی جمهوری‌خواهان، پیشتاز نظرسنجی‌هاست.

آگهی تبلیغاتی هیلی به احتمال فراوان هم برای جمهوری‌خواهان و هم برای دموکرات‌ها جالب توجه است، زیرا میانگین سنی یک سناتور آمریکایی در آغاز ریاست جمهوری بایدن، ۶۵ سال بود که بالاترین میانگین در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. نظرسنجی که در ماه اکتبر صورت گرفت، نشان داد که ۷۹ درصد آمریکایی‌ها خواستار تعیین حداکثر سن برای مقامات هستند.

بایدن مسن‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا است. او در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، در پایان دوره دوم حضورش در کاخ سفید، ۸۶ ساله خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 0
    باید همه به پا خیزیم و اسراییل را نابود کنیم ما جهاد با صهیونیست‏ها را واجب می‏دانیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس