روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه

نظامیان اسرائیلی نه تنها مانع رسیدن مواد غذایی محدود به آوارگان می‌شوند که حتی زمانی که آنها می‌خواهند برای تهیه غذا خود را به منطقه‌ای دیگر برسانند، هدف قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، در حالی که طرف‌های فعال حقوق بشری وضعیت شماری از آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه را ثبت می‌کنند که بین دو تا چهار روز، طعم هیچ غذایی را نچشیده‌اند، معاون مدیر کل کمیسیون مستقل حقوق بشر جمیل سرحان می‌گوید نظامیان اسرائیلی نه تنها مانع رسیدن مواد غذایی محدود به این آوارگان می‌شوند که حتی زمانی که آنها می‌خواهند برای تهیه غذا خود را به منطقه‌ای دیگر برسانند، هدف قرار می‌دهند و اجازه رسیدن آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی را نمی‌دهند تا گرسنه و غرق در خون جان دهند.

مقامات رژیم صهیونیستی و ارتش آن با کنترل تعداد کامیون‌ها و بازرسی‌های شدید در گذرگاه العوجا، محدودیت‌هایی را برای ورود کمک‌های بشردوستانه و غذایی از طریق گذرگاه زمینی رفح با مصر به نوار غزه اعمال می‌کنند تا بر درد و رنج فلسطینیانی که برای سومین ماه متوالی در حال تجربه جنگی تمام عیار هستند، بیافزایند.

روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه

روزنامه العربی الجدید، امروز (دوشنبه، ۱۸ دسامبر) با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: علاوه بر همه اینها، اشغالگران مناطق مختلف شهر غزه و شمال غزه را از غذا و آب محروم می‌کنند. در طول ۷۳ روز جنگ، تنها کامیون‌های محدودی که در دوره آتش بس بشردوستانه ۷ روزه اجازه تردد داشتند، توانستند خود را به این مناطق برسانند. در سایه خالی بودن بازارهای غزه از کالاهای اساسی و اولیه هستند، ساکنان شمال نوار غزه تنها به کمک های محدود توزیع شده در برخی سرپناه‌ها متکی هستند و برای دریافت غذاهای اغلب کنسرو شده و مقادیر کم نان، باید خود را به این مراکز برسانند.

روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه

طی روزهای اخیر، سازمان‌های حقوق بشری شکایت‌هایی مبنی بر جان باختن برخی از ساکنان غزه در نتیجه بحران آب و غذا دریافت کرده‌اند، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل کارل اسکائو نیز پس از سفر به غزه گفت: «نیمی از جمعیت در حال از گرسنگی مردن هستند.. از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر به اندازه کافی غذا نمی‌خورند یا هر روز غذا نمی‌خورند».

روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه

جمیل سرحان می‌گوید کمیسیون مستقل حقوق بشر و بقیه نهادهای حقوق بشر آمار دقیقی از مرگ و میر ناشی از تشنگی و گرسنگی در غزه ندارند، اما گزارش های مستندی وجود دارد که حاکی از وجود وضعیت « قحطی» که منجر به مرگ می شود، است لذا مداخله سریع بین المللی برای آوردن غذا، آب و دارو ضروری است.

«عبدالرحمن لبد» شهروند فلسطینی که از شمال به جنوب غزه پناه برده می‌گوید که وضعیت در جنوب غزه نیز بهتر نیست و آوارگان در این منطقه نیز عمدتا برای زنده ماندن به کنسروهای توزیع شده از طریق مؤسسات بین المللی وابسته‌اند که هر ۴۸ یا ۷۲ ساعت یک بار توزیع می‌شود. کنسروهایی که به دلیل ازدحام جمعیت به همه نمی‌رسد.

روایت تکان‌دهنده از مرگ بر اثر گرسنگی در شمال نوار غزه

وی توضیح می‌دهد که مواد غذایی محدود موجود در بازارها نیز با واقعیت مالی فلسطینیان در غزه مطابقت ندارد و قیمت برخی از آنها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است در حالی که در نتیجه جنگ همه تقریباً بیکار هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 5
    اگه این جنگ ۶ ماه هم طول بکشه و همه از گرسنگی بمیرن ایران بازم مداخله مستقیم نمیکنه؟پس بذارین حریفت منم ها خودشون برن جنگ غزه
  • ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 1
    نتانیاهو: "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" خاک بر سر سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران که این جنایات اسرائیل و ایجاد قخطی برای کودکان فلسطینی را می بینند ولی دست از حمایت از اسرائیل و تضعیف مقاومت بر نمیدارند.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    آیا راهی وجود ندارد که این وحوش صهیونیست ضد بشر را سر جایشان نشاند؟ مقامات مصری چه غلطی می کنند؟چرا به این مفسدین فی الارض اجازه می دهند از خاک آنها برای فشردن گلوی مردم بی گناه استفاده کنند؟آیا در این جهان متعفن روسیاه، آزادگانی وجود ندارند که بوزینه های نجس صهیونیست را نابود کنند؟حالم از این دنیا به هم می خورد. احساس شرمساری و بار گناه روی قلبم سنگینی می کند. وای بر ما فردا چه جوابی برای سکوت در برابر جنایات شنیع دشمنان خدا داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس