رسانه‌های عبری: اسرائیل تصمیم گرفته هزینه سنگین مبادله اسرا را بپردازد

در حالی که گفته می‌شود شامگاه سه شنبه نشست کابینه امنیتی برای بررسی آزادی اسرای فلسطینی دارای محکومیت‌های بالا برگزار می‌شود، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو آمادگی دارد در مقابل آزادی اسرایش آتش بس بشر دوستانه اعلام کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان اخبار ضد و نقیضی در مورد پیشرفت مذاکرات منتشر می‌کنند اما به نوشته روزنامه هاآرتص در حالی که یک هیئت از مسئولین حماس برای اولین بار بعد از ازسرگیری جنگ به قاهره سفر می‌کند، قاهره و دوحه اعلام کرده‌اندکه احتمال گشایش در مسئله مبادله اسرا در کوتاه مدت بسیار ضعیف است.

با این حال روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد خبر داد، اسرائیل (در مقابل پافشاری حماس بر پیش شرط هایش) اعلام آمادگی کرده است تا هزینه‌های بیشتری را در مقابل آزادی اسرایش بپردازد.

این رسانه عبری زبان به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه در تل‌آویو که حاضر نشد نامش فاش شود تاکید کرد، تل آویو اعلام آمادگی کرده است تا شماری از فلسطینیان مهم و با محکومیت‌های بالا را در چارچوب توافق با جنبش حماس آزاد کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، اسرائیل تصمیم خود را برای انجام توافق جدیدی با جنبش حماس گرفته است و این تصمیم بعد از کشته شدن 3 اسیر اسرائیلی در محله الشجاعیه شدیدتر هم شده است.

با این حال آحارانوت خبر داد اسرائیل در حال حاضر تلاش می‌کند تا سه اصل خود را در مذاکرات یعنی انجام مذاکره همزمان با ادامه جنگ در کنار آتش بس‌های موقت، از سرگیری مذاکرات از نقطه‌ای که در دور سابق متوقف شده بود و سوم مشخص کردن گروه‌های مشخصی از اسرا برای مذاکره و آزاد سازی پافشاری می‌کند.

این مسئول اسرائیلی همچنین فاش کرد که اسرائیل در حال حاضر به دنبال آن است که حماس را مجاب به مذاکره در رابطه با آزادی مردان مسن و نظامیان زن که مشکلات جسمی دارند بنماید و در عین حال در حال حاضر صرفا به دنبال پرداختن به مسئله آزادی اسرای زنده است و در مورد اسرای کشته شده هیچ مذاکره‌ای را نمی‌پذیرد.

پایگاه وای نت وبسایت برخط روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی که شامگاه سه شنبه منتشر شد خبر داد، مذاکرات در رابطه با مبادله اسرا به طور بالفعل آغاز شده است و در حال حاضر مذاکرات مهم، جدی و عمیقی در مورد جزئیات آن در حال انجام است، با این حال همچنان شرایط با نقطه پایان فاصله زیادی دارد گرچه اسرائیل هزینه‌ای که آمادگی پرداخت آن را دارد در کنار آنچه که از این توافق می‌خواهد را تسلیم طرف‌های میانجی کرده است، حماس نیز شرط‌های خود را تقدیم کرده است و در حال حاضر میانجی‌ها از راه‌های مختلفی از جمله فشار با اهرم‌های خاص به خود به دنبال رسیدن به نقطه نظرهای مشترکی هستند که احتمال طی چند روز آینده نمایان خواهد شد.

ایتمار ایشنر خبرنگار این رسانه عبری زبان به نقل از منابع خود خبر داد، امروز به طور مثال اسرائیل در رابطه با شمار اسرایی که آمادگی دارد در مقابل هر یک از اسرایش آزاد کند را اعلام می‌کند، همچنین سطح اهمیت اسرایی که اسرائیل آزاد می‌کند نیز مد نظر قرار دارد، در حالی که اسرائیل در حال حاضر بر آزادی نظامیان زن موجود نزد حماس تاکید دارد که افراد مسن و نیز مجروح به این لیست اضافه می‌شود.

وای نت در ادامه گزارش خود تاکید کرد، در روزهای گذشته تلاش‌های از سوی میانجی‌ها صورت گرفته است، آنها هر بار که نزد یکی از دو طرف می‌آیند تا پیشنهاد طرف دیگر را منتقل کنند با خطوط قرمز مخاطب خود مواجه می‌شوند، افکار عمومی باید این حقیقت را بپذیرند که توافق بعدی بسیار سخت و پیچیده خواهد بود و اسرائیل مجبور خواهد شد برای بازگرداندن زنده اسرای خود هزینه سنگینی را پرداخت کند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در حالی در رابطه با پرداخت هزینه سنگین برای آزادی اسرایش سخن می‌گوید که دو ماه پیش داعیه آزادی کامل و بی قید و شرط آنها را از طریق حملات نظامی داشت.

مسئولین حماس بارها اعلام کرده اند که پیش از آتش بس دائم و پایان جنگ در رابطه با توافق مبادله اسرا مذاکره نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    بشر دوستانه ؟؟!!؟؟؟!!!! کدوم بشر؟ توی غزه دیگه بشری نمونده . اسراییل همشون را کشت .
  • ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    آتش بس بشردوستانه نکبت بعد ازاین همه جنایت وقتل عام انسان های بی گناه ‌حتما‌میخواد تجدیدقوا ونیروهای تازه نفس به میدون بیاره ننگ برچنین رژیمی که‌ به‌ بیمارستان‌هم‌رحم‌نکردحالاکه دنیا محکومش کرده راهی دیگه نداره روزی را ببینیم که این سران ارتش ننگین ونتان‌یاغی محاکمه وبه جوخه ی آتش کشیده بشن وبه درک
  • ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد
  • ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    چقدر سخته تو خونهٔ خودت اسیر دشمن اشغالگر باشی
    • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 0
      هیچ میدانی قبل از انقلاب ماهی 500 میلیون دلار در فیش 50 هزار مستشار حق توحش کاپتولاسیون حقوق و انواع خدمات رفاهی !!! پرداخت میکردی و حتی حق نداشتی به ابزارالات غربی نزدیک شوی یک پیچ را باز بسته کنی ؟ شاه و نخست وزیر کشورت با اراده و اجازه امریکا انگلیس سر جاشون بودند ؟
    • ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 2
      500 میلیون دلار؟ کجاها سیر میکنی عمو؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس