کد خبر 1557620
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
بورل: اروپا در خطر است

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در سخنانی درباره «اروپا در میانه دو جنگ» گفت این قاره در خطر است.

به گزارش مشرق، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در سخنرانی خود با موضوع «اروپا در میانه دو جنگ» در اجلاس «قاره بزرگ» گفت «اروپا در خطر است».

او در پیامی که در ایکس از سخنان خود منتشر کرد، گفت: اگر بگذاریم پوتین در اوکراین پیروز شود، اگر بگذاریم تراژدی جاری در غزه ادامه یابد، پروژه اروپا می‌تواند به شکل جبران‌ناپذیری آسیب ببیند.

جنگ اوکراین در حالی ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۵ اسفند) دو ساله می‌شود که پایان مطلوبی برای طرف اوکراینی که از آغاز درگیری‌ها میلیاردها دلار از سوی کشورهای غربی بخصوص آمریکا با هدف وارد کردن شکست استراتژیک بر روسیه دریافت کرده، متصور نیست.

اوکراین فقط در ضدحملات ماه‌های اخیر علیه نیروهای روسیه، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده و اخیراً هم با آغاز جنگ در غزه و معطوف شدن تمرکز کشورهای غربی به کمک به رژیم صهیونیستی، با چشم‌انداز کاهش کمک‌های تسلیحاتی و مالی مواجه شده است.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون بیش از ۱۹ هزار شهید برجا گذاشته، سران اتحادیه اروپا همسو با آمریکا به بهانه آنچه «حق دفاع اسرائیل» می‌خوانند، از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت و با آتش‌بس مخالفت کرده‌اند؛ حمایتی که بارها داد نماینده ایرلندی پارلمان اروپا میک والاس را درآورده و گفته اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل‌کشی کند.

با این حال، همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، بورل درخواست وقفه بشردوستانه را مطرح کرده اما همچنان از درخواست آتش‌بس خودداری کرده است.

او دوشنبه در پیام‌هایی اعلام کرد: همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرده‌اند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به «کلیسا، صومعه و اردوگاه‌های آوارگان» در غزه، افزود: «عبادت‌کنندگان، سه گروگان اسرائیلی و صدها غیرنظامی دیگر در جریان عملیات‌های نظامی اخیر کشته شده‌اند». بورل در پایان تاکید کرد این حملات باید متوقف شود و افزود به وقفه بشردوستانه با فوریت نیاز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 0
    هر جایی که تروریسم و فاشیسم و فمینیسم و رادیکالیسم صادر کنه همیشه در خطر هست.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    با این سیاستهای جاه طلبانه کشورها عاقبت بسوی بحرانهای جدیدی پیش میرویم که پایان تراژیکی بدنبال خواهد داشت چون مسله عمده سوخت وغذا است واگر توازن به هم بخورد دیگر قابل کنترل نیست
  • شریف ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    حقتونه،عاقبت حمایت ازاسراییل کودک کش وزلنسکی بی خاصیت نابودی واضمحلال اروپاست درس عبرت که نمیگیرید.
  • رضا ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    خدا نسل جنایتکارانی نظیر بورل را زمین بردارد
  • م.اکبری ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    این دروغگو است توقف بشردوستانه نیست بلکه برای تنفس رژیم وحشی اسرائیل است.
  • Hamid ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    خوشم میاد اینهمه از غرب رکب خوردین دروغ شنیدین بازم حرفشونو باور میکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس