«مجمعتین» انتخابات خبرگان را به جبهه اصلاحات واگذار کرد

با توجه به اعلام موضع «مجمعتین» در انتخابات خبرگان رهبری باید منتظر تحرک و تصمیم‌گیری احزاب اصلاح طلب ماند.

به گزارش مشرق، دو تشکل روحانی اصلاح‌طب یعنی مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، نشست مشترک برگزار کردند و سخنران ویژه این نشست حجت‌الاسلام «سید حسن خمینی» بود.

مدت‌ها بود که خبری از نشست و برخواست‌های مشترک «مجمعتین» نبود و یا حداقل رسانه‌ای نمی‌شد اما روزگذشته بال راست و چپ جریان اصلاح‌طلب خبر ساز شد و دورهمیِ روحانیون اصلاح طلب این فرضیه را مطرح کرد که می‌خواهند در انتخابات خبرگان فعالیت کنند و تحرک خود را هم از حرم بیانگذار انقلاب اسلامی کلید زدند.

بیان دیدگاه‌ها در خصوص نقش دین و روحانیت در جهان امروز و فردا، تأکید بر وحدت و هماهنگی روحانیون حول محور اندیشه امام و نگاه اجتهادی ایشان و نظرات مختلف در مورد بحث انتخابات از محورهای مهم سخنان اعضای در جلسه مشترک بود. در پایان هم قرار شد تا جلسات مشترک این دو مجمع در آینده نیز ادامه یابد.

نتیجه اولین نشست مشترک مجمعین روحانیون و مدرسین چه بود و آیا روحانیون اصلاح‌طلب خود را برای آوردگاه انتخابات خبرگان آماده کرده‌اند؟ پاسخ به این پرسش دورنمای «اصلاحاتی‌ها» برای انتخابات خبرگان را مشخص می‌کند چرا که «محمدصادق جوادی حصار» سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته که درباره انتخابات خبرگان رهبری فعلاً فکر می‌کنیم تا ببینیم مجموعه همفکران ما در تهران از جمله مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین به چه جمع‌بندی می‌رسند؛ اگر آنها جمع‌بندی ارائه کردند ما حتماًً از آن جمع‌بندی حمایت می‌کنیم.

اکنون خبر رسیده که «مجمعتین» توپ را در زمین جبهه اصلاحات ایران انداخته و تمایلی برای نقش‌آفرینی در انتخابات خبرگان رهبری ندارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل موسویان عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان این مطلب، می‌گوید: البته با توجه به اینکه ما تفاهم کردیم فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان ذیل جبهه اصلاحات ایران صورت گیرد، بنابراین مجمع محققین و مدرسین و مجمع روحانیون مبارز نیز از تصمیم جمعی که در جبهه اصلاحات اتخاذ می‌شود تمکین خواهد کرد و بنا نیست که مجمعین به‌شکل موردی کنش‌ انتخاباتی داشته باشند.

وی در عین حال خبر داد: احتمالاً جبهه اصلاحات در هفته جاری جلسه‌ای برگزار می کند تا درباره نحوه کنشگری اصلاح‌طلبان در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند.

با توجه به اعلام موضع «مجمعتین» در انتخابات خبرگان رهبری باز باید منتظر تحرک و تصمیم‌گیری احزاب اصلاح طلب ماند. آیا احزابی مانند ندای ایرانیان، کارگزاران و اعتدال و توسعه که رایزنی‌های خود را برای دست یابی به یک لیست مشترک در انتخابات مجلس آغاز کرده‌اند، حاضر خواهند شد در انتخابات خبرگان زیر تصمیم جبهه اصلاحات را امضا کنند و یا خود آنها (احزاب) وارد صحنه می‌شوند و هم زمان صحنه‌گردان دو انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره خبرگان خواهند شد؟

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    قهر مجتمعین که متشکل از معممین سطح یک و حداکثر سطح دو حوزه علمیه هستند با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت به واسطه دانش اندک و بهره کم از سطوح عالی علوم دینی با تفاسیر و فتاوای من درآوردی شان فقط زمینه تشتت افکار و دین گریزی جوانان را سبب می شوند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس