فهرست کامل نتیجه بررسی صلاحیت‌های هیئت‌های نظارت به وزارت کشور ارسال شد

بیش از ۲۱ هزار پرونده از واجدین شرایط در هیئت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۲ درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از ارسال فهرست کامل نتیجه بررسی صلاحیت‌های هیئت‌های نظارت به وزارت کشور خبر داد و گفت: در ۲ روز آینده وزارت کشور از طریق فرمانداری‌ها اسامی را اعلام می‌کند.

طحان‌نظیف، اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار پرونده از واجدین شرایط در هیئت‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۲ درصد واجدین شرایط تایید صلاحیت شدند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این دوره بیش از ۱۱ هزار نفر تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

وی افزود: ۳۸ درصد از متقاضیان با عدم تایید صلاحیت روبرو شدند و تنها کمتر از ۲ هزار نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که کمتر از ۱۰ درصد داوطلبان است

سخنگوی شورای نگهبان، اضافه کزد: در این دوره به ازای هر کرسی مجلس، ۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: داوطلبان عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند، شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

طحان‌نظیف، عنوان کرد: بیش از ۴ هزار نفر از داوطلبان در تهران و هیئت‌های نظارت استانی دعوت شدند تا ابهامات و نکات آن‌ها شنیده شود و دفاعیه آن‌ها نیز دریافت شد.

به گفته وی، ۲۶ نفر از نمایندگان فعلی مجلس در این مرحله تایید صلاحیت نشدند که نسبت به دوره گذشته یک سوم کاهش داشته است

طحان‌نظیف، ادامه داد: تایید صلاحیت‌های این دوره از اقشار مختلف مردم با تخصص‌های گوناگون هستند.

وی توضیح داد: در بین تاییدی‌ها، بیش از ۸۰۰ نفر استاد دانشگاه، بیش از ۱۵۰ نفر پزشک و کادر درمان، ۱۳۰۰ نفر فرهنگی، ۲۰۰ نفر از وکلا و قضات حضور دارند و بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی و ۳۷۰۰ نفر دهه شصتی هستند.

سخنگوی شوری نگهبان، گفت: بیش از ۳ برابر تعداد کرسی‌های مجلس از بانوان تایید صلاحیت شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس