ابراهیمی: شاید قلعه‌نویی در جام ملت‌ها طلسم را بشکند

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید: مگر در چند دهه گذشته یک بار توانستیم به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنیم که الان انتظار قهرمانی داشته باشیم؟

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی با بیان اینکه فوتبال ایران را رو به ضعف می‌بیند، اظهار کرد: اگر ۱۰ یا ۲۰ سال به عقب برگردیم می بینیم که فوتبال ایران در کجا قرار داشت و الان در چه شرایطی قرار دارد. ستاره های فوتبال آن زمان طوری بازی می کردند که فوتبال جذابیت خاصی داشت اما اکنون دلچسب نیست و تنها چند تیم مطرح بالای جدول برای رسیدن به جایگاه قهرمانی در لیگ رقابت می کنند و این طور نیست که بگوییم فوتبال رو به پیشرفت است.

وی افزود: در فوتبال قدیم پول مطرح نبود و استعدادهای خوبی در فوتبال کشف می‌شدند اما اکنون حتی به اندازه انگشت‌شمار فوتبالیست در استقلال و پرسپولیس پیدا نمی کنید که مربوط به خود تهران باشد. حتی وقتی هافبک وسط پرسپولیس را که از وجود بازیکنان خوبی همچون پنجعلی، نصرالله عبداللهی و علی پروین برخوردار بود نسبت به الان مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که دیگر خبری از چنین ستاره‌هایی در پرسپولیس نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه «بازی‌های لیگ در حال حاضر خسته کننده شده است،» افزود: حیف این همه هوادار که تماشاگر فوتبالی هستند که فقط در آن جنجال و حاشیه است. فوتبال فقط حول چهار تیم برتر جدول لیگ خلاصه می‌شود و سایر تیم‌ها شگفتی‌ساز نیستند.

وی درباره استعفای یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس نیز گفت: وقتی طی چهار دهه شاهد تغییر ۲۴ مدیرعامل در پرسپولیس باشیم باید هم یحیی گل‌محمدی شرایط ماندن در این تیم را نداشته باشد. در کجای دنیا شاهد اینگونه تغییرات هستیم؟ الان هم بحث واگذاری پرسپولیس مطرح است.

ابراهیمی افزود: در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام که در جریان بازی یکسری آدم غیرمرتبط وسط زمین بیایند و با داور بحث کنند در حالی که حتی نیمکت‌نشین‌ها نیز اجازه ندارند وارد زمین شوند و فوتبال را به جنجال بکشند و با داور بحث کنند. در این زمینه من مربی را مقصر می‌دانم.

وی همچنین ضمن حمایت از امیر قلعه‌نویی اظهار کرد: او شاگرد من و مربی فهیم و خوبی است که باید از او حمایت کنیم. چقدر اذیت می‌کنند مگر در چند دهه گذشته یک بار توانستیم به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنیم که اکنون انتظار قهرمانی در آسیا را داشته باشیم؟ برای قلعه‌نویی و تیمش دعا می‌کنم که این بار شاید طلسم را بشکنند. اگر موفق هم نشدند نباید مربی را مقصر دانست و آن را تغییر داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه فوتبال را به جنجال می‌کشند و می‌گویند داور ضعیف است در حالی که خود مربیان و بازیکنان سبب می‌شوند داور ضعیف شود. اگر از سیستم VAR برخوردار باشیم متوجه می شویم که حق با داور است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ... IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    جام جهانی میگیم تیم های اروپایی قوی هستن درست خداییش تو اسیا نتونستن بدرخشن جریمه شون کنید همانطور که به افتاضحشون پاداش دادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس