انتقاد سناتور دموکرات از بایدن برای ارسال نامحدود مهمات به اسرائیل

«تیم کین» سناتور دموکرات از اقدامات دولت «جو بایدن» در ارسال بدون محدودیت تجهیزات نظامی به اسرائیل انتقاد کرد و آن را مغایر با افکار عمومی و داخلی و بین‌المللی آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، این سناتور ایالت ویرجینیا از رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دلیل ارسال بدون محدودیت مهمات به اسرائیل انتقاد کرد. وی همچنین تاکید کرد که این امر باید با نظارت کنگره صورت گیرد.

کین در این خصوص افزود: همانگونه که کنگره نقش مهمی در همه مسائل مربوط به جنگ و صلح دارد، باید نسبت به ارسال تسلیحاتی که به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود، نظارت کامل داشته باشد.

این سناتور دموکرات سپس ضمن انتقاد از دولت بایدن به‌دلیل دور زدن کنگره در ارسال مهمات به اسرائیل گفت: این امر به معنای پنهانکاری از مردم آمریکا است و دولت باید به عموم مردم توضیح لازم را بدهد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا روز جمعه، اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور فروش گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و تجهیزات مربوط به آن به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار را تایید کرده است.

در این بیانیه آمده است که بلینکن در توضیح این امر به کنگره اعلام کرده است که وضعیت اضطراری بوده و باید فروش فوری این تجهیزات نظامی به دولت اسرائیل سریع انجام گیرد. بلینکن در ادامه آورده است: این فروش در راستای منافع امنیت ملی آمریکا و در نتیجه تحت قوانین کنترل صادرات تسلیحات از بررسی کنگره معاف است.

کین هم در ادامه انتقاد از دولت اضافه کرد: سیاست انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل، از جمله بسته ۱۴.۳ میلیارد دلاری اعلام شده در ماه نوامبر (آبان) که بایدن آن را "بسته حمایتی بی‌سابقه برای دفاع از اسرائیل" خوانده، در تضاد با افکار عمومی داخلی و بین‌المللی آمریکا است.

از سوی دیگر، همزمان با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، آفریقای جنوبی روز جمعه با تشکیل پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) اعلام کرد که جنگ اسرائیل در غزه نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این پرونده، اسرائیل را به دست داشتن در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه متهم می‌کند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) نیز در این زمینه اعلام کرد که سربازان اسرائیلی به کاروان کمک‌های سازمان ملل در حال بازگشت از شمال غزه شلیک کرده‌اند. مارتین گریفیث مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل این اقدام را غیر قانونی و آن را محکوم کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    فکر کنم مردم آمریکا خیلی مظلومن که با پول مالیاتشون بدون اجازهٔ آنها در فلسطین مظلوم کشی می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس