کد خبر 1556903
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
طوفان

رانندگی در زمستان در حال حاضر بدون تکنیک های مناسب یک امر دشوار و خطرناک است ، اما رانندگی در طوفان تگرگ می تواند به خصوص دلهره آور باشد.

به گزارش مشرق، رانندگی در زمستان در حال حاضر بدون تکنیک های مناسب یک امر دشوار و خطرناک است ، اما رانندگی در طوفان تگرگ می تواند به خصوص دلهره آور باشد. این طوفان ها وسیله نقلیه شما را با تگرگ های بزرگ پرتاب می کنند که می تواند به ماشین شما آسیب برساند، در حالی که شرایط رانندگی خطرناکی ایجاد می کند.

بهتر است با به تاخیر انداختن سفر به محل کار یا مدرسه برای چند دقیقه از رانندگی در طوفان تگرگ اجتناب کنید، اما اگر با شروع یکی از این طوفان های شدید رانندگی می کنید، می تواند تجربه ترسناکی باشد. در اینجا چند نکته برای مقابله با این وضعیت وجود دارد.

نکاتی برای رانندگی در طوفان تگرگ :

نکته ۱: آرام بمانید

اولاً، علیرغم کارهایی که سایر رانندگان در جاده انجام می دهند، وحشت نکنید. اگر هوا رو به تاریکی است، می توانید چراغ های جلو را روشن کنید و در عین حال برف پاک کن ها را نیز روشن کنید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تگرگ های بزرگ می توانند برای همیشه به برف پاک کن های شیشه جلو شما آسیب بزنند. هنگامی که در یک بزرگراه اصلی رانندگی می کنید، بسیار مهم است که احتیاط کنید زیرا توقف در کنار جاده خطرناک است. در برخی موارد، اگر جاده از تگرگ های یخی پوشانده شود، ممکن است این تنها انتخاب شما باشد.

نکته ۲: کشیدن به کنار جاده

اگر می توانید یک ایستگاه استراحت یا پارکینگ پیدا کنید، هنگام ورود به آن احتیاط کنید تا وسیله نقلیه خود را برای چند دقیقه پارک کنید تا طوفان تگرگ تمام شود. وقتی ماشین خود را پارک می کنید، قبل از خاموش کردن موتور، از خاموش شدن چراغ های جلو و سایر موارد، مطمئن شوید که در مکان امنی هستید تا باتری شما تمام نشود. از پارک کردن وسیله نقلیه خود در زیر درختانی که ممکن است در اثر بادهای شدید و تگرگ بیفتند خودداری کنید.

نکته ۳: خودرو را ترک نکنید

کارشناسان معتقدند که ماندن در وسیله نقلیه خود در هنگام طوفان تگرگ ایمن تر است زیرا نیروی سقوط تگرگ خطرناک است. تگرگ ها اغلب به جای توپ های گرد صاف، تکه های تیز یخ هستند و یکی از این موارد می تواند آنقدر به شما ضربه بزند که پوست شما را برش دهد. صدایی که در هنگام تگرگ در وسیله نقلیه ایجاد می شود، ترسناک است، اما همچنان ایمن تر از خروج از وسیله نقلیه است.

نکته ۴: بدن خود را با پتو یا کت بپوشانید

اگر پتو یا کت دارید، شما و مسافرانتان باید تا حد امکان صورت و بدن خود را بپوشانید. در حالی که شیشه جلوی خودرو به ندرت و در اثر برخورد تگلرگ های بزرگ و زیاد می شکند، اگر شکسته شود، شیشه ها خطرناک هستند. با محافظت در برابر پتو یا کت، احتمال آسیب کمتری برای شما وجود دارد.

نکته ۵: حرکت به سمت صندلی عقب یا کف خودرو

رفتن به صندلی عقب یا کف خودرو نیز می تواند به جلوگیری از هر گونه آسیب ناشی از شکستن شیشه کمک کند. اگر سوار یک ون هستید، می توانید به جای آن به وسط وسیله نقلیه بروید و بنشینید. برای محافظت بیشتر، همچنان ایده خوبی است که بدن خود را با یک برزنت یا پتو بپوشانید.

نکته ۶: از روبرو شدن با پنجره خودداری کنید

در هنگام طوفان تگرگ پشت خود را به تمام پنجره های وسیله نقلیه نگه دارید، اما این اغلب غیرممکن است. اگر چیزی برای محافظت از صورت خود ندارید، در حالی که تگرگ به شیشه جلو یا سایر پنجره ها برخورد می کند، آن را با دستان خود بپوشانید.

نکته ۷: از خطرات پس از گذر از طوفان آگاه باشید

پس از پایان طوفان، هنگام خروج از وسیله نقلیه خود احتیاط کنید زیرا اغلب خطوط برق از بین رفته، جاده های صاف یا صاعقه های اضافی وجود دارد که می تواند باعث جراحت یا مرگ شود. اگر با وسیله نقلیه خود مشکلی دارید یا به دلیل سیم های برق آسیب دیده نمی توانید در جاده رانندگی کنید، برای کمک با اداره پلیس یا امداد جاده ای تماس بگیرید.

منبع:بیتوته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس