روایت هولناک قتل‌عام در غزه از زبان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که کارکنان این سازمان در بازدید از بیمارستان الاقصی، روایات «هولناک و زجرآوری» از پیامدهای حملات هوایی به مرکز نوار غزه شنیده‌اند.

به گزارش مشرق، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بیماران و کادر درمان بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه، درباره پیامدهای حملات هوایی ارتش اسرائیل به اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه، روایات «هولناکی» شنیده‌اند.

آدهانوم در این پیام نوشت که نمایندگان سازمان بهداشت جهانی دیروز(دوشنبه) از بیمارستان الاقصی بازدید کردند. براساس اعلام این بیمارستان، شب قبل از این بازدید، در مجموع حدود یکصد زخمی در الاقصی پذیرش شدند. پیش‌تر مقامات وزارت بهداشت فلسطین اشغالی اعلام کرده بودند که «در حملات هوایی رژیم صهیونیستی ۷۰ نفر شهید شده‌اند.»

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه این پیام نوشت: تیم سازمان بهداشت جهانی روایات دلخراش و تکان‌دهنده‌ای را از زبان کارکنان و قربانیان انفجارهای(ناشی از حملات هوایی) شنیده‌اند. یک کودک در اردوگاه خانواده‌اش را از دست داده بود. یک پرستار در بیمارستان مصیبتی مشابه را تجربه کرده و تمام خانواده‌اش کشته شدند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: کارکنان بیمارستان در نهایت استیصال سعی در نجات جان یک پسر ۹ ساله به نام احمد داشتند که در هنگام عبور از خیابان، پس از برخورد ترکش و پرتاب شدن اجسام در پی انفجار، از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده بود. پزشکان به ما گفتند که زخم‌هایش خیلی شدید است و جان سالم به‌در نخواهد برد.

وی تاکید کرد: بیمارستان بیشتر از ظرفیت تخت‌ها و توان کارکنان، بیمار پذیرش می‌کند و بسیاری هم کارشان به منتظر ماندن نمی‌کشد و می‌میرند. بیمارستان در حال حاضر پنج اتاق عمل دارد و علاوه بر آن، دو اتاق نیز در اختیار پزشکان بدون مرز است. اما هنوز هم کافی نیست.

آدهانوم با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی درباره فشار غیرقابل تحملی که تشدید تنش‌ها(در نوار غزه) بر معدود بیمارستان‌های فعال نوار غزه وارد می‌آورد، عمیقا نگران است. همزمان عمده بخش سیستم بهداشت ویران شده و به زانو درآمده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس