مهمترین اشکال تیم ملی که مقابل بورکینافاسو به چشم آمد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کسب پیروزی مقابل یکی از تیم‌های خوب آفریقایی می‌تواند اتفاق خوبی در آستانه حضور تیم ایران در جام ملت‌های آسیا باشد.

سرویس ورزش مشرق - شاهین بیانی کاپیتان اسبق تیم استقلال و مدافع سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بورکینافاسو اظهار داشت: شاهد برگزاری یک فوتبال تمام عیار بودیم. مسابقه بیشتر از اینکه شبیه یک دیدار دوستانه باشد شبیه یک فوتبال کاملا جدی و رسمی بود. حریف خیلی در متن بازی فرو رفته بود.

وی افزود: وقتی در اوایل نیمه اول که علیرضا بیرانوند به آن شکل مصدوم شد و روی زمین نشست نگران شدم که مبادا جدی بودن این مسابقه باعث شود بازیکنان دیگری را هم در طول مسابقه از دست بدهیم که شکر خدا اتفاق خاصی رخ نداد و توانستیم در نهایت بازی را با دو گل برنده شویم اما یک موضوع مرا نگران کرد.

مدافع اسبق تیم ملی ادامه داد: با توجه به حساسیت رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ما باید در خط دفاع دقت عمل بیشتری داشته باشیم. البته بچه‌های خط دفاع در این دیدار عملکرد خوبی داشتند اما به طور کلی نباید تا این اندازه حریف را دست کم بگیریم. در این بازی دیدیم که باز هم در ساختار دفاعی دچار مشکل هستیم. بورکینافاسو تیم قدرتمندی نیست و در رده دهم آفریقا قرار دارد و جزو تیم‌های درجه دوم و سوم فوتبال دنیا است. ما جلوی این تیم هم، ساختار دفاعی مان در دفاع فردی و تیمی مشکل داشت. آن‌ها چندین بار از جناح چپ تیم ملی نفوذ کردند و خطر آفرین شدند و باز هم با اشتباه دفاع وسط صاحب گل شدند. باید بدانیم در جام ملتهای آسیا با مهاجمان و هافبک های حرفه‌ای روبرو هستیم که در مراحل بالاتر از دور گروهی می‌توانند برای ما خطرساز شوند.

بیانی درباره عملکرد خط حمله تیم ملی گفت: ما در فاز هجومی خوب هستیم چرا که موقعیت‌های خوبی را جلوی بورکینافاسو خلق کردیم، اما بیشتر روی ضربات ایستگاهی صاحب موقعیت شدیم نه در جریان بازی و این یک زنگ خطر است و قلعه نویی و همکارانش باید به این موضوع واقف باشند. تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا به مراتب قوی‌تر از تیم بورکینافاسو و تیم‌هایی که تاکنون ملی پوشان جوانترمان برابرشان بازی کردند، هستند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: خوشبختانه بازیکنان اروپا رفته تیم ملی فوتبال کشورمان در چنین مسابقاتی نه تنها نگرانی بابت رو در رو شدن با حریفان ندارند بلکه از عملکرد خیلی خوبی هم برخوردارند و ما را امیدوار می‌کنند که دروازه هر تیمی را باز کنند. قطعاً با اضافه شدن سردار آزمون به جمع نفرات تیم ملی ما در خط حمله از این هم قوی‌تر خواهیم بود. طارمی ثابت کرد چرا در اروپا هنوز هم خواهان دارد. فقط یک لحظه برایش کافی بود تا گلش را بزند.

طارمی ثابت کرد چرا هنوز در اروپا مشتری دارد/ با این دفاع در مرحله حذفی به مشکل می خوریم

فوتبالیست سالهای گذشته تیم ملی کشورمان گفت: درست است که اکثر لژیونرها به جز مهدی طارمی، سردارآزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس در لیگ‌های درجه دوم و حتی درجه سوم اروپا بازی می‌کنند اما به هر حال صاحب تجربه هستند و تنه به تنه با بازیکنان بزرگ دنیا می‌شوند و قلعه نویی از این تجربه به نحو احسن می‌تواند استفاده کند.

وی همچنین درباره سبک بازی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها بازی تدافعی که هیچ شباهتی به فوتبال ایران نداشت حالا شاهد یک فوتبال رو به جلو واقعاً ایرانی هستیم. امیر قلعه نویی شرایطی برای تیم ملی ایجاد کرده که تیم رو به جلو بازی می‌کند و میل به حمله حتی مقابل یک حریف گردن کلفت آفریقایی هم کاملاً در گام‌های بازیکنان ما به چشم می‌آید. امیدوارم در جام ملت‌ها با همین سبک بتوانیم به قهرمانی برسیم.

بیانی درباره حضور تماشاگران در جزیره کیش گفت: برگزاری مسابقات تیم ملی در استادیوم‌های کوچک گاهی به همین شکل می‌تواند تیم را با انگیزه زیادی به میدان بفرستد. واقعا باعث خوشحالی بود که می‌دیدیم هواداران خانم و آقا تیم ملی را تشویق می‌کنند و امیدوارم همین تشویق‌ها کمک کند تا تیم ملی با سربلندی از جام ملت‌ها برگردد هرچند که کار سختی در پیش داریم.

وی همچنین درباره اینکه تیم ملی مان با این وضعیت در جام ملتها چه عملکردی خواهد داشت توضیح داد: تیم ملی فوتبال قاعدتا از گروهش با تیم منتخب لیگ برتر و بدون لژیونرها هم باید صعود کند. بحث من این است که با توجه به اینکه تیم‌های قدرتمندی در آسیا هستند، تیم ملی فوتبال با این رویه در مرحله حذفی به مشکل خواهد خورد، چون خط دفاع ما با کوچکترین فشار از سوی حریف ساختار دفاعی اش به هم می‌ریزد و مدافعان بسیار ناهماهنگ کار می‌کنند. تنها موضوعی که تیم ملی در آن خوب کار می‌کند روی ضربات ایستگاهی و شروع مجدد است که از اختلاف قدی مان استفاده می‌کنیم و مدافعان و هافبک‌های ما سرزن هستند و در این زمینه خوب عمل می‌کنیم. باید از همین ویژگی استفاده درست ببریم تا به اهدافمان برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    کنعانی ب درد دفاع نمیخوره خیلی کند و ضعیفه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    این تیم با این بازیکن‌ها اگه خوب بود در جام جهانی نتیجه می گرفت. به نظر من غیر از طارمی و رامین رضاییان، مابقی پیرمردهای بی انگیزه باید جاشون رو به جوانترها بدن
  • Hamid IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    فکر کنم بازی رو ندیدی توپ زمین همش دست اونا بود و تیم ما فقط خطا میکرد این تیم به مرحله حذفیم نمیرسه چه برسه به قهرمانی
  • DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 0
    پیراهن تیم ملی فوتبال ایران خیلی زشت وساده وبی سلیقه میباشد، این تیم ایران است حداقل طراحی ونقش و نگار بهتری انتخاب میکردیم، آخه این چیه؟؟؟ یه زیر پیراهن ارزون که تو سبزه میدان هم می‌فروشند.
  • غذای ارزان IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    ژاپن قهرمان آسیا میشه.زور نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس