فرار صهیونیست‌ها از مغرب پس از جنگ غزه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از فرار ده ها سرمایه گذار صهیونیست از مغرب پس از آغاز جنگ در غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، فرار سرمایه گذاران و گردشگران صهیونیست پس از آغاز تظاهرات اعتراضی به جنگ غزه، در مغرب شتاب بیشتری گرفته است.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، در یکی از این تظاهرات ها که با دعوت احزاب سیاسی مغرب و در حمایت از ساکنان غزه در خیابان های «رباط» پایتخت این کشور برگزار شد، جمعیت زیادی با تشکیل یک صف ۲ کیلومتری در خیابان های این شهر راه افتاده و با لگدمال کردن پرچم های آمریکا و رژیم اسرائیل و شعارهای ضد آمریکایی به خاطر حمایت مغرب از جنایت های رژیم صهیونیستی، با مردم غزه همدردی کردند.

«ماکس» یک سرمایه گذار صهیونیست در مغرب می گوید: در حال فعالیت در مغرب بودم، با آغاز جنگ در غزه فکر می کردم که می توانم به کارم ادامه دهم، ولی به توصیه دوستان به سرعت از این کشور خارج شدم.

وی می افزاید: به من گفته شد که ممکن است که به خاطر اسرائیلی بودن به من آسیب برسد و این یکی از اهداف حامیان فلسطین در مغرب است.

ماکس اضافه می کند: باتوجه به اینکه همه پروازها میان مغرب و تل آویو لغو شده بود، بازگشت کار آسانی نبود و بسیاری از گردشگران حاضر در مغرب از طریق سفر به پاریس و یا مادرید، به تل آویو بازگشتند.

وی می گوید: وقتی اعتراض ها و تظاهرات ضد اسرائیلی در مغرب افزایش و گسترش یافت، با دیگر دوستانم یک هواپیما را به مقصد پاریس اجاره و از آنجا به تل آویو بازگشتیم.

این سرمایه گذار صهیونیست می افزاید: میلیون ها شیکل به ما خسارت وارد شد، زیرا ما با گردشگران فرانسوی و اسرائیلی کار می کنیم و اگر این وضعیت ادامه یابد، مجبور خواهیم شد که برای تسویه وام هایی که از بانک ها گرفته ایم، شرکت های خود را بفروشیم.

در همین حال، «رونیت» مدیر صهیونیست یک شرکت گردشگری در مغرب می گوید: سرمایه گذاری پربازده و سودآوری داشتم، ولی مجبور شدم از مغرب خارج شوم و به اسرائیل(سرزمین های اشغالی) بازگردم. اکنون زمان مناسبی برای حضور «اسرائیلی ها» در مغرب نیست.

وی می افزاید: به فکر تعطیلی شرکت های خود در مغرب هستیم، هر روز خسارت های ما سنگین تر می شود و بدون وجود گردشگران اسرائیلی، ما کاری در مغرب نخواهیم داشت.

یک راهنمای گردشگری صهیونیست نیز می گوید: تردید دارم که «اسرائیلی ها» بتوانند به مغرب بازگردند، اعتراض ها و تظاهرات آن ها را مجبور کرده که به دیگر کشورها بروند.

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در کنار خسارت های بازرگانان صهیونیست، فضای کنونی مغرب به طور کلی به حضور گردشگران صهیونیست در این کشور پایان داد.

به گزارش این شبکه، مسئولان مغربی با این وضعیت موافق باشند یا مخالف، صهیونیست ها که از سال ۲۰۲۰ و پس از امضای توافق عادی سازی در مغرب صاحب خانه شده بودند، از این کشور خارج شدند.

همکاری های مغرب و رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته در همه سطوح شاهد رشد روزافزون بود، ولی جنگ غزه و حمایت شهروندان مغربی از فلسطین، این رشد را متوقف کرد.

دو طرف و پس از امضای قرارداد عادی سازی روابط در اواخر سال ۲۰۲۰ به گسترش روابط در همه زمینه های دفاعی، اقتصاد، فناوری و گردشگری اقدام کردند و دولت آمریکا براساس همین توافق، مالکیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

حمله رژیم اسرائیل به غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) بر این روابط سایه انداخت و از آن زمان پروازهای میان دو طرف متوقف شد و شمار گردشگران صهیونیست در مغرب به صفر رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    این صهیونیست های جنایتکار با این جنایات هولناک ضد بشری در هیچ گوشه ای از عالم که نشانی از بشریت و انسانیت مونده باشه نخواهند توانست که زندگی کنند و انشأالله آواره خواهند ماند همانگونه از ابتدای تاریخ این قوم مرتد، آواره بوده اند.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    خودشون میرم از کشورها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس