جزئیات گفت وگوی شبانه وزیران خارجه ایران و ترکیه

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه شنبه شب در گفت‌ وگوی تلفنی ضمن پرداختن به موضوع فلسطین، بر ضرورت تعمیق و توسعه روابط دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش مشرق، در گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، تحولات فلسطین و برخی موضوعات دوجانبه مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با تأکید بر لزوم توقف کامل جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه غربی خاطر نشان کرد: لازم است ایران و ترکیه به همراه سایر کشورهای اسلامی اقدامات نیرومندتری را در حمایت از ملت فلسطین انجام دهند.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که با تداوم دیپلماسی سطح عالی میان دو کشور، شاهد تقویت و تعمیق روزافزون همکاری‌های مشترک باشیم.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت وگو بر عزم ترکیه برای تلاش بمنظور استمرار آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

وی همچنین روابط دوجانبه ایران و ترکیه را بسیار غنی و دارای ابعاد متنوعی دانست و ابراز اطمینان کرد که تداوم رایزنی‌ها و دیدارها بین مقامات عالی دو کشور به توسعه هر چه بیشتر مناسبات مشترک منجر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    4 1
    منافقترین دولت جهان همین دولت کشور دوست وبرادر ترکیه هستش!!
    • یوسف از همدان ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 1
      شما بفرمایید تا ما هم روشن شویم سران 54کشور اسلامی از جمله ج ا ا برای تحقق آرمان فلسطین و یا حمایت از مردم مظلوم غزه در این 45روز چه کار عملی انجام داده اند؟ دلیل دشمنی شما با ملت ترکیه چیه؟ بشار اسد چه کمکی به مردم غزه کرده؟عبدالفتاح اسیسی چی؟ بن سلمان چی؟ شیخ زاید ؟ شیخ صباح؟ دولت عراق و....چه کار کرده اند که دولت ترکیه نکرده ؟ اصلا سید حسن نصرالله چی کار کرده؟
  • ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    تحولات فلسطین به ما چه ربطی داره برین برای رفع تحریم‌های خودمون رایزنی کنید
  • ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خدا اردوغان والهام علیف را لعنت ابدی بکند که خائن به مسلمانان الخصوص فلسطین هستند. ایندو نوکر اراسرائیل هستند.
  • صنعتگر ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    برادر دینی تعاونوا علی آلبر والتقوی و لا تعاونوا علی الاثم سفارش قرآن ماست آیا در شرات این قوم کودک کش شم دارید؟؟؟؟ مومنان کیانی هستند که در راه خدا باز هم سبقت می جویید. برای امروز و فردای ما هم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس