کد خبر 1560967
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
کاخ‌سفید: نمی‌خواهیم با حوثی‌ها وارد جنگ شویم

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه در سخنانی گفت که آمریکا نمی‌خواهد با یمن وارد جنگ شود.

به گزارش مشرق، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد با حوثی‌ها وارد جنگ شود و بهتر این است که حملات آنها متوقف شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «دارای منافع امنیتی بزرگی در خاورمیانه بوده و به استقرار نظامی برای حمایت از آن خواهیم پرداخت و در آینده بر اساس آن اقدام می‌کنیم».

ظهر امروز بود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که قایقهای متعلق به «حوثیهای یمن» به یک کشتی کانتینربر و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

سنتکام در این بیانیه گفته که یک کشتی کانتینربر متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی «مارسک» دو تماس اضطراری برقرار کرده مبنی بر اینکه از سوی 4 قایق متعلق به حوثیهای یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایقها با سلاحهای سبک به سمت کشتی مارسک تیراندازی کرده و تا فاصله 20 متری کشتی پیش رفته و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پس از این تماسهای اضطراری، بالگردهای آمریکایی به تماس پاسخ دادند وارد عمل شده و این قایقها به سمت آنها تیراندزای کردند.

سنتکام مدعی شده که بالگردهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق‌ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه قایقها نیز کشته شدند.

سنتکام همچنین مدعی شده که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.

در هفته‌های اخیر، به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی است و قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند، تنگ‌ کرده است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر کدام مدعی شده‌اند که پهپادها یا موشک‌های شلیک‌شده از یمن را ساقط کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    شدی عمو سام
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 1
    نیروی دریایی ارتش آمریکا مستقر در دریای سرخ با این کارشان و شهادت رزمندگان ارتش یمن ،اشتباه بزرگ و نابخشودنی را مرتکب شدند. بدون شک ارتش یمن حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد و با خشونت تمام انتقام شهادت نیروهایش را پاسخ خواهد داد. طی روزهای آینده دریای سرخ قتلگاه ناوگان دریایی آمریکا و متحدانش خواهد بود.
  • زودباور IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 1
    منظورش اینکه لطفا یمنی ها با آمریکا وارد جنگ تمام عیار نشوند، تا آمریکا با شیوه های کثیف تحریم مواد غذایی، ترور و حملات ناجوانمردانه آنها را بتدریج بکشد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    تا کی باید صبر کنیم؟ یه کاری کنیم.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    فقط از ما انفعال..
  • ناشناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    گفته ما نمیخواهیم بجنگیم حملاتت را متوقف کن؟؟؟!!!!!
  • CN ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    حالا که وقت انتقام یمنی‌ها رسیده نمی‌خواهید وارد جنگ شوید؟! با کشتن ده تن از نیروهای یمنی عملا وارد جنگ شدید و حالا باید منتظر عواقبش باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس