کد خبر 1555394
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
آمریکا تحریم‌های ضد روسی جدید اعلام کرد

دولت آمریکا تحریم‌هایی گسترده را علیه صدها فرد و شرکت به بهانه ارتباط آنها با کمک به روسیه در دور زدن تحریم‌های قبلی مربوط به جنگ اوکراین وضع کرد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا روز سه شنبه در ادامه ضدیت با روسیه تحریم‌هایی را علیه صدها فرد و شرکت از جمله در کشورهای چین، ترکیه و امارات متحده عربی به بهانه مقابله با فرار روسیه از تحریم‌ها و بخش‌های انرژی، بانکی، فلزات و معدنی این کشور اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارتخانه‌های خزانه داری و امور خارجه آمریکا بیش از ۲۵۰ فرد و نهاد را در راستای جدیدترین اقدام واشنگتن ضد روسیه و به بهانه مقابله با فرار مسکو از تحریم‌هایی که آمریکا و متحدانش در رابطه با جنگ اوکراین وضع کردند هدف تحریم قرار دادند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «ما به استفاده از ابزارهای در اختیار خود با هدف حمایت از پاسخگویی روسیه به خاطر جرایم در اوکراین و آنهایی که ماشین جنگی روسیه را حمایت و تامین مالی می‌کنند ادامه خواهیم داد.»

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد،‌ یک شبکه از چهار نهاد و ۹ فرد در چین،‌ روسیه، هنگ کنگ، و پاکستان را از بابت تسهیل و تامین تسلیحات و فن آوری های ساخت چین برای روسیه تحریم کرده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، این شبکه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و محدودیت‌های چین بر صادرات کالاهای مرتبط با بخش نظامی تلاش می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌هایی در ترکیه،‌ امارات متحده عربی و چین را به اتهام منتقل ساختن فن‌آوری، تجهیزات و قطعات همچون بلبرینگ‌ها، قطعات هواپیما و سامانه‌های اشعه ایکس تحریم کرد.

از جمله شرکت‌های چینی تحریم شده، چند شرکت در حوزه تصویربرداری با ماهواره‌های تجاری هستند که طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا تصاویر نظارتی با کیفیت بالا را در اختیار شرکت امنیتی خصوصی واگنر روسیه قرار داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت‌هایی چینی را به اتهام حضور در یک شبکه تامین تجهیزات میکرو الکترونیک برای شرکت «روس‌تک»، وابسته به دولت روسیه، تحریم کرد.

این وزارتخانه مدعی شد، روسیه از این تجهیزات میکرو الکترونیک برای تولید سامانه‌های جنگ الکترونیک استفاده می‌کند و چند شرکت را در روسیه، ترکیه و هنگ کنگ متهم به عضویت در شبکه مذکور کرده و هدف تحریم قرار داد.

به نوشته رویترز، واشنگتن دست به افزایش فشار دیپلماتیک بر چند کشور و شرکت خصوصی در سطح جهان بر سر وا داشتن آنها به اجرای تحریم‌های ضدروسی که از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور غربی به دلیل جنگ اوکراین اعمال شدند، زده است.

روسیه با غیرقانونی خواندن تحریم‌های غرب تاکید کرده که این تحریم‌ها هیچ خللی در توسعه اقتصادش به وجود نخواهند آورد.

دولت آمریکا همچنین در این موج تحریم‌های ضد روسی جدید خود، سه شرکت شریک در توسعه یک پالایشگاه گاز طبیعی مایع در یک بندر در شمال غرب روسیه را هدف قرار داد.

حدود یک ماه پیش نیز واشنگتن یک پروژه دیگر روسیه برای پالایش گاز طبیعی مایع واقع در سیبری را هدف تحریم قرار داده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا از سوی دیگر «ولادیسلاو سویبلوف»، یک تاجر روس به همراه شرکت تولید طلای متعلق به وی موسوم به شرکت «هایلند گولد ماینینگ» که در بریتانیا ثبت شده تحریم و ادعا کرد که این شرکت هفتمین تولیدکننده بزرگ طلای روسیه است. چند شرکت دیگر مرتبط با این تاجر روس نیز تحریم شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا سه کشتی تجاری با پرچم روسیه و سه شرکت کشتی‌رانی را هم متهم به نقل و انتقال مهمات بین کره شمالی و روسیه کرده و هدف تحریم قرار داد.

واشنگتن همچنین چهار موسسه مالی روسی شامل «اکسپوبانک» را به همراه ده‌ها شرکت مستقر در روسیه که در حوزه واردات، تولید، تقویت و فروش فن‌آوری های صنعتی و نظامی از جمله پهپادها دخیل بودند تحریم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 1
    اقتصاد تروریستای روسی رو منحل کنین و زیر پا لهش کنین درود بر هر اوکراینی !!
    • هاتف ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      0 0
      فعلا پای منقل باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس