فیدان: آمریکا تنها مانع برقراری آتش‌بس در نوار غزه است

وزیر خارجه ترکیه امروز در نشست خبری مشترک با همتای خود از جمهوری آذربایجان در باکو تصریح کرد: آمریکا تنها مانع برقراری آتش‌بس در نوار غزه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه طی نشست خبری مشترک با جیحون بایرام‌ اف، همتای خود از جمهوری آذربایجان در باکو اعلام کرد: انتظار داریم واشنگتن بیش از این مانع تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین نشود. در حال حاضر تنها آمریکا بین آتش‌بس و کشتار غزه قرار دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست خبری مشترک درباره تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در باره برقراری آتش‌ بس در نوار غزه گفت: شاهد حمایت از فلسطین از سوی بسیاری از کشورها که در رای‌ گیری قبلی رای منفی یا ممتنع داده بودند، هستیم. این به وضوح اراده جامعه بین‌ المللی برای پایان دادن به ظلم را نشان می دهد.

هاکان فیدان در ادامه تاکید کرد: اما این کافی نیست. انتظار داریم ایالات متحده بیش از این مانع تصمیم‌ گیری‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال فلسطین نشود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین درباره روابط آنکارا و ایروان نیز تصریح کرد: هیچ مانعی در خصوص عادی‌ سازی روابط ترکیه با ارمنستان نمی‌ بینیم، منتظر تکمیل روند توافق صلح میان باکو- ایروان هستیم.

این در حالیست که وزیر امور خارجه ترکیه امروز در باکو با الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان هم دیدار و رایزنی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    2 3
    آقای فیدان علیرغم انتقادات تند و بی شمار ترکیه علیه آمریکا واسراییل؛ بعضی از نظریه پردازان معتقدند که ترک ها از عوامل مهم اقتدار نظامی اقتصادی اسراییل هستند؛ آیا الزامن اگر ارتباط اقتصادی ترکیه با اسراییل قطع شود واقعن اسراییل بشدت تضعیف خواهد شد؟ اگرچه منتقدین به مواردی اشاره میکنند که بعضن از ناحیه ترکیه قابل دفاع وتوجیه نیست مانند آموزش خلبانان اسراییل توسط اساتید خلبانی ترکیه در پایگاه هوایی قونیه ترکیه؛ و از سویی گروهی معتقدند در اصل گروه حماس تحت حمایت شدید ترکیه بوده بطوریکه بطور مخفی از جانب ترکیه حمایت تسلیحاتی میشوند؛ وحماس دارای بنگاه های اقتصادی عظیم و معاف از مالیات در ترکیه می‌باشند؛ و شب حمله حماس به اسراییل برخی سران حماس در ترکیه حضور داشتند ودر هتلی مشغول نماز بودند که پرچم ترکیه در اتاق آنان روی دیوار مشاهده گردیده؛ آخر نفهمیدم کی به کیه؛ چی به چیه
    • ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      1 2
      اردوغان والهامه دوجوجه فاشیست تحت نظرصهیونیستهاهستند.
    • ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 2
      توکه تحت نطرصهیونیست نیستی مثلا چه دربرابرجنایتهای این رژیم کردی
    • ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      3 2
      پانترکهاحقیرترین وبی سوادترین ونمک نشناس ترین موجودات اند.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      به تورک بودن خود افتخار می کنم.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      هرکسی لایق ایرانی بودن نیست.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    4 2
    کشور نژادپرست ترکیه که به انگلیسی بوقلمون (Turkey) نامیده می شود استاد رذالت، بندبازی و زیر پا گذاشتن اصول شرافت اخلاقی و ماکیاولیسم است: از یک طرف تظاهر به دنباله روی از خلافت اسلامی عثمانی که غیرنژادپرست و چند نژادی بود، و حمایت از فلسطینی ها می کند و از طرف دیگر بنزین هواپیماهای بمب افکن، غذا و لباس صهیونیست های خون آشام و ضداسلام را تامین می کند. از یک طرف به اکراین پهباد می دهد و از طرف دیگر با روسیه رابطه دوستی دارد. از یک طرف ظاهراً مدعی پان تورکیسم است ولی از طرف دیگر دهها سال است که به اروپای اصالتا آریایی، ذلیلانه التماس و چاپلوسی می کند که او را بپذیرند.
    • ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      3 2
      تفکرات پان عثمانیسمی و قوم گرایانه فرصتی به افکارانسان دوستانه نخواهدداد.
    • ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      2 0
      حرف حق
    • ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      پان فارسیزم عامل بدبختی منطقه و ملت‌های به اسارت گرفته شده ایران است. با از بین رفتن فاشیسم و نژادپرستی پان فارس و بازگشت جغرافیای ایران به صاحبان و مالکان اصلیش یعنی تورک‌ها رفاه و عدالت برای همه محقق خواهد شد.
    • ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      رذالت وحقارت پانترکهاحدی ندارد.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    3 1
    درخواست اتش بس وتوقف جنگ در حالی که یهود متجاوز در خاک غزه است کاملا غیر عقلانی وغیررقانونی است، جنگ بین دوطرف در حال انجام است و حماس قهرمان خوب در مقابل متجاوز ایستادگی کرده و از متجاوز کشته گرفته ، دست حماس پیش است و نباید در موضع ضعف درخواست اتش بس کند ، یکی از بندهای اتش بس بایدد خروج متجاوز از خاک غزه باشد ، ایران به چه مجوزی به دنبال آتش بس دررغزهدپ است درحالی که متجاوز در داخل خاک غزه است؟، در زمان جنگ ایران و عراق هم امام خمینی ره تا زمانی که عراق را مجبور به عقب نشینی از خاک ایران نکرد صلح و اتش بس را قبول نکرد وما یک وجب از خاکمان را به دشمن بعثی ندادیم و قهرمانانه وابرو مندانه صلح کردیم و از غزه هم بیشتر کشته دادیم ، اتش بس که با خفت باشد که ننگ است‌ .
    • ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      2 2
      باید به حال اسرائیل دوم یا همان استان باکوهم چاره اندیشی شود.
    • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      این خواست هماهنگ شده با حماس است که فعلا در این شرایط که توانسته است یک تنه با عملیات طوفان الاقصی ضربات مهلک‌ سیاسی امنیتی نظامی حیثیتی و اقتصادی را به صهیونیست های جعال و تحریف کننده تاریخ بزند، آتش بس دایم البته با شروط حماس برای بازیابی توانش برقرار شود. توجه داشته باشیم که ایران حداقل بر خلاف ترکیه، در پشت صحنه به اسرائیل کمک نمی کند!
    • بُزکوه ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      ولی پان اکرادرااسرايیل بزرگ منطفه نامیدندوبه مسلمین دستور دادندکه جلو این خیانت بزرگ پان اکرادرابگبرندهمانهائی که سربازان مارابه شهادت میرسانند
  • ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ترکیه پست، حقه باز و خودفروش و منبع تجارت روسپیان و هرزگان و دومین صادرکننده کثیف ترین و مستهجن ترین سریال های به اصطلاح خانوادگی در جهان، غیرت، مردانگی، آزادگی و اسلام خواهی را از امپراطور ایرانی شجاع شیر (آلپ ارسلان) و وزیر با تدبیر و سیاستمدارش خواجه نظام الملک یاد بگیرد که چگونه کفن پوش و با غسل شهادت با دعای علمای دینی در روز جمعه در منطقه ارمنی نشین ملازگرد نزدیک دریاچه وان با سپاهیان عظیم و مغرور کفار رومی جنگید و بر خلاف معادلات نظامی آن روز توانست که با رشادت و دلاوری خود و سپاهیان مسلمانش امپراتور روم را شکست دهد و اسیر کند و در حقیقت پایه گذار سلجوقیان روم و بعدها دولت عثمانی شد و خودش سرانجام به دست یکی از زردپوستان مهاجم به آسیای میانه به شهادت رسید. همچنین یمنی های دلاور و جنگ‌زده را نگاه کند که چگونه با وجود فقر و محاصره دریایی به نحو حیرت انگیزی بر اساس اصول اسلام که دفاع از مظلومان است، خود را به خطر انداخته و به فلسطینی ها شجاعانه کمک می کنند.
    • ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      درودبرایرانی باشرف. پاینده ایران وایرانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس