مکالمات اتاق VAR و داوران در لالیگا اسپانیا منتشر می‌شود

فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا به طور مشترک اعلام کردند که مکالمات اتاق کمک داور ویدئویی(VAR) و داور وسط بازی‌ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، براساس توافقی که بین لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا منعقد شده است، مکالمات بین داور وسط و اتاق کمک داور ویدئویی برای عوم پخش خواهد شد.

مطابق این توافق‌نامه، گفت‌وگوهایی که بین داوران در زمان وقوع حادثه‌ای بحث‌برانگیز همزمان با رجوع داور وسط به نمایشگر کنار زمین صورت می‌گیرد، در پایان هر بازی در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی قرار خواهد گرفت.

این پروژه جدید برای نخستین بار در سوپرجام اسپانیا که ماه آینده در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود. تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو دهم ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی ۱۴۰۲) در نخستین بازی نیمه نهایی و بارسلونا و اوساسونا ۱۱ ژانویه در دومین نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و فینال ۱۴ ژانویه برگزار خواهد شد.

پس از اجرای این طرح در عربستان، لالیگا در هفته بیستم و لیگ دسته دوم اسپانیا در هفته ۲۲، پخش مکالمات VAR را تجربه خواهند کرد.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال و لالیگا اسپانیا، این دو نهاد چند روز بعد از هر بازی اطلاعات و داده‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد تا هواداران درک بهتری از چگونگی عملکرد این فناوری و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس