کد خبر 1558607
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
تظاهرات حامیان فلسطین در لس آنجلس

رسانه‌های آمریکایی از تظاهرات حامیان فلسطین در لس آنجلس در روز شنبه و تلاش پلیس برای مقابله با آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه سی ان ان از برخورد پلیس لس آنجلس با صدها نفر از حامیان فلسطین که در مقابل یک مرکز خرید بزرگ تجمع کرده بودند خبر داد.

براساس این گزارش، پلیس لس آنجلس مانع ورود معترضان به این مرکز خرید شده است.

سی ان ان به نقل از شاهدان عینی می‌گوید که صدها نفر از حامیان فلسطین و معترضان به تداوم جنگ اسرائیل در غزه اواخر شنبه به وقت محلی در خیابانها در حال راهپیمایی به سمت مرکز خرید «بوِرلی» در لس آنجلس بودند که پلیس با دهها خودرو و واحدهایی موتوری مسیر حرکت آنها را سد کرده و مانع از ادامه راهپیمایی آنها شده است.

پلیس لس آنجلس گفته که معترضان یک تقاطع در مسیر مرکز خرید بورلی را تصرف کردند و همین باعث شد که پلس این تجمع را غیرقانونی اعلام کند و دستور پراکندگی صادر کند.

سی ان ان در ادامه افزود: در حالیکه این تظاهرات بزرگ باعث ایجاد ترافیک در خیابانهای اطراف شده بود و تجمع شمار اندکی از حامیان اسرائیل را نیز در مقابل آنها در پی داشت اما در نهایت به طور مسالمت آمیز پایان یافت.

معترضان با نشستن کف خیابان و مسدود کردن خیابان خواستار آتش بس در نوار غزه شدند و به تدوام بمباران فلسطینیها از سوی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

هواداران فلسطین روز شنبه در پایتخت آلمان نیز در حمایت از مردم غزه و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.

پس از گذشت ۱۱ هفته جنگ در غزه، وزارت بهداشت فلسطین تعداد جان‌باختگان فلسطینی در جریان حملات گسترده رژیم صهیونیستی را بیش از ۲۰ هزار نفر عنوان کرده است و داده‌های ماهواره‌ای نیز از تخریب بیش از یک سوم سازه‌هایی همچون مساجد، فروشگاه‌ها، خانه‌ها و مدارس در سراسر این منطقه خبر داده‌اند.

به گفته کارشناسان، ویرانی‌های به بار آمده ناشی از جنگ در غزه حتی از بمباران آلمان طی جنگ جهانی دوم هم پیشی گرفته است و نزدیک به ۳۳ درصد از ساختمان‌های مورد استفاده غیرنظامیان در جریان این جنگ ویران شده‌اند. وضعیت ایجاد شده در غزه ناشی از حملات گسترده صهیونیست‌ها، یکی از شدیدترین عملیات کشتار غیرنظامیان در تاریخ را برای غزه به ثبت رسانده است.

شماری از مردم انگلیس نیز بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های «لندن» پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس