کد خبر 1557925
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
سنتکام حمله مجدد به پایگاه عین الاسد را تایید کرد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تائید کرد پایگاه نظامی آن در عراق با دو راکت هدف قرار گرفته است.

به گزارش مشرق،فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه تایید کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

براساس گزارش شفق نیوز، سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۷:۳۰ صبح (به وقت عراق) ۲۰ دسامبر، یک راکت ۱۲۲ میلی متری به پایگاه هوایی عین الاسد عراق اصابت کرد. با این حال هیچ تلفات یا خسارتی رخ نداده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه ضربت مشترک نقطه مبدا را شناسایی و محل را به نیروهای امنیتی عراق اطلاع دادند و نیروهای امنیتی عراق برای بررسی به محل حرکت کردند.

سنتکام اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق یک کامیون مسطح اصلاح شده برای شلیک ۵×۱۲۲ میلی متری را که در محل حضور داشت، توقیف کردند. یک منبع رسمی امنیتی صبح دیروز چهارشنبه از حمله موشکی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

این منبع به خبرگزاری شفق گفت: حوالی پایگاهی که نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در آن مستقر هستند، سحرگاه امروز با دو راکت هدف قرار گرفت.

گروه‌های مقاومت عراق حملات خود را به پایگاه‌های نظامی نیروهای آمریکا در عراق و سوریه پس از عملیات طوفان الاقصی تشدید کردند. ۹۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق در ماموریتی مستقر هستند که به ادعای آمریکا هدف آن مشاوره به نیروهای محلی و کمک به آن‌ها در تلاش برای جلوگیری از تشکیل مجدد داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    چرا مجلس عراق، تروریست‌ها را از کشور بیرون نمی‌کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس