ابراز همدردی نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا با ملت ایران در پی حادثه تروریستی کرمان

«لاورا فرارا» نماینده پارلمان اروپا و حزب پنج ستاره ایتالیا طی بیانیه‌ای با ملت ایران در پی حادثه تروریستی کرمان ابراز همدردی کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای خبری پولیتیکا منتشر شده، آمده است: «حمله به قبرستان (گلزار شهدا) کرمان که بر اساس برآورد اولیه بیش از ۱۰۰ کشته و ۱۷۰ زخمی بر جای گذاشته است، اقدامی ناجوانمردانه است زیرا غیرنظامیان و شهروندان عادی را هدف قرار داده است.»

وی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران افزود: ما به عنوان جنبش پنج ستاره بسیار نگران چرخه خشونت بی‌پایانی هستیم که منطقه خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داده است.» وی بر همین اساس تصریح کرد: «ما از همه دولتمردان می خواهیم که عقلانیت و اعتدال حاکم شود.»

عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد. بر اساس گزارش‌ها این حادثه دلخراش ۸۴ شهید و ۲۸۴ نفر مجروح برجای گذاشته است.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی، محافل سیاسی، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت‌های غربی، عربی و اسلامی، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه‌های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان‌های بی‌گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس