انتقاد قانونگذار دموکرات از وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا

یکی از نمایندگان دموکرات زن آمریکایی در اظهاراتی اقدام دولت بایدن برای وتوی قطعنامه مربوط به برقراری آتش‌بس در غزه را «شرم آور» توصیف کرد.

به گزارش مشرق،«الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از مواضع دولت بایدن در جریان جنگ غزه، اقدام دولت وی را مبنی بر وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش‌بس در جریان جنگ «شرم‌آور» توصیف کرد.

به گزارش«فاکس نیوز»کورتز به عنوان یکی از اعضای فعال در گروه موسوم به «اسکواد» که متشکل از شش تن از نمایندگان دموکرات آمریکاست، موضع گیری خود را در جریان پستی که مربوط به اقدام وتوی آمریکا می ‌شد،در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) عنوان کرد.

وی در این رابطه عنوان کرد: دولت بایدن دیگر نمی‌تواند تطبیقی میان نگرانی‌های ادعایی‌اش نسبت به فلسطینی‌ها و موضوع حقوق بشر ایجاد کند، وقتی که به تنهایی درخواست سازمان ملل را برای آتش‌بس در غزه وتو می کند و از کنگره آمریکا می خواهد تا از بمباران غیرنظامیان ساکن در نوار غزه به نحوی نامشروط و بی‌حد و مرز حمایت کند.

یک مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات الکساندریا اوکازیا کورتز عنوان کرد: علیرغم یک فرآیند سخت و عدم مشورت از سوی نویسندگان قطعنامه ، ایالات متحده آمریکا با نیت خوب در قالب قطعنامه مذکور اقدام به کنش کرد. تقریبا تمامی توصیه‌های دولت آمریکا در رابطه با قطعنامه مذکور مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

اظهارات مورد نظر زمانی مطرح می‌شود که سیزده کشور روز جمعه به درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری و آزادی همه گروگان‌ها در جریان درگیری میان رژیم صهیونیستی حماس رای مثبت دادند. در این میان رای آمریکابه این قطعنامه منفی و رای انگلیس هم ممتنع بود.

«رابرت وود» معاون سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرده بود که از نحوه اجرای این قطعنامه انتقاد داشته است و عنوان کرد قطعنامه مذکور، حماس را برای تداوم اقداماش علیه رژیم صهیونیستی تقویت می‌کند.

پیش از انتقادات کورتز از مواضع دولت بایدن و حمله‌اش به اقدامات او، «رشیده طلیب» نماینده دموکرات آمریکا و یکی دیگر از اعضای گروه اسکواد این موضع‌گیری را علیه بایدن مطرح و از سوی اعضای کنگره بابت انتقاداتش از بایدن محکوم شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس