اخبار ضد و نقیض درباره مذاکره بر سر مبادله اسرای صهیونیست

منابع صهیونیستی اعلام کردند که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ اسراییل در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است، اما چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

ساعاتی پیش از این نیز، وبگاه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسراییل مصمم به پیشرفت در مذاکرات مبادله اسراست، علیرغم اینکه می‌داند چنین توافقی هزینه سنگینی برای تل آویو خواهد داشت.

همزمان آن گونه که اسپوتنیک گزارش داده است، «اسحاق هرتزوگ»، رییس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسراییل آماده توقف بشردوستانه دیگری در نوار غزه به خاطر آزادی گروگان‌های باقی‌مانده و همچنین موافقت ارسال کمک‌های بشردوستانه اضافی برای ساکنان این منطقه می‌باشد.

هرتزوگ در جمع سفیران خارجی در تل آویو در عین حال گفت که مسئولیت رسیدن به این توافق کاملاً برعهده «یحیی سنوار»، رهبر حماس در غزه، و سایر رهبران این گروه است.

این در حالی است که سفیر رژیم اسراییل در فدراسیون روسیه گفت که کشورش در حال مذاکره با حماس در مورد آتش بس در نوار غزه نیست، بلکه در حال مذاکره با قطر و ایالات متحده برای آزادی اسراست. «الکساندر بن زوی»، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ افزود: اسراییل با مشارکت رییس سیا و نخست وزیر قطر در حال انجام مذاکرات درباره آتش بس احتمالی و آزادی گروگان‌ها است. در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در مورد آتش بس با حماس وجود ندارد و در این باره نمی‌توان صحبتی کرد.

وی تأیید کرد که مذاکراتی بین رییس موساد اسراییل، رییس سیا و نخست وزیر قطر به ویژه در مورد چگونگی یافتن راه‌حلی برای آتش بس و آزادی اسرا در حال انجام است.

سفیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که ۱۳۰ نفر هنوز نزد حماس در اسارت هستند که سه نفر آنها تابعیت روسیه دارند.

پیشتر جنبش حماس از آزادی دو اسیر روس و تحویل آنها به صلیب سرخ در پاسخ به تلاش‌های ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور خبر داده بود.

همچنین «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش به نشانه قدردانی از رییس جمهور روسیه قصد دارد تعداد دیگری از روس‌ها را آزاد کند.

از سوی دیگر، وبگاه قدس الاخباریه به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است طی روزهای آینده راهی قاهره شود.

این منابع تاکید کردند که این هیأت متشکل از رهبران حماس در خارج خواهد بود.

در روزهای اخیر همزمان با ناکامی‌های متعدد ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی غزه، زمزمه‌های تحرک به سوی توافق تبادل اسرای جدید میان حماس و تل آویو به گوش رسیده است. این در حالی است که مقاومت تاکید کرده که هرگز از اصول خود در موضوع تبادل اسرا کوتاه نخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    به محض آزاد شدن آخرین اسیر اسرائیلی سران حماس مورد حمله قرار می‌گیرند.
  • ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد آن روز نزدیک است که بگوییم: قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس