مخبر: ۳۰ درصد ارز بیشتر از سال گذشته به دارو تخصیص یافت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی پوشش هزینه‌های درمان بیماری‌های ناباروری و بیمه داروهای بیماران خاص گفت: دولت در سال جاری ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته برای تامین دارو ارز اختصاص داد.

به گزارش مشرق، در جلسه نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور چالش‌ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت و از تخصیص ۳۰ درصد ارز بیشتر از سال گذشته به تامین دارو خبر داده شد.

محمد مخبر با تأکید بر اینکه حوزه بهداشت و درمان جزء راهبردهای محوری دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تحول و اقدامات دولت در بخش سلامت از جمله پوشش بیمه‌ای ۶ میلیون نفر در کشور، افزایش ۹۰ درصدی پوشش هزینه‌های درمان بیماری‌های ناباروری و بیمه داروهای بیماران خاص و داروهای گرانقیمت از جمله اقدامات دولت در دو سال گذشته بوده است.

وی با قدردانی از همکاری‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: هیچ موضوعی به اندازه سلامت برای خانواده‌های ایرانی حائز اهمیت نیست و دولت اراده جدی برای رسیدگی به حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور به ویژه تامین دارو دارد که در این خصوص در سال جاری ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته برای تامین دارو ارز اختصاص یافته است.

معاون اول رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها و سنگ اندازی‌های آمریکا در بخش سلامت و تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات درمانی کشور به ویژه برای بیماران خاص، هم اکنون مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز در این بخش نداریم اما آمریکایی ها با وجود ادعاهای حقوق بشری شان، برای نقل و انتقال مالی حتی برای این حوزه بشردوستانه نیز به شدت درحال کارشکنی هستند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز ضمن برشمردن برخی از مشکلات موجود نظام سلامت گفت: با توجه به اهمیت حل مسائل دارو و بیماران خاص و صعب‌العلاج امید است با همکاری گسترده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشکلات جدی این حوزه هر چه سریع‌تر حل شود.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هر یک به تشریح مشکلات، مسائل و نیازمندی‌های حوزه درمان و سلامت از جمله احیای مصوبه بکارگیری پرستاران دوران شیوع کرونا، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و پزشکان، پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان و بهداشت، اجرایی شدن تعرفه جامعه پرستاری و پزشکان مناطق محروم، تامین نیاز فوری به آمبولانس، توجه به ارتقاء کیفیت تولیدات دستگاه‌های پزشکی و داروها در داخل کشور، تدوین سند تکامل کودکان و طب سالمندان، اصلاح تعرفه پزشکان، ‌توجه به قانون جوانی جمعیت، تکمیل طرح های نیمه تمام در مناطق محروم و کمک به گردش در سرمایه شرکت‌های دارویی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس