وزیر خارجه ترکیه: به بازیگر مهم جهانی مبدل شده‌ایم

وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه مدعی شد که سیاست خارجی این کشور مستقل است و آنکارا از بازیگران مهم جهانی است.

به گزارش مشرق، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه به مناسبت سال نوی میلادی مدعی شد که ترکیه در سال ۲۰۲۴ بر «سیاست خارجی منطقی و موثر که ریشه در ارزش‌های اخلاقی دارد» تاکید خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «حریت» فیدان در بخشی از این پیام اظهار داشت: «در این دوره که نظام بین‌الملل با عدم قطعیت‌ها همراه و ‌ثبات جهانی در خطر است، سیاست خارجی مستقل ترکیه‌ تحت رهبری رجب طیب اردوغان اجرا می‌شود.»

این در حالی است که ترکیه هنوز با برخی همسایگان خود دچار مشکل است. ترکیه هنوز با یونان به توافق قطعی نرسیده است. یونان خواستار این است که آنکارا در خصوص امور پناهجویان و آب‌های اطراف براساس توافقات بین‌المللی برخورد و از نظامی کردن منطقه پرهیز کند.

وی در ادامه مدعی شد:«کشور ما به بازیگری مهم تبدیل شده واینک ترکیه در مناطق بحرانی جهان اعمال نفوذ دارد.»

وزیر خارجه ترکیه گفت:«با قدرتی که از ملت خود دریافت می کنیم، برابر بی عدالتی‌ها و ظلم‌های جهانی ایستادگی می‌کنیم و هرگز در دفاع از حقیقت تردید نخواهیم کرد.»

ترکیه طی سال‌های اخیر به بهانه پاکسازی عناصر پ.ک.ک از شمال عراق بارها دست به حملات نظامی زده است؛ حملاتی که دولت عراق آن را غیرقانونی و تجاوز به خاک خود می‌داند هرچند اعتراضات بغداد در خصوص مداخلات نظامی آنکارا همواره با بی اعتنایی ترکیه مواجه شده است.

هواپیماهای ترکیه اخیرا منطقه «سنجار» واقع در استان نینوا در عراق را بمباران کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    5 1
    اقای وزیر درست گفتید شما بازیگر هستید و نقش بازی می کنید . برای مثال از قلسطینی ها به زبان حمایت میکنید ولی در عمل دستتان در دستان اشغالگران و کودک کش هاست و برای انها کشتی ، کشتی کالا میفرستید و حاضر نیستید سفارتخانه اشغالگران را تعطیل کنید . البته نقش شما ، نقش منافقین است که بازی میکنید . و می دانید که خداوند در قران برای منافقین درک اصفل را جایگاه قرار داده است؟
    • ناصر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      3 1
      شما که به عمل حمایت میکنید چرا ساکتید؟چرا موشک با نوشته الموت اسراییل را که در روزهای غیر جنگ هوا می‌کردید الان این کار را نمیکنید؟!باشه در زمان و مکان مناسب
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 0
    خدا رو شکر خودشون اذعان می کنن که یه بازیگر جهانی هستند که نمی توانند جلوی خونریزی مردم غزه را بگیرند.
  • ایرانی GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    5 0
    بله ... الان کشور ترکیه شده همه کاره دنیا و مردم دنیا بدون ترکیه قادر به زندگی نیستند ... یاد قدیمی ها بخیر که میگفتند : ماست فروش هیچ وقت نمیگه ماست من ترشه ! ترکیه اول بره مشکل چندین و چند ساله خودشو با پ پ ک حل بکنه بعد بیاد واسه ما ادعای گردن کلفتی و قدر قدرت بودن بکنه , هنوز واسه ترکیه ای جماعت زوده که پا تو کفش بزرگان بکنه اونهم با اون گندی که بعد از زلزله نسبت به مردم خودش زد ... امان از توهم , امان از گنده گوزی های بیجا
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 2
    مردکه ی هپروت اگه سردار سلیمانی و ایران در جریان کودتا ی فتح‌الله گولن به ترکیه و خردوغان کمک نکرده بودندشما الان علاوه بر تجزیه شدن باید به همراه خردوغان جارو دست بگرفتی و پله های سفارت آمریکا را لیس بزدید هر چند الان هم کفش صهیونیست‌ها را لیس میزنید
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 0
    دغلکار جهانی
  • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 0
    اربابت اردوغان ادعا کرد سنگی در منطقه بدون اجازه ترکیه جا به جا نمیشه 3روز نکشید چندین شهر ترکیه با زلزله ویران شد چرا؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      گفته سنگی جابجانمیشه ولی نگفته که خودشون برای باربری امریکاواسرائیل جابجا نمیشن!!!
  • مهرداد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    مطمئنا با یه هفته تحریمهایی که برای ایران انجام میشه گرفتار بشید بیشتر از یکماه دوام نمی آورید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    سیاست خارجی این کشور مستقل است؟؟؟!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ باز که زدی به کاهدون!!!
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    باز جو از موتوری خریدی؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    وزیر خارجه ترکیه: به بازیگرطنز مهم جهانی مبدل شده‌ایم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس