کد خبر 1555304
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفندی جدید در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش مشرق، سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه فردی ناشناس وی را به گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده و از این طریق از او کلاهبرداری کرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد دعوت کننده به شاکی عنوان می‌کند که پس از اضافه کردن مخاطبان به گروه مبلغی به حسابش واریز می‌شود و در ادامه برای دریافت این مبلغ از او می‌خواهد تا مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به حسابش واریز کند، اما پس از واریز این مبلغ فرد مذکور دیگر پاسخگوی تماس‌های شاکی نبوده گوشی تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده است.

مرتضوی عنوان کرد: با تلاش‌ها و اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان این پلیس نهایتاً هویت اصلی متهم به دست آمده و مخفیگاه وی در یکی از استان‌های کشور شناسایی و فرد مذکور در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از عودت وجه کلاهبرداری شده از فرد شاکی به وی خبر داد و گفت: افرادی که ممکن است مخاطبان ما باشند، ما را در گروه‌های «اد کن پول بگیر» عضو می‌کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران در این گروه‌ها به اعضای گروه وعده می‌دهند که در قبال اضافه کردن تعدادی مشخص از مخاطبان، مبلغی را دریافت خواهند کرد و کاربر پس از عضو کردن مخاطبان خود پیامی را از سوی مدیر گروه دریافت می‌کند که شما در لیست واریزی‌ها قرار گرفته‌اید و مبلغ واریزی در ماه‌های آینده به‌حساب شما واریز خواهد شد و در صورتی‌که خارج از نوبت و به‌صورت خصوصی تقاضای درخواست وجه دارید باید مبلغی را به حساب مدیر گروه واریز کنید و با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القا می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

رئیس پلیس فتا اصفهان از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    7 0
    این همه میگن اگر جایی برنده شدی نباید پول واریز کنی، باز رفتی پول دادی ؟؟
  • ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    بعد بدقولی بار اول پول میخواهند برا بد قولی بار دوم
    • تفکر ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 0
      این آقا که پلیس فتا را خوب می شناسه ولی بارههااز همین پلیس شنیده که گول نخورید به کسی که نمی شناسی پول ندهید چرا باید این افراد از مال ووقت بیت المال برای بر گرداندن پولشان استفاده کنتد کمکش نکنید تا این طمعکارتنبیه بشه وقت مردم نگیره خنگخان
  • ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 0
    یه سریا چقدر احمقن خدایی.من جای پلیس باشم پولشو زنده نمیکنم میگم تقاص احمقن بودنتو دادی
  • ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    بنظرمن این شاکی را دوماه در طویله نگه دارند خیلی بهتر جواب میده!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس