رسانه صهیونیستی: تغییرات جدید ارتش در راه است/تفاوت اوضاع میدانی با روایت سیاستمداران

منابع صهیونیستی با اشاره به تغییر و تحولات پیش رو در ارتش رژیم اسراییل در غزه، به روایت متفاوت میدانی با آنچه سیاستمداران این رژیم بیان می‌کنند، نیز اذعان کرد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم اسرائیل عملا بر خلاف آنچه تصمیم گیرندگان درباره جنگ غزه و عملیات زمینی اعلام می‌کنند، در مرحله سوم عملیات قرار دارد.

هاآرتص نوشت: مراکز مختلف فرماندهی در حال حاضر برای یک تغییر عمده در ژانویه آینده آماده می‌شوند و این تغییرات به باز استقرار صدها هزار نظامی ذخیره به سبب بار سنگین بر اقتصاد، نظامیان و خانواده های آنها است.

این رسانه فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال مرخص کردن شماری از نظامیان ذخیره است.

هاآرتص ادامه داد: اصلاحات احتمالی شامل ایجاد منطقه حائل در داخل غزه نیز می‌شود.

این رسانه صهیونیستی اذعان کرد: اوضاع میدانی با آنچه مقامات سیاسی بیان می‌کنند، کاملا متفاوت است. اوضاع مشابه روندی که از سیاستمداران می شنویم، نیست.

چندی پیش، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از مرخص کردن نیروهای احتیاط با وجود اینکه هنوز جنگ غزه تمام نشده است، خبر داد و درباره علت آن هم گفت: عوامل متعددی در این باره دخیل است از جمله اوضاع اقتصادی. وضعیت اقتصادی باید با ثبات باشد که بتوان جنگ را ادامه داد.

این اظهار نظر سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اندکی پس از گزارش‌های رسانه ای است که از مرخص کردن آرام و بی سرصدای نظامیان احتیاط مطرح شد که با شروع جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) فرا خوانده شدند.

طبق این گزارش‌ها، هزاران نظامی احتیاط مرخص شده‌اند؛ اما شمار واقعی آنها اعلام نشده است.

پس از عملیات طوفان الاقصی حماس علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم بیش از ۳۶۰ هزار نظامی احتیاط خود را فرا خواند؛ اما این فراخوانی هزینه سنگینی بر این رژیم تحمیل کرده است؛ از حقوق ۱.۳ میلیارد دلاری ماهانه آنها تا تعطیلی فعالیت های اقتصادی زیرا این نیروهای احتیاط کار خود را به سبب جنگ رها کرده اند.

طبق برآوردها، رژیم صهیونیستی در هفته ۶۰۰ میلیون دلار به علت کمبود پرسنل، خسارت می‌بیند.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده که کمبود نیروی کار هزینه سنگینی روی دوش اقتصاد این رژیم گذاشته که تعطیلی مدارس در سراسر فلسطین اشغالی و فرار ۱۴۴ هزار نیروی کار از مناطق مرزی نزدیک غزه و لبنان و نیز فراخوانی نظامیان احتیاط برای جنگ را شامل می‌شود. این رژیم ۳۶۰ هزار نفر از نظامیان احتیاط را فرا خوانده که بزرگترین رقم در این رژیم است.

از سویی بیکاری در سرزمین های اشغالی هم از اکتبر (مهر) روند صعودی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    این موشهای کثیف برای کل کهکشان راه شیری معضل محسوب میشوند . الان که یکجا جمعند یکنوع بلا هستند قبلا که پراکنده بودند برای تمام دنیا آلودگی و نجاست بودند . در مناطق کردنشین ایران قبلا ساکن بودند پدربزرگ و مادربزرگهای ما از خباثت و شرارت این قوم داستانها تعریف می کردند ... به خدا اگر اینها رو می فرستادند در مریخ ساکن شوند بعد مریخ را هل میدادند از مدار خارج و در فضا سرگردان شود لااقل کره زمین راحت میشد و کهکشان دیگری درگیر میشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس