حمله به مقر حشد شعبی در بغداد تعرض به خاک عراق محسوب می شود

سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که حمله پهپادی به مقر حشد شعبی در بغداد تعرض به عراق به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، یحیی رسول عبدالله سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی مسوول حمله توجیه ناپذیر اخیر به مقر حشد شعبی در بغداد است.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: این حمله سطح تمامی تفاهم‌نامه‌ها میان نیروهای مسلح عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

عبدالله افزود: این انفجار افزایش خطرناک تنش، تعرض به عراق و به دور از متن و روح ماموریت‌های محول‌شده‌ای است که به دلیل آن ائتلاف بین‌المللی به وجود آمده است.

رییس مجلس اعلی عراق نیز ضمن محکوم‌نمودن انفجار بغداد این حمله را اقدامی جنایتکارانه و نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

هادی العامری رییس ائتلاف «نبنی» نیز اعلام کرد: جنایت شنیعی را که نیروهای جنایتکار آمریکایی مرتکب شدند به شدت محکوم می‌کنیم. ما مسوولیت سهل‌انگاری در اخراج فوری نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی از خاک عراق را متوجه دولت عراق می‌دانیم.

ائتلاف «عزم» نیز حمله به مقر حشد شعبی را محکوم کرد و خواهان توقف تمامی مداخلات کشورهای بیگانه که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کنند شد.

فراکسیون «حقوق» پارلمان عراق نیز خواهان اخراج سفیر آمریکا از عراق و اقدام علیه نیروهای آمریکایی که حاکمیت عراق را نقض می‌کنند شد.

عصر امروز پنج‌شنبه جنبش نجبا عراق اعلام کرد که در نتیجه حمله موشکی آمریکا به مقر حشد شعبی در بغداد، الحاج مشتاق طالب السعیدی معاون فرمانده عملیات کمربند امنیتی بغداد در نیروهای حشد شعبی به شهادت رسیده است. بر اساس بیانیه جنبش نجبا خودرو شهید طالب السعیدی در داخل مقر حشد شعبی در شرق بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفته و به شهادت وی انجامیده است. خبرنگار المیادین در بغداد نیز گزارش داد که در این حمله ۲ نفر شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    4 5
    چند؟دستگی درعراق باعث شده تاکنون اشغالگران تروریست آمریکا درعراق بمانند ودست به ترور نیروهای امنیت عراق بزنند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 8
    اونموقع ک سلیمانی را ترور کردن و رهبری به نخست وزیر عراق فرمودند ترور در خاک عراق توهین به حود عراقی هاست، میفهمیدن ک خاکی ک استکبار توش پایگاه داشته باشه هیچوقت رنگ عزت و شرافت را نمیبینه
  • CN ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 0
    سالهاست به لطف مقتدی و دیگر برادران عراقی، حاکمیت عراق به دست آمریکا سپرده شده.
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    چقدر شبیه صدام حسین است.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    من موندم عراقیها دیگه چی را میخوان از دست بدن واقعا نشستن وتماشا میکنند امریکا در کشورشون پایگاه زده وداره علیه خودشون اقدام میکنه این نهایت تسلیم است کی میخوان بیدار بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    و عراقی که عرضه بیرون کردن نیروهای آمریکای تروریست رو نداره
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    تو خاک خودت به نیروهای نظامیت حمله بکنن بعد سکوت کنی و هیچ نگی.زنده باد ایران و ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس