قالیباف

رییس مجلس گفت: شهید «سیدرضی» توفیق داشت که بیش از ۳ دهه در مجاهدت مداوم و بی‌وقفه باشد؛ وی از نزدیک‌ترین همرزمان شهید سلیمانی بود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی امروز در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه اظهار کرد: شهید «سیدرضی» توفیق داشت که بیش از ۳ دهه در مجاهدت مداوم و بی‌وقفه باشد؛ وی از نزدیک‌ترین همرزمان شهید سلیمانی بود.

وی ادامه داد: شهید سید رضی، یک مجاهد ۲۴ ساعته در تمام دهه‌های گذشته بود؛ شهید با خدا معامله کرده و همه زندگی خود را در راه خدا صرف کرده است.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ، گفت: اساسا جوهره انقلاب اسلامی، فرهنگ‌پایه است. قالیباف افزود: انقلاب اسلامی حرکتی عظیم است که نشان می‌دهد هر پدیده‌ای که مبتنی بر باورهای دینی و فرهنگ‌پایه حرکت کند، چه اتفاقاتی را می‌تواند در ابعاد مادی و معنوی خود، رقم زند.

وی تصریح کرد: وقتی که باور و ایمان به اسلام داشته باشیم، باید در میدان عمل نیز متعهد به این باورها باشیم؛ در این صورت پیروز میدان خواهیم شد. رییس مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین، معنابخشی در جوامع است افزود: اگر امام خمینی(ره) و مکتب ایشان، شهید مطهری و شهید بهشنی نبودند، این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

قالیباف ادامه داد: امروز ما مدیران، وقتی می‌خواهیم به حق فرهنگ کمک کنیم، به دنبال این اقدام می‌رویم که یک پیوست فرهنگی هم به فعالیت‌های اجرایی بزنیم، در حالی که باید باورمان شود هر اقدام ما در هر زمینه سیاسی، اقتصادی، محیط زیست و ... باید فرهنگ‌پایه باشد.

نباید اجازه دهیم، دشمن «روایت اول» را داشته باشد

قالیباف افزود: معتقدم در مجموعه نظام اسلامی، تهدیدی وجود ندارد بلکه همگی، به مثابه فرصت تلقی می‌شوند؛ وقتی رهبر انقلاب حرف از «حلقه میانی» می‌زنند، یعنی حلقه‌های میانی در میان مردم، از جنس مردم و  بین دستگاه‌های اجرایی در سیستم بوروکراسی که باید رسالت خودشان را دنبال کنند.

رییس مجلس گفت: اگر امروز جهاد تبیین مهم است، برای آن است که اجازه ندهیم دشمن روایت اول را داشته باشد. در جامعه اسلامی و نظام ولایی، وقتی حرف از تبیین می‌زنیم به این معناست که باید به گونه‌ای تلاش کنیم که جامعه را به تفاهم برسانیم.

قالیباف با بیان اینکه در کشور نیازمند به کار ایجابی هستیم، گفت: کار فرهنگی، ممکن است مشکلات و آفت‌هایی به همراه داشته باشد که یکی از این آفت‌ها، بد فهمی یا کج‌فهمی است. وی ادامه داد: در برنامه هفتم، برای کار جهادی و بحث درباره حلقه‌های میانی، یک ماده تصویب شده است. 

در تبلیغ اسلامی، کلاه سر کسی نمی‌گذارند

وی گفت: فرصت‌ها به ۲ بخش فرصت‌های ریسک‌پذیر و بدون ریسک تقسیم می‌شوند که تهدیدها، فرصت‌های ریسک‌پذیر هستند؛ جهش‌ها و اتفاقات و سنت‌های الهی در جایی اتفاق می‌افتد که در میدان‌ فرصت‌های با ریسک، وارد شویم که البته سختی دارد و صف مومنین از منافقین جدا می‌شود.

رییس مجلس گفت: استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس، یک سبک مدیریتی است. قالیباف افزود: امروز جنگ ترکیبی مهم‌تر از جنگ اقتصادی است؛ تبلیغ در نگاه اسلامی و نظام ولایی با تبلیغ پروپاگاندایی که به دنبال قدرت و ثروت و بحث‌های سیاست‌زدگی است، تفاوت دارد و در تبلیغ اسلامی، کلاه سر کسی نمی‌گذارند.

رییس مجلس افزود: جواب کار فرهنگی باطل، مطابق فرمایشات رهبر انقلاب، کار فرهنگی حق است؛ لذا در این مسیر نیازمند تلاش و کار ایجابی هستیم. وی با بیان اینکه تخصص‌گرایی به معنای خاص‌گرایی نیست، اضافه کرد: یکی از هنرهای انقلاب اسلامی این بود که همه چیز را ملی کرد و مردم را به میدان آورد؛ حتما لازم است با گروه‌های متخصص در رابطه با کارهای فرهنگی، صحبت بشود.

رییس مجلس گفت: هر قدمی که در بخش تبیین و فرهنگ‌پایه برداشته می‌شود، باید به عمق‌بخشی در فهم، موثرتر شدن عمل و اقدامات و همچنین ناظر به جذب عمومی مردم، منتهی شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر سید بزرگوار وجلیل القدر سردار سرلشکر پاسدار سید رضی موسوی رحمت الله علیه راهت پر رهرو باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس