آشوب شب سال نو در آلمان؛ 15 پلیس در برلین مجروح شدند

آلمان نیز همانند تعدادی از کشورهای اروپایی، در شب سال نوی میلادی، شاهد آشوب و درگیری بود که طی آن ۱۵ پلیس مجروح شده و بیش از ۲۳۰ نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، آلمان نیز شب گذشته همانند تعدادی از کشورهای اروپایی، در شب سال نوی میلادی، شاهد آشوب و درگیری بود که طی آن ۱۵ پلیس مجروح شده و بیش از ۲۳۰ نفر نیز بازداشت شدند.

از سوی دیگر پلیس هلند امروز دوشنبه اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر در جریان آشوب‌های شب سال نو در سراسر این کشور بازداشت شدند.

پلیس در روتردام گفت بیش از ۱۰۰ خودرو و سایر وسایل نقلیه در آنجا به آتش کشیده شد؛ در حالی که در آمستردام، لاهه و دیگر شهرها به پلیس ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت نیاز شد.

پلیس ضد شورش همچنین در سراسر هلند به کمک گروه‌های آتش‌نشان آمد که در حین تلاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های متعدد، مورد حمله قرار می‌گرفتند.

پلیس اعلام کرد در شهر هارلم یک مرد ۱۹ ساله کمی قبل از نیمه شب یکشنبه به دلیل شدت جراحات ناشی از حادثه آتش‌بازی جان خود را از دست داد.

در فرانسه هم همزمان با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ به مناسبت سال نو میلادی، رسانه‌های این کشور از بازداشت تعداد زیادی از مردم و تخریب اموال عمومی خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، تعداد زیادی از آشوبگران از تجمع گسترده مردم فرانسه در خیابان‌های شهرهای مختلف برای جشن سال نو میلادی در نیمه شب استفاده کرده و به اموال عمومی آسیب رساندند.

وزیر کشور فرانسه ژرالد دارمانین گفت که نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها ۳۸۰ آشوبگر را بازداشت کردند و در این حوادث حدود ۷۵۰ خودرو نیز به طور کامل به آتش کشیده شد. وی همچنین گفت که در جریان درگیری نیروهای امنیتی با برهم‌زنندگان نظم عمومی در جشن سال نو میلادی، حداقل ۴۰ مأمور پلیس دچار آسیب‌دیدگی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    تنابنده بینشون نیست
  • رضا IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    اصولا وحشیگری ها وحشی گری ها کار مهاجر هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس