یحیی گل محمدی

اگر گل محمدی واقعا از کار در پرسپولیس خسته شده و امکانات و شرایط موجود را برای ادامه موفقیت مناسب نمی بینید چرا یک بار اقدام به تهیه نامه استعفای کتبی و ارسال آن برای باشگاه پرسپولیس نمی کند؟!

سرویس ورزش مشرق _ باز هم استعفا در حساس ترین زمان ممکن! در شرایطی که تیم پرسپولیس نیاز فوری به آرامش داشته و یک دوره طولانی مدت استراحت نیم فصل فرصت مناسبی برای تقویت و رفع نقاط ضعف در پیش است باز هم یحیی گل محمدی سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی با مس رفسنجان که منجر به از دست دادن ۲ امتیاز حساس شد، کلیه اطرافیان خود و اصحاب رسانه را با یک دیالوگ چند بار شنیده شده غافلگیر کرد.

در واقع باید گفت یحیی با این استعفا نشان داد جای طلبکار و بدهکار عوض شده و به جای پاسخگویی فنی و توجیه دلایل ناکامی های نیم فصل اول، با استعفای شفاهی (و شاید صوری) به نوعی فرار رو به جلو کرده است!

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!


اگرچه سریال قهرهای تکراری و استعفاهای غیر واقعی یحیی گل محمدی که تنها به صورت شفاهی و لفظی در کنفرانس های خبری بیان می شود تا حدودی برای فوتبال دوستان عادی شده است اما در این مقطع زمانی و حتی با وجود تساوی برابر مس رفسنجان و پایان نیم فصل در رتبه سوم کمی غیرقابل پیش بینی بود.

شرایط پرسپولیس و فاصله تنها ۲ امتیازی تا تیم صدرنشین (استقلال) آنقدر وخیم نبود که نیازی به استعفای سرمربی و تغییر کادر فنی باشد؛ پرسپولیس امسال نیز ۳۰ امتیاز در نیم فصل اول کسب کرده که باز هم برای قهرمانی در پایان فصل کافی است و در صورت تقویت تیم و جذب چند بازیکن، بازگشت مصدومان و دوری از حواشی در نیم فصل دوم امکان کسب امتیازات بیشتری نیز فراهم خواهد بود، اما شاید به مانند فصل گذشته و حواشی که پس از باخت برابر فولاد خوزستان گریبان تیم گل محمدی را گرفت، پرسپولیس بیش از اینکه اسیر قدرت رقبا بشود، از حواشی خودساخته داخل تیم ضربه می خورد.

پرسپولیس که سال گذشته پس از باخت خانگی به سپاهان با شکست همه رقبا در پایان فصل قهرمان شد و در تمام دیدارهای برگزار شده از ابتدای سال ۱۴۰۲ برابر هیچ رقیبی شکست نخورده بود تا اینکه دیدار عجیب برابر النصر عربستان در ورزشگاه آزادی نخستین باخت این تیم در سال جاری را رقم زد؛ دیداری که اگر مجموعه ای اتفاقات عجیب و بدشانسی های پیاپی برای پرسپولیس رقم نمی‌خورد شاید نتیجه ای متفاوت داشته و حتی موجب صعود این تیم از گروه خود در آسیا می شد.

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!


محرومیت تماشاگران پرسپولیس از حضور در ورزشگاه به علت اشتباه بچه گانه یک ادمین اینستاگرامی در سال ۱۳۹۹، حواشی عجیب مربوط به استقبال از کاروان النصر در تهران، وضعیت عجیب و غریب چمن بی کیفیت ورزشگاه آزادی در آن زمان و مصدومیت مهدی ترابی در دقایق ابتدایی همه و همه دست به دست یکدیگر داده بودند تا پرسپولیس در شرایط نابرابر به مصاف النصر پرستاره با رونالدو و مانه و ... برود اما باز هم اگر میلاد سرلک در دقیقه ۵۲ به علت خطای بی مورد از زمین اخراج نمی شد در بدترین حالت به جای شکست ۲-۰ تساوی بدون گل رقم می خورد.

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!


به هر حال پرسپولیس خاطره شکست تلخ برابر النصر را با برد در زمین الدحیل در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی برابر گل گهر در روز ۱۶ مهر، آغاز گلزنی های شهاب زاهدی و حضور در صدر جدول لیگ برتر می رفت تا به دست فراموشی بسپارد اما یک تعطیلی مربوط به فیفا دی و قهر و به قولی فسخ یکطرفه یحیی گل محمدی و سفر او به دبی آغاز روند سقوط این تیم شد؛ قهر و فسخی که گفته می شد به علت عدم پرداخت آپشن های قرارداد فصل گذشته صورت گرفته بود!

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!
جدول لیگ برتر پیش از قهر و فسخ قرارداد گل محمدی

حواشی عجیب ایجاد شده در اردوی تیم که مسئولیت مستقیم آن با یحیی گل محمدی سرمربی تیم بود در کنار مصدومیت درازمدت چند بازیکن کلیدی نظیر پورعلی گنجی، سلمانی، امیری و در مقطعی ترابی و سرلک، موجب شد تا پرسپولیس از ۹ بازی سرنوشت ساز خود در لیگ داخلی و آسیا تنها ۱ برد کسب کند که نتیجه آن حذف از لیگ قهرمانان آسیا و فاصله ۷ امتیازی با صدر جدول لیگ برتر شده بود.

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!


نتایج عجیبی نظیر تساوی با نفت آبادان ۱۰ نفره در ورزشگاه آزادی، از دست دادن پیروزی برابر استقلال تاجیکستان، بازی محتاط و همراه با ترس برابر النصر ۱۰ نفره در ریاض و قناعت به ۱ امتیاز که در نهایت با باخت برابر الدحیل در هفته آخر دور گروهی موجبات حذف تیم را فراهم آورد و البته تساوی برابر قعرنشین لیگ برتر، استقلال خوزستان آن هم با دریافت ۲ گل نشان می داد پرسپولیس بیش از کمبود مهره یا مصدومیت بازیکنان، شخصیت برنده خود را از دست داده و نشانی از تیمی که در اواخر فصل گذشته با ۱۰ برد پیاپی در لیگ و جام حذفی دبل کرده بود ندارد.

اما همانطور که در بالا ذکر شد رقبای پرسپولیس در لیگ نیز چندان قدرتمند و با صلابت نشان ندادند؛ چند تساوی پیاپی استقلال و شکست های سریالی سپاهان موجب شد تا پرسپولیس با دو پیروزی برابر شمس آذر و نساجی به کورس قهرمانی برگشته و حتی در هفته پایانی شانس قهرمانی نیم فصل را نیز داشت؛ یحیی و تیمش اگرچه نمایش ناامید کننده ای برابر مس رفسنجانی داشتند که ۵ شکست متوالی را تا پیش از بازی با پرسپولیس ثبت کرده بود، اما باز هم کسب تساوی در رفسنجان و قرار گرفتن در رتبه سوم با تنها ۲ امتیاز فاصله دلیلی برای نا امیدی و انجام خودزنی و قهر و استعفای دوباره گل محمدی نبود!

چرا یحیی "استعفای کتبی" نمی‌دهد؟!/ نقش تمدید قرارداد در قهرهای صوری گل محمدی!


این بار استعفای گل محمدی حتی برای بازیکنان و مدیران باشگاه نیز غافلگیرکننده بود؛ همه از خود می پرسند که در شرایطی که حتی برنامه های آماده سازی نیم فصل و لیست بازیکنان مد نظر برای جذب در نقل و انتقالات زمستانی نیز آماده شده است "الان چه وقت استعفا بود آقای گل محمدی؟!"

قابل پیش بینی است که بار دیگر با وساطت بزرگان تیم و تلاش مدیران باشگاه برای جلب رضایت وی، گل محمدی دوباره به اردوی پرسپولیس بازگشته و کار خود را ادامه بدهد؛ سوال اینجاست که قهر و استعفا و بر هم زدن آرامش تیم به سود چه کسی است؟

چرا پرسپولیس هر بار در حساس ترین مقطع زمانی فصل بایستی چوب ناز کردن و قهرهای غیر واقعی گل محمدی را بخورد؟ بر کسی پوشیده نیست که یحیی گل محمدی مربی با دانش فنی بالا است که افتخارات زیادی برای پرسپولیس کسب کرده است اما اگر واقعا او از کار در پرسپولیس خسته شده و امکانات و شرایط موجود را برای ادامه موفقیت مناسب نمی بینید چرا یک بار اقدام به تهیه نامه استعفای کتبی و ارسال آن برای باشگاه پرسپولیس نمی کند؟! هرچند خیلی ها اعتقاد دارند که این استعفاها و قهرهای یحیی برای تحت فشارگذاشتن مدیریت پرسپولیس برای تمدید قرارداد است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    19 5
    متن حاضر با پیش فرض های نادرستی شروع شده مثلا به نظر می رسد که به جای از دست دادن دو امتیاز حساس مسابقه با مس باید گفت کسب یک امتیاز باد آورده (کمک داور آورده!) ولی در نتیجه گیری از متن که هدف آقای پول محمدی از این قهروآشتی ها بدست آوردن دستمزد بیشتر است، کاملا درست است
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      10 4
      دمت گرم رضا خوب گفتی، این نویسنده اشاره نکرده که پیروزی حداقل ده امتیاز به لطف داوری و آن هم بسیار تابلو دریافت کرده و از طرف دیگه کلی امتیاز با اشتباهات داوری از استقلال کم شده مثل تمام فصل های اخیر وگرنه اختلاف امتیاز با صدر 15 بود نه 2
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      3 3
      اینم یه تحلیل آبکی از آبی ها بود دوغت بنوش
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    16 2
    با دست پس میزنه و با پا پیش می کشه، شیوه لنگی هاست...
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 2
      این که بهتره از کار شماست که با پا پس میزنی و با دست پا می‌کشی
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      3 0
      دی استعفانو.سه بار دیگه استعفا بده میشه 10 بار میتونه یه ستاره بچسبونه به لباسش
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    5 0
    چون استعفای شفاهی اش را به ... ارواح شما داده است (جای خالی را خودتان با تفکرتان پر کنید)
  • جواد IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 12
    والا استعای کتبی رو تحویل خبرنگار نمیدن که با قاطعیت گفتی چرا کتبی استعفا نمیده! استعفای کتبیشو تحویل هیات مدیره داد ه و اونجا باید بررسی بشه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 2
      دمت گرم ولی این حرف که زدی برای کسی خوبه که حواسش نباشه نه اینا که اصل بد ذاتی و .... هستند
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    16 1
    این آقا با دست پس میزنه و با پا پیش میکشه واصلاهم خیال رفتن نداره!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 17
    مشرق به تو چه که کتبی می دهد یا نمی ده؟
  • الیاس IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    11 1
    خداییش دیگه خیلی لوث شده.همش استعفای الکی.مردی بشین اگه خواسته ای داری بگو تا هوادار هم بداند.حق هواداره که بفهمه تو باشگاه چی میگذره....نکنه ناز اپشنه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 1
    کارکردن بایحیی گل محمدی اعصاب فولادی میخواد
  • حميد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 0
    اولا قراردادشو كامل نميگيره استعفا بده و ثانيا ميخواد قرارداد جديد امضا كنه و توپ رو بندازه تو زمين درويش..مربي ترسو مادي تمام شده كه چيزه جديدي نداره
  • امیر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 1
    نازمیکنه میدونه جای دیگه تحویلش نمیگیرن اگه کتبی استعفاکنه دیگه بیکارمیشه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    بلوف زدنی و یا چانه زنی برای امتیاز گرفتن بیشتر
  • فقط پرسپولیس و علی پروین IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 1
    از اینکه من از بعضی کارهای گل‌محمدی تعجب میکنم و واقعا اعصاب خورد کن میشه مثل تعویض هاش یا بازی دادن به بازیکنی مثل ریگی و رفیعی .یکی باید مواظب پاسهای رفیعی باشه که خدا می‌دونه پاسهاش به کجا ختم میشه با ریگی که انگار می‌ره توی زمین که توپ رو از هر جای زمین به عقب برگردونه و هیچ هنری از این بازیکن ندیدیم . حتی وقتی آدم به نحوه جاگیری بازیکنان چه در حمله چه در دفاع نگاه می‌کنه مغزش منفجر میشه که چطور گل‌محمدی هیچ کاری نمیکنه ولی از اینکه بخواد به این صورت استعفا بده و بره هم کار درستی نیست غیر از اینکه مدیریت باشگاه کسی مثل برانکو رو مطمئن و آماده جایگزینی نهایتا یک هفته‌ای داشته باشند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    دلیلشو همه میدونن سوال پرسیدن نداره.چون تمام استعفاهاش نمایشیه جلوی رسانه ها شفاهی میشه استعفا داد بی سر و صدا اگه کتبی استعفا بده دیگه نمیتونه با جوسازی رسانه ای باج خواهی کنه.کلا هر وقت لیگ تعطیل میشه این استعفا میده خطشو از دسترس خارج میکنه .شما خودت مربی یه تیم باشی بخوای استعفا بدی خطتو از دسترس خارج میکنی؟مشخصه داره ناز میکنه.دکتر رسولپناه کبیر همون زمان عالی پته ی اینو ریخت رو اب.کامل در موردش افشاگری کرد ولی به شکل خنده دار و بی سابقه ای مربی، مدیرعاملو برکنار کرد. کاری ندارم این یارو خوب داره بیت المالو میچاپه.زمان اغتشاشات هر کاری میتونست علیه کشور انجام داد بعدشم رفت سر خاک شهدا 4تا عکس گرفت همه رو خام کرد نهایتا هم یادمه تو کنفرانس خبری همون زمان گفت من قرارداد دارم هیچکس نمیتونه منو از پرسپولیس اخراج کنه.با تمام این خباثتها هر سری هم داره چندین میلیارد از بیت المال بالا میکشه
  • یزدان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 4
    یحیی حالا حالا هست پرسپولیس هم که نباشه تو قلب مردم هست
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    استعفای کتبی سوادخوندن ونوشتن میخوادکه این بنده خدا نداره!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 2
      نه این که تو سوادخواندن و نوشتن داری ؟
  • سیداکبرسیدکریمی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 1
    اتفاقا یحیی چون به خواسته هاش توجه نمیشه و هوادار هم کمتر از قهرمانی راضی نیست، شفاف سازی کرد و آرامشی که شما مدعی هستید و شاید همه اینطور فکر میکنم،رو ندارد،یحیی مثل نکونام اهل هوچیگری نیست ، ضمن اینکه یحیی مدعی فسخ قراردادش شد و صحبتی از استعفا نکرد دنبال چی هستی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    یه خبر نگار نیست از یحیی بپرسه بعد پارسال که موهاتو کچل کردی چی زدی پرپشت شده شیطون بلا
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    یحیی گل محمدی نفوذی استقلال. یحیی ۲۰ سال مخفیانه عضو تیم استقلال بوده حتی تو لیگ برتر تو تیم استقلال به پرسپولیس گل زده ولی فیلمش نیست.
  • مجید IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    الان وقت اینکارها است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس