امیرعبداللهیان و بن فرحان دیدار کردند 

وزرای امور خارجه ایران و عربستان دقایقی پیش در حاشیه مجمع جهانی پناهندگان در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق،وزیر امور خارجه گفت: ایران و عربستان در خصوص حمایت از ملت فلسطین، ایجاد فوری آتش‌بس و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه نگاه مشترک دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خوب رئیس جمهور کشورمان و ولیعهد عربستان، از میزبانی این کشور در نشست سران اسلامی و عربی در ریاض با موضوع فلسطین تشکر کرد. 

وی، ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم‌ و اثرگذار منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه غربی، بر ضرورت تلاش مشترک دو کشور و نیز کشورهای اسلامی و منطقه برای اعمال فشار قوی بر این رژیم و دولت آمریکا به منظور شکل‌گیری فوری آتش بس و ارسال کمک های فوری انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین تاکید کرد.

شاهد روند مثبتی در روابط ایران و عربستان هستیم

وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار تاکید کرد که روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و شاهد روند مثبتی در روابط دوجانبه هستیم و ما از توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم.

فیصل بن فرحان با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور، گفت: در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفت وگوها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفت وگوها و تماس‌های خود را شروع کرده اند و عربستان از این روند استقبال می کند. 

وی همچنین وجود اسناد مختلف همکاری میان دو کشور را در زمینه های مختلف نقطه قوت دانست و گفت: از پیگیری و اجرایی کردن این اسناد استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان از حضور آیت الله رئیسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی و دیدار مثبت ولیعهد عربستان و رئیس جمهور کشورمان در ریاض اظهار خرسندی کرد.

بن فرحان در خصوص حمایت از ملت فلسطین و ایجاد فوری آتش بس و ارسال کمک های فوری انسان‌دوستانه نیز نگاه مشترک داریم و به تلاش ها ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه عصر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی برای حضور در نشست «ضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی» و همچنین دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان همچنین روز گذشته با نبیل عمار وزیر خارجه تونس و عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس