کد خبر 1557105
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
جنگ یک میلیارد یورویی لالیگا با رئال و بارسا

درحالی رئال و بارسلونا مصمم به ایجاد سوپر لیگ اروپا هستند که رئیس لالیگا خاویر تباس مخالف شدید این طرح سودآور برای دو باشگاه اسپانیایی است.

به گزارش مشرق، بارسلونا و رئال مادرید هر کدام سودی بیش از یک میلیارد یورو از راه اندازی سوپر لیگ اروپا به جیب خواهند زد، این رقمی است که نشریه «موندو دپورتیوو» اعلام کرد.

«نه الان و نه ۸ سال آینده خبری از سوپر لیگ نیست!» این جمله کلیدی رئیس لالیگا خاویر تباس در پاسخ به احتمال راه اندازی سوپر لیگ اروپا با حضور باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید است.

جنگ یک میلیارد یورویی لالیگا با رئال و بارسا

رئیس لالیگا می گوید که به هیچ وجه اجازه حضور بارسلونا و رئال در سوپر لیگ اروپا را نمی دهد و باشگاه ها باید طبق قوانین فدراسیون فوتبال و یوفا عمل کنند.

بارسلونا و رئال مصمم هستند تا با راه اندازی سوپر لیگ اروپا سود کلانی را کسب کنند و به نوعی از بحران اقتصادی بوجود آمده در دوران ۳ ساله کرونا عبور کنند. اما رئیس لالیگا با این طرح سودآور بارسلونا و رئال مخالف است.

سود یک میلیارد یورویی برای رئال و بارسلونا در یک سال از راه اندازی سوپر لیگ اروپا معادل نیمی از ارزش برند این دو باشگاه بزرگ اروپا است.

جنگ یک میلیارد یورویی لالیگا با رئال و بارسا

طرح ایجاد سوپر لیگ اروپا در سال ۲۰۲۱ توسط مدیران ۳ باشگاه بارسلونا، رئال و یوونتوس کلید خورد. ۹ باشگاه مطرح اروپایی از لیگ های معتبر سری آ، بوندس لیگا، لیگ برتر انگلیس و لیگ فرانسه به این ۳ باشگاه ملحق شدند.

اما فیفا و یوفا در ابتدای راه با انتشار بیانیه های تهدیدآمیز و محرومیت، این باشگاه ها را منصرف کرد تا این پروژه شکست بخورد و پرونده سوپر لیگ اروپا تا ماه گذشته بسته بماند.

اما باشگاه رئال و بارسلونا با شکایت به دادگاهی در مادرید، یوفا و فیفا را محکوم کردند و استارت ایجاد سوپر لیگ اروپا را دوباره زدند تا جنگ جدیدی میان فیفا و یوفا با باشگاه های بزرگ فوتبال آغاز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس