کد خبر 1562827
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
پاکستان از چین جنگنده رادارگریز می‌خرد

فرمانده نیروی هوایی پاکستان خبر داد که این کشور کار بر روی خرید جنگنده رادارگریز J-۳۱ از چین را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان روز گذشته در مراسمی از قصد و نیت این کشور برای خرید جنگنده‌های رادارگریز شن‌یانگ اف‌سی-۳۱ (همچنین شناخته شده با نام جی-۳۱) خبر داد.

به نوشته وبگاه دیفنس عربیک، ظهیر احمد بابر که در پایگاه «مریر» به مناسبت ورود تجهیزات جدید به ناوگان هوایی پاکستان سخنرانی می‌کرد، گفت که مقدمات کار برای خرید این جنگنده از قبل آغاز شده است. آب اندازی چند ناو دوربرد و افتتاح مرکز تعمیر و نگهداری پهپاد از اصلی‌ترین رویدادهای این مراسم بود.

پاکستان چندین سال است که در رقابت با هند به سمت تسلیحات چینی روی آورده است و در حالی که هند جنگنده‌های «رافال» فرانسه را خریداری کرده است، اسلام آباد نیز دو سال پیش ۲۵ جنگنده چینی «جِی-۱۰ سی» را به ناوگان هوایی خود اضافه کرد.

اما در خصوص مشخصات فنی جنگنده جی-۳۱، در حالی که چندان اطلاعات زیادی از این جنگنده به بیرون درز نکرده است اما گفته می‌شود حداکثر قدرت موتور این جنگنده ۸۸.۲۹ کیلو تن است که قبلا نیز مقام‌های چینی حین برگزاری نمایشگاه هوایی در پاریس آن‌را بیان داشته و اعلام کرده بودند در حال آزمایش موتور توربوفن جدید ۹ تنی هستند.

بر اساس اطلاعات درز شده آنلاین این جنگنده چینی نسل پنجم دارای پایداری بالا بوده و رادارها به سختی قابل به رصد این جنگنده هستند. این جنگنده اثر برجای گذاشته شده اشعه مادون قرمز پایینی دارد و همچنین قابلیت بالایی را در انجام جنگ‌های الکترونیکی برخوردار است.

ارتش چین کار طراحی و ساخت جنگنده‌های نسل پنجم را با کار بر روی جنگنده جی- ۲۰ (J-۲۰) در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و ساخت جنگنده جی-۳۱ از نظر اندازه و فیزیک کلی، چیزی شبیه اف- ۲۲ و اف- ۳۵ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    اِه چرا ازون F-35 های آشغال یانکی‌ها نمیخرن؟! ده بیست برابر گرونتره یه هزار تا هم اشکال بیشتر داره، مگه پاکستان غربگدا نداره؟؟!
  • حسین IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    چین هر سلاحی به پاکستان میده ،اما هیچ کشوری به ایران سلاح نمیفروشه؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      خوب ایران عقل ندارد چین چی کار کند باید ایران هم جی 10 به تعداد 120 فرون با کارخانه اش را از چینی می خرید
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    خوب چین این هواپیما را می فروشد که ازش در جنگ علیه چین بهره برند ارتش مزدور پاکستان اگر عمران خان نبود الان پکن را ویرانه کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس