امانوئل ماکرون: من مدیر برنامه‌های «امباپه» نیستم

رییس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که «زئیر امری» در مسابقات یورو ۲۰۲۴ به تیم ملی این کشور دعوت شود. وی همچنین تاکید کرد که مدیر برنامه امباپه نیست.

به گزارش مشرق، قرارداد «کیلیان امباپه» ستاره فرانسوی تیم فوتبال پاری سن ژرمن در تابستان سال آینده با این تیم به پایان خواهد رسید و این مهاجم ۲۴ ساله به بازیکن آزاد تبدیل خواهد شد. در سال ۲۰۲۲ و در شرایطی که قرارداد امپابه با «پاری سن ژرمن» به پایان رسیده بود با مداخله «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امباپه در پاریس ماند و در حالی که همه چیز برای حضور او در رئال مادرید آماده بود به این تیم نرفت و قراردادی دو ساله با پاریسی‌ها امضا کرد.

امباپه در این خصوص به «نیویورک تایمز» گفت: «ماکرون بیش از یک بار با من تماس گرفت. فکر نمی‌کردم با رئیس‌جمهوری کشورم درباره تیم آینده‌ام صحبت کنم، دیوانه‌کننده و غیرقابل باور بود. او به من گفت که می‌خواهم در پاریس ادامه دهی. نمی‌خواهم فرانسه را ترک کنی، وجود تو برای کشور مهم است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد باز هم به موضوع «کیلیان امباپه» اشاره کرد. ماکرون در برنامه «C à vous» از پاسخ به سوالی در خصوص آینده امباپه طفره رفت اما بلافاصله در خصوص تیم ملی فرانسه و تیم فوتبال پاری سن ژرمن وعده‌ای داد.

رییس جمهور فرانسه در خصوص امباپه گفت: کیلیان امباپه فوتبالیست بسیار خوبی است. امروز تولدش است! او در آینده به کجا می‌رود؟ من مدیر برنامه‌های او نیستم. اما اول از همه تولدش را تبریک می‌گویم. او یک ورزشکار بزرگ است و توانسته است کاپیتانی تیم را به دست بیاورد. ما در سال ۲۰۲۴ مسابقات یورو را در پیش داریم و امیدوارم در این مسابقات قهرمان شویم. او در تیمی حضور دارد که استعدادهای جوانی مانند «زئیر امری» حضور دارند «امری» امسال پدیده پاری سن ژرمن بود.

او در ادامه در حالی که به نظر می رسید قصد دارد پیامی را به «دیدیه دشان» سرمربی تیم ملی فرانسه برساند ابراز امیدواری کرد که «زئیر امری» برای مسابقات یورو به تیم ملی فرانسه دعوت شود و گفت: او در سن ۱۷ سالگی است و امیدوارم در یورو حضور داشته باشد و برای ما بدرخشد.

«زئیر امری» اخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی برابر دورتموند موجب شد این دیدار با تساوی یک به یک به پایان برسد و تیم پاریسی راهی مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات شود. ضمن اینکه او ماه گذشته در سن ۱۷ سالگی به تیم ملی فرانسه شد و در دیدار این تیم با «جبل الطارق» به میدان رفت گلزنی کرد تا به جوانترین بازیکن این تیم از سال ۱۹۱۱ و جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه تبدیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پریسا متفکر ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مکرون کثیف تر است یا شیخ بنفش انگلیسی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس