1

شعاری که خاتمی آن را «زیبا» و نشانه «حرکت جامعه به سوی آینده بهتر» می‌داند، فارسی‌شده شعار کردهای تجزیه‌طلب «ژن، ژیان، ئازادی» است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که تاکید رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی، متن و حواشی حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و پیامد کسری بودجه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز(سه‌شنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هدایت فرهنگی کشور را، شأن و نقش اصلی این شورا خواندند. روزنامه جام‌جم در تیتر اول خود پیرامون سخنان امام خامنه‌ای نوشته است:

حضرت آیت‌اللهخامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هدایت فرهنگی کشور را، شأن و نقش اصلی این شورا خواندند و با اشاره به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، گفتند: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید با رصد و شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف، راه‌حل‌های عالمانه‌ای برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده، ‌ارائه کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود نکته‌ای را در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند و با اشاره به حضور افراد برجسته، نخبه و صاحب‌نظر در این شورا بیان کردند: با وجود غنا و تراز بالای افراد حاضر در این شورا، اما هویت جمعی شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود. البته اعضای شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند، اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا، وقت مناسب و کافی گذاشته شود.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

چرا خاتمی همراهی با اغتشاشات را علنی کرد

روز گذشته محمد خاتمی لیدر اصلاحات در پیامی با فاصله زمانی ۷۰ روزه بلاخره در ۱۶ آذر همراهی با اغتشاشات را علنی کرد.

روزنامه سازندگی با انتشار بخشی از این پیام نوشته است:

از دانشگاه بخصوص انتظار می رود که توجه داشته باشد که همچنانکه آزادی یک نیاز مبرم و مطالبه مهم است، امنیت نیز برای کشور اهمیت دارد و مراد، از آزادی، آزادی ملّت و از امنیّت، امنیّت میهن است. نباید گذاشت تا #آزادی و #امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیّت، پایمال شود یا امنیّت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

روزنامه جوان پاسخ قابل توجه به بیانیه خاتمی داده و می‌نویسد:

پس از بیانیه دیروز محمد خاتمی، حالا شاید محمدعلی ابطحی جواب گلایه خود را گرفته باشد که چرا نامه‌های خاتمی به رهبری پاسخی نگرفته است. نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما را؛ نمی‌شود روی مرز حق و باطل حرکت کرد و به وقت منفعت، گاه این سو خزید و گاه آن سو و نامش را حرکت اصلاح‌خواهانه گذاشت. از قضا این حرکت زیگزاگی اوج محافظه‌کاری است. محمد خاتمی روز گذشته بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو (۱۶ آذر) منتشر کرد که نکات قابل تأملی دارد، بی آنکه در مورد خود خاتمی نکته جدیدی بتوان از آن استنباط کرد. خاتمی سال‌هاست همین است. مهم‌ترین بخش بیانیه خاتمی را باید همان جایی دانست که می‌نویسد «اینک که جامعه با شعار زیبای زن، زندگی، آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می‌دهد، به گونه‌ای کم سابقه و شاید بی سابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر می‌بینیم.»

در ادامه سرمقاله روزنامه جوان آمده است:

شعاری که خاتمی آن را «زیبا» و نشانه «حرکت جامعه به سوی آینده بهتر» می‌داند، فارسی‌شده شعار کردهای تجزیه‌طلب «ژن، ژیان، ئازادی» است. کلمات خوب وقتی در معنایی دیگر به کار می‌رود یا وقتی نماد یک گروه، یک حرکت یا یک جریان سیاسی می‌شود، بار معنایی دیگری می‌گیرد و خاتمی می‌داند این شعار در چه معنایی به کار می‌رفته و می‌رود.
با این عبارات، خاتمی پیوستگی خودش را با جریان آشوب اخیر در کشور اعلام می‌کند. او یک روزه این بیانیه را ننوشته است و بی‌راه نیست اگر احتمال دهیم دو نامه را با هم نوشته است، یکی را برای دفتر رهبری فرستاده و یکی را در پوشه نگه داشته که اگر پاسخ دلخواه از آن سو گرفته نشد، این طرف را داشته باشد و از آنجا رانده و از اینجا مانده نشود!

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

گفت‌وگوی صریح و صمیمانه مسئولان و دانشجویان

حضور مسئولان کشور در دانشگاه و گفتگوی چهره به چهره با دانشجویان در آستانه ۱۶ آذر مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه رادیکال هم‌میهن در گفتگو با ابراهیم اصغرزاده از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت قرائتی عجیب از گفتگو در دانشگاه ارائه داده است. این فعال اصلاح‌طلب گفته است:

نسل‌های جدید وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، حتی اگر از فیلترهای سخت گزینش و از کنکور ایدئولوژیک عبور کرده باشند، چون نگاه‌شان به آینده است و این آینده را تاریک و مبهم تشخیص داده‌اند، اینها دوباره زیرساخت یک جنبش دیگر خواهند شد که ققنوس‌وار از خاکستر برمی‌خیزند. دانشگاه چه در دوره تقویت نهادهای مدنی در دوره خاتمی، چه در دوره شخم زدن احمدی‌نژاد و چه در دوره پولی‌سازی در زمان روحانی، آسیب جدی دیدند. حتی در دوره خاتمی که شعار تقویت نهادهای مدنی بود در نهایت کار به جایی رسید که خاتمی در ۱۶ آذر سال ۸۳ با دانشجویان به اختلاف رسید!

در ادامه این گفتگو آمده است:

جنبش دانشجویی این حق را دارد که از کارگزاران و مسئولین عبور کند. آنها حق داشتند از خاتمی عبور کنند، اما حق نداشتند از اصلاح‌طلبی عبور کنند. جنبش دانشجویی گاهی دچار این توهم می‌شود. شعار عبور از خاتمی یا عبور از روحانی شعار خوبی بود و اینها مشروعیت دارد، چون دانشگاه احساس می‌کرد دولت با قدرتی که در اختیار دارد، به دنبال این است که دانشگاه را به پادگان در اختیار خود تبدیل کند. همه دولت‌ها، چه اصلاح‌طلب، چه اعتدالی و چه مهرورز، به دنبال یک دانشگاه آرام در خدمت اهداف خود بودند و این با ماهیت جنبش دانشجویی در تعارض بود. اگر قرار باشد دانشگاه به این سمت برود، نابود می‌شود. قدرت جنبش دانشجویی از نقد می‌آید. از نگاه علمی می‌آید. البته در دانشگاه افرادی هم بودند که دنبال رفراندوم، تغییر قانون اساسی یا براندازی هستند. اینها بخشی از دانشگاه هستند که نمی‌توانیم نفی کنیم، اما بدنه اصلی جنبش دانشجویی، اصلاح‌طلب است و به همین دلیل می‌تواند هزینه مبارزه سیاسی را پایین بیاورد و لذا خانواده‌ها از اینکه فرزندان‌شان در جنبش دانشجویی مشارکت داشته باشند، استقبال می‌کردند. اگر جنبش دانشجویی شعارهای رادیکال قبل از انقلاب را ادامه دهد و بگوید این حکومت به انسداد مطلق رسیده است، این هزینه فعالیت سیاسی دانشجویی را افزایش می‌دهد و نه جامعه و نه دانشگاه کشش این فعالیت را ندارد.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

در حالی اصلاح‌طلبان رادیکال ادعا می‌کنند که فعالیت دانشجویی باید مستقل باشد که بیشترین میزان سوء استفاده از دانشجویان توسط همین جریان سیاسی افراطی صورت گرفته است، تبدیل دفتر تحکیم وحدت به حزبی خشن و افراطی در دانشگاه محصول حجریان فکری است که می‌گفت از پایین باید به نظام فشار آورد تا در بالا بتوان از آن امتیاز گرفت، اوج این سیاسی کاری در سال ۷۸ بود که برخی چون تاج‌زاده دانشگاه را به صحن زد و خورد سیاسی تبدیل کرده تا به گمان خود فرصت براندازی را فراهم کنند؛ مستقل بودن دانشگاه برای چپ‌های رادیکال حرفی فراتر از یک نظریه است! حال همین جریان به دنبال آن است تا دانشگاه را زیر ساخت اغتشاشات شبکه فحشا در آینده کند.

روزنامه آرمان ملی نیز با همین نظریه استقلال سیاسی دانشگاه به سود اغتشاشات نوشته است:

دانشگاه‌ها به جهت اینکه همواره مکانی برای تفکر، آزاد اندیشی و تضارب آرا و عقاید شناخته می‌شدند همیشه از مراکزی بوده‌اند که در صف اول و پیشرو در مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی بوده‌اند و حتی در این راستا در مقاطع مختلف طی سال‌ها و دهه‌های متمادی متحمل هزینه‌هایی هم شده‌اند. اما جنبش دانشجویی هیچ‌گاه حتی در سخت‌ترین شرایط نیز از حرکت باز نایستاده است. اساسا به همین جهت است که ۱۶ آذر را به جهت بزرگداشت دانشجویان شهید مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که در اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران به شهادت رسیدند روز دانشجو نام نهادند و در این روز طی سال‌های مختلف پس از انقلاب هر ساله شاهد برگزاری مراسم‌های مختلفی از سوی دانشجویان از انجمن اسلامی و دفتر تحکیم وحدت گرفته تا جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها بوده و هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است:

اما همواره این انتظار می‌رفته که دانشگاه پویا و فعال بماند و شرایط اجتماعی، اقتصادی و... جامعه باعث نشود که دانشگاه از این فضا تاثیر پذیرفته و کرختی، بی‌عملی و عدم فعالیت‌های این‌چنینی بر دانشگاه‌ها حاکم شود. امری که در برخی سال‌ها بعضا کم و بیش شاهد آن بوده‌ایم. قدر مسلم به هر میزانی که دانشگاه‌ها شور و نشاط داشته باشند و فضای پرسشگری و مطالبه‌گری در آنها تقویت شود می‌توان به زنده بودن جنبش دانشجویی امیدوار بود. اما هر اندازه با برخوردهایی که در ‌شأن دانشگاه و دانشجو نیست مواجه شویم جنبش دانشجویی به حاشیه رفته و کم‌رنگ می‌شود.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

روزنامه کیهان با اشاره به حضور مسئولان مختلف در دانشگاه نوشته است:

در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو، دیروز رؤسای قوای مقننه و قضائیه و برخی دیگر از مسئولان از جمله شهردار تهران، سخنگوی دولت و سخنگوی شورای نگهبان با حضور در جمع دانشجویان به گفت‌وگو با آنها پرداختند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز در آستانه روز دانشجو، در مراسمی که به این مناسبت در دانشگاه تربیت مدرس با حضور تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و همچنین دانشجویان با دیدگاه‌های مستقل برگزار شد، پس از استماع مطالبات تعدادی از آنها، گفت: اولین نکته که باید به آن اشاره کنم آن است که به مناسبتی شانزدهم آذر دور هم جمع می‌شویم و چه موضوعی درباره این روز مهم است. روز دانشجو، روزی بود که سه دانشجوی عزیز این کشور در مقابل پای معاون رئیس‌جمهور آمریکا به شهادت رسیدند.

کیهان در ادامه این گزارش خبری نوشته است:

دیروز همچنین شهردار تهران در نشستی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف و با موضوع حوادث اخیر برگزار شد، حضور یافت. علیرضا زاکانی در این نشست گفت: در مقطعی بسیار حساس هستیم در سند راهبرد ملی آمریکا اعلام شده است، ده سال آینده مخاطره‌انگیز است چرا که تقسیم قدرت آینده جهان در آن شکل می‌گیرد. در آن سند سه خطر برای آمریکا ذکر شده است، اولین کشور چین است پس از آن روسیه و سپس ایران، توان ما به حدی است که کشوری ابرقدرت‌نما آن را برای خود خطر می‌داند.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

روزنامه وطن امروز دانشگاه را مبدأ گفت‌وگو خوانده و می‌نویسد:

دانشجویان روز گذشته در شرایطی به استقبال ۱۶ آذر رفتند که پس از سال‌ها صحن دانشگاه میزبان مسؤولان عالی‌رتبه کشور بود.
التهاب ۷۰ روزه‌ای که بر کشورمان گذشته بود و فضای رادیکالی که بر محیط دانشگاه حاکم شده بود باعث شد احتمال تنش در مواجهه مستقیم میان مسؤولان و دانشجویان افزایش پیدا کند. با این حال نخستین طنین جدی گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در فضای هیجانی فعلی کشورمان از صحن دانشگاه شنیده شد. آغاز فضای گفت‌وگو می‌تواند نویددهنده شرایطی باشد که در آن عقلانیت جای فحاشی و هم‌اندیشی جای درگیری و نزاع را بگیرد. طمع جریانات ویرانی‌طلب برای نزاع‌آفرینی در دانشگاه ممانعت از شکل‌گیری فضای گفت‌وگو و عقلانیت بود.

چرا لیدر اصلاحات همراهی با اغتشاشات را علنی کرد؟ / دانشگاه باید سنگر اول آشوب در کشور باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    73 86
    امروز هر بدبختی که در زمینه حجاب میکشیم پایه گذارش خاتمی و دولتش بود این دو قطبی ایجاد شده از اون زمان منحوس به جا مونده
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      27 18
      خاتمی هم جزء فاجعه های سیاسی است
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      37 37
      تا اصلاح طلب هست فتنه و آشوب و تحریم هم هست.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      22 4
      بیانیه خاتمی هم نگرفت حتی رسانه های اصلاح طلب هم استقبال نکردند. مردم الان آرامش و کار و رفع مشکلات را می خواهد نه حرف و عرض اندام. شما هم نامه خاتمی را بزرگ نکنید
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      4 7
      اگر این فرمایش شما درست باشه...باید یادآوری کنم که کم حجابی یا شل حجابی نسل امروز در مدارس و دانشگاه‌هایی نهادینه شده که وزیر آموزش و پرورش اون آقای مظفر و آقای زاهدی که در گروه فکری شما هستند در صدرشون بودند
    • کامی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 0
      لعنت برخاتمی دودوزه باز سیاسی
    • تیموری IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 0
      اصلاح طلبان راحتی وامنیت مردم را با دروغ وفتنه و اغراض ها وهدفهای سیاسی خود به مخاطره انداخته اند .
  • سید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    46 75
    نادانی خاتمی و روحانی و هاشمی نتیجه اش معضلات و مشکلات کنونی کشور و ملت است!
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      17 18
      اُف بر هاشمی و خاتمی که روحانی رو تو پاچه ملت کردند.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      20 8
      آقای سید آدرس اشتباه میدی
    • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      30 27
      زنده باد خاتمی زنده باد اصلاحات زمان خاتمی تورم زیر 10درصد بود.
    • فاطمه IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      5 6
      زنده باد هیچکدام.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 1
      سید کم تر دروغ بوگو
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 0
      منی که یک روز طرفدار پروپاقرص خاتمی بودم ودر زمان انتخابات وی سینه چاک کردم ویقه پاره کردم به والله قسم پشیمانم . لعنت به تفکرات کثیفش به این نتیجه رسیدم بالباسش بیشتر به دین ودنیای مردم خیانت کرد . آن زمان ذوق زده از انتخاب خاتمی داشتم از وی حمایت می کردم که شخصی به من گفت خیلی هم آش دهن سوزی نیست مملکت رو به گند کشید اعتیاد وافیون والکل وخانم بازی وبی ناموسی رو در جامعه رواج دادوباهرکس وناکسی معاشرت سیاسی کرد. بفهمید وبدانید خاتمی به مردم خیانت کرد . آن موقع نفهمیدم که چه می گوید ولی باگذشت زمان و رفتار وگفتارمتناقض آنها ونفرت افکنی دروغین با دروغپردازی وموضع گیری های غیر متطقی ومغرضانه آنها اعلام برائت می کنم . برید ببینید پشت زن زندگی آزادی چیست ؟
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 0
      مُرده باد خاتمی ان شاءالله در کمترین زمان به مرگ مبتلا شود تا ازآشوب وفتنه کاسته شود . اصلاحات نابود باد دعا برای نابودی فتنه
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 0
      پس معلوم می شه مافیای اصلاحات در زمان بعداز دولتش خوب مردم را در چالش فروپاشی اقتصاد فرو برده .
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    76 65
    کجای ژن ، ژیان، آزادی تجزیه طلبیست
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      10 2
      عبدالله اوجالان را خوب می شناسی.نه؟! خودتی.
    • SE ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      11 3
      ....زگی طلبی است. کومله خودش چیه که شعارش بخواهد شعار ملت ایران باشد
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      2 2
      گفتند شعار تجزیه طلبان است
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      10 8
      شعار زن زندگی آزادی می دهند اما در عمل خشونت و تهدید و ترور و ناامنی را پیاده می کنند و در جهت تجزیه کشور گام بر می دارند.
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      9 2
      بله شعار زیباست ولی هدف از این شعار همین اشوبگریها و حتی چیزهای بدتر از این است و این شعارها که چیزهای بدی به نظر نمی ایند اسم رمز بر اندازی نظام هستند
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 5
      چشم بصیرت و درک حقیقت می خواهد که بفهمد که ظاهراً در موقع تقسیم این ها غایب بوده ای!!!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 0
      هدف اصلی و به یقین یکی از اهداف اعلام شده شعار زن زندگی آزادی توسط اوجالان سازنده این شعار حذف خانواده و ازدواج از جامعه و چند زوجی در هر دوجنس در جامعه پس از پیروزی اوجالان و همفکرانش است. خود وی هم در عملی کردن این شعار در گروه تروریستی خودش ازدواج را ممنوع کرده و برای خودش هم چند حرمسرا در نقاط مختلف ایجاد کرده بود و دختران جوان را هم به عنوان مبارز در تیم های ترور گروهش همراه می کرد که شعار زن زندگی آزادی را با کمک مردان گروه در عمل پیاده کنند.
    • ح IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 0
      همین که مال پ ک ک است و برای یه کومله داره سرداده میشه کاملا تجزیه طلبی!!
    • کارنا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      1 0
      کومله کلاه خرگوشی آدمهارابرسر می گذاشت .ان شاءالله نابودی کامل کومله حیوان دوپا بی سواد،وحشی ،خشونت ،کله آب پز کن انسان ،گردنکش خائن ،دزود بی شرف، افتخارشان خونخواری ،خون آشامی ،تجاوز به عنف وشرف وزندگی برپایه بی اخلاقی وآدمکشی نانشان در آدمکشی و خون خواری آدمهاست .
  • مجید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    10 0
    ای برادران امروز نیاز به وحدت وحدت و انسجام دارییم نه مقابله رفتارهای نامتعادل را کنار و تندروی ها را حذف و با انسجام و آرامش برای آبادانی کشور تلاش کنیم بیگانگان برای ما دل نخواهند سوزاند همه ایرانیان قلب هایشان برای هم بتپد و برای خروج از اختلافات مصاحفه کنیم
    • سرور IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      4 0
      وحدت با عامل و علت وضع موجود اشتباه است. وحدت با منافق؟!
  • مجید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    19 0
    ای برادران امروز نیاز به وحدت وحدت و انسجام دارییم نه مقابله رفتارهای نامتعادل را کنار و تندروی ها را حذف و با انسجام و آرامش برای آبادانی کشور تلاش کنیم بیگانگان برای ما دل نخواهند سوزاند همه ایرانیان قلب هایشان برای هم بتپد و برای خروج از اختلافات مصاحفه کنیم
  • سعید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    45 85
    خاتمی حالا ان ماهییت خبیث خودشو داره نشان میده البته از قبل هم مشخص بود
    • SE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      8 4
      آخه دید دولا دولا رفتن بر شتر اختشاشات لو رفته و دیگه پنهان کاری نتیجه معکوس داره لذا علنی چهره نوکر سوروس بودن خ.د را نشان داد
  • حسن IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    20 32
    باسلام... اوایل مبارزات انقلاب ، زمانی که جوان ایرانی علاقه ای به شرکت در محافل مذهبی را نداشت ، جوانی پیداشد با کت و شلوار و پیراهن اتو کشیده و صورت تراشیده و کراوات زده و سیگاری روشن... جوان آنروز اینگونه بود که در جلساتی شرکت کرد آن مرد دانا پیشرفت تمدن غرب را تایید می کرد و خرافات و بدعتهای وارد شده در دین و فرهنگ را رد می کرد و دستان جوان آنروز را می گرفت و به غرب می برد و پلشتی های آنرا نیز به او نشان می داد و اینگونه بود که * بازگشت به خویشتن* رامعنا می‌کرد. اگر نبود تلاشهای دکتر شریعتی ، کلاس های استاد مطهری و مرحوم طالقانی خواهانی نداشت. در اوضاع پر غبار امروز جوان امروز با کدام شخصی ارتباط بیشتری برقرار خواهد کرد؟ سرمایه سوزی نکنیم ، قدرت شیرین است ولی اگر تلاشهای امثال خاتمی نباشد در آرام کردن اوضاع کشور و بازگرداندن جوانان به دامان نظام ، قدرتی باقی نمی‌ماند که شما برای ماندن در آن گروهی را تکفیر و گروهی را تایید کنید. پس برای بقا هم شده در کنار هم باشیم
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      11 10
      جان من خفه شو ،دکتر شریعتی کجا و خاتمی کودن کجا فتنه گر آشغال خدا لعنت کنه خاتمی کثیف را
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      8 9
      خاتمی در فتنه سال 88 و در اغتشاشات اخیر برای نفاق افکنی و تفرقه تلاش کرده و می کند خسارات و خیانت های او به نظام و کشور و مردم قابل شمارش نیست.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 2
      برادر روح ان جوان پاک است دلش برای ایران می تپید از ارارات تا ایرانشهر خاتمی وحجاریان وعبدی دارند اینها را از ایران جدا می کنند
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      4 0
      درود بر مطهری شریعتی طالقانی و تمامی مبارزین ودرود بر شما دوست عزیز اما یکی از واژه های زیبا و کاربردی که مهمترین عامل تقویت واتحاد است واژه زیبای عدالت و صداقت است و آنچه باعث تفرقه ونفرت میشود ظلم و ریا وفریب است
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 7
      ننگ بر خاتمی فتنه گر / هیلاری کلینتون : تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      1 0
      بله تخم مرغ بافضله مرغ برادرند اما امثال تو نمیتونن تشخیص بدن.چه قیاس مع الفارقو باطلی کردی.جعفر کذابم ازنسب ائمه بود.خاتمی درهمه جور نجالستها درخارج شرکت کرد ننگ براو که ابروی ایرانو اسلامو لباس پیامبرو برد .نوکر جورج سوروس
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    70 91
    خطاب به سید محمد خاتمی (رئیس جمهور سابق ایران): این شعاری که شما زیبا حسابش می کنی، زشت ترین شعاری است که تا کنون شنیده ام. پشت این شعار، «هرزگی» مخفی شده است. معنی واقعی این شعار «زن، هرزگی، بردگی» است. شیطان ملعون زشتی ها را در مقابل چشم هایت زیبا جلوه داده است؛ شاید هم خود تو همان شیطانی هستی که این شعار زشت را زیبا جلوه می دهی. شما که خودت یک زمانی رئیس جمهور بودی چه کار مفیدی برای پیشرفت مردم کشورت انجام داده ای که اکنون نگران پیشرفت کشور شده ای؟!
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      48 83
      رساندن ایران به فضای کثیف زن هرزگی بردگی برای افسادطلبان جماعت آرزوست
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      44 63
      هنوز یادمان نرفته در رییس جمهور مورد حمایت تمام و کمال افسادطلبان آمده بود مردم را با شلاق بهشت نبرد و با خنده درهای جهنم را به روی مردم ایران باز کرد
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      5 15
      مردم خودشون میدونن
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      8 10
      ایا واقا خاتمی این شعار را نوشته باورکردنی نیست باید خود خاتمی جواب گو باشد
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      43 61
      خاتمی نفوذیست. نفوذی باید اعدام گردد.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      3 1
      مردم بعدازاینکه کاملاراهنمایی شدندوعلم کامل به دین وآخرت پیداکردند،خودشون میدونن نه وقتی درمسئله ای جهل دارندوراهنمایی غلط میشن.اساس بعثت پیامبروامامت ائمه ونزول قرآن اینه.
  • کره مشتری IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    47 37
    سلام شب بخیر در اعتراضات و اعتصاب های فعلی هیچ کس از گوشه گوشه کشور شعار تجزیه نمی دهند و همه متحد هستند و آزادی را مطالبه می‌کنند
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      32 43
      اقای محمد خاتمی همانطور که بدن حسینعلی و بدن اکبر و بدن مسعود خوراک مار و مور گردید روزی بدن شما هم خوراک مار و مور خواهد شد و انقلاب اسلامی ایران بدون افکار پوسیده شماها به راه پر شکوه خود ادامه خواهد داد این انقلاب زمینه ساز انقلاب جهانی منجی موعود بشریت میباشد راه شما هیچ سرانجامی جز بدنامی در بر نخواهد داشت
    • DE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 1
      حرفی ندارم
    • نارون IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      21 9
      یا درخوابی یا دیگران را درخواب می بینی؟؟؟ دشمن که خود در سودای تامین سوخت سر گران دارد دلش برای آزادی ایران می تپد تا منابع سوختش را از تکه پاره کردن ایران تامین کند
    • ه د IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      20 28
      حتما همان آزادی اجباری یا انقلاب فتوشاپی با تحمیل افکار پلید شیطانی اصلاح طلبان بمیرند حیف آن زمان که وقتم را تبلیغ خاتمی بی لیاقت خائن کردم . خدالعنتش کنه که فساد رادرجامعه پی ریزی کرد
    • مرگ بر خائن IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      38 46
      مطالبه آزادی ؟؟؟خنده داره . تازه می شنوم .فتنه گران و آشوب گران و داعشی صفتان باید به مجازات اعما ننگینشان برسند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      4 5
      کم بکش پسرم
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      5 8
      زن زندگی آزادی ! خشونت ترور ناامنی
    • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      7 1
      زنده باد آزادی.زنده باد دموکراسی
    • DE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 0
      ۲۲:۴۴ - حرفی ندارم/ ای جان حرف نداری . منظور اینجا حرفی نداری؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 7
    خجالت هم خوب چیزیه.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    45 57
    اصلا طلبان بدانند پرونده سیاست رنگ ونیرنگتان با اجرای،سند ۲۰۳۰ و ازبین بردن معصومیت کودکان و نوجوانان وجوانانمان بسته ایم دیگر بازار کید و مکر عمروعاصیتان خریدار ندارد دکان نیرنگتان را ببندید به ولای علی رسوای هردوجهان شدید و روسیاه در برابر مادران شهدا و ملت انقلابی و جان برکف ایران
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    43 38
    خوب چرا بساط این خائنین (اصلاحطلبان) جمع نمیکنید اگر ازاول با طیف خائن برخورد میشد اینگونه شیر نمی شدند
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      21 42
      جوان نوشته شعار زن زندگى آزادى متعلق به كردهاى بدنام و تجزيه طلبه ، اگه اين جوره كه تو ميگى پس بهادرى جهرمى كه گفتند اين شعار اسلام است و ما هم بدان معتقديم
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      27 37
      از اول خیانتشون رو علنی نکرده بودن تا سال ۷۸. از سال ۷۸ با هر کسی که جرم کرده برخورد شده و افراد بی‌اعتقاد به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هم رد صلاحیت شدن. بیش از نیاز به قانون در زمینه مطبوعات و رسانه‌ها و همچنین دروغ‌پراکنی و تشویش اذهان از طرف مسئولین داره که ان شاء الله، انجام بشه. خلاصه برخورد لازم تا حدی شده
    • حامد US ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      1 0
      منافق را نمی توان دستگیر کرد مگر انکه دست به اسلحه ببرد که دیگر دشمن است. منافق باید خودش را لو دهد تا مردم بشناسند و کنارش بگذارند و این سال ها طول می کشد. بنده دوازده سال طول کشید تا نفاق خاتمی را متوجه شدم.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    42 75
    مرگ بر خاتمی فتنه‌گر
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 20
    زنده باد احمدی نژاد که با پونز انتخابات « رکورد» این شخص امل و اصلاحات را که سرویسهای جاسوسی بادشان کرد را پنچر کرد واز ۸۸ تا به حال کف خیابان در حال پنچر گیری هستند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    57 17
    دوران خاتمی بهترین دوران بود ..یادش به خیر چقدر مردم آرام بودند .بخصوص در جریان بر گزاری کنفرانس اسلامی . وقتی قاری قرآن خواند خاتمی با آرامی سخنرانی کرد.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      5 7
      بدترین دوران خاتمی بود که جوونهای معصوم رو به الکل و افیون عادت داد ،خدا لعنت کنه خاتمی ملعون
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      3 8
      فتنه سال 78 و حوادث کوی دانشگاه مربوط به دوران فلاکت بار خاتمی بود.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 9
    از شعارهای رذیلانه براندازان مثلا معترض هیچ کسی به اندازه این منافقان مثلا اصلاح طلب کرکیف نشد حتی خود صهیونیست ها شعاراشون که یادتونه توهین به اصول قانون اساسی و نیرو های امنیتی و بقیه جنفگیاتشون دیگه معلومه بعد این مدت آشوبا چرا هر روز یه بازیگر مفنگی یه تیکه پارچه عقب سرش رو برمیداره و مثلا میخواد اعتراض کنه معلومه کی آنتریکشون میکنه وگرنه چرا حالا یادشون افتاده خواب بودن اون اولای اغتشاشات یا عذاب وجدان گرفتن که چرا از دار ودسته خود فروشان و وطن فروشان عقب افتادن
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    43 23
    آشوب یا اعتراض؟خجالت نمیکشین به مردم کشورتون میگین آشوب گر؟
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      5 8
      آیا آتش زدن سطل زباله و تخریب عابر بانک و اتوبوس و غیره اعتراض است یا اغتشاش ؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    22 37
    وقتی می گوییم خاتمی فتنه گر است بی خود نمی گوییم ایشان واقعا فتنه گر است فتنه گری در 8 سال دولت خودش که در یال 78 نمود پیدا کرد و برخی از وزرایش آنرا هدایت می کردند خودش هم نقش داشت با اینکه رئیس شورای امنیت ملی بود فتنه گری در انتخابات و بعد از آن در سال 88 و آخرین فتنه گری ایشان همین امسال که با دادن بیانیه علنا از اغتشاشات حمایت کرد
  • DE ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    31 27
    نقش مدعیان اصلاحات در آشوب‌ها! اینها هیچ نقشی در آشوبها نداشته اند .تازه به نظم و امنیت و اقتصاد و آرامش کشور در این ۳۴ ساله که دولت و همه چیز دستشون بود کمک کردند.زیرا اصلاحطلبها سالهاست هرچه دزد و رانتخوار و دلال و شیتیلبگیر و حرامخوار و نزولخوار و غربگدای وطن فروش و تجزیه طلب و منافق و بهایی و جاسوس واراذل و اوباش وقداره بند کیف دزد و منحرف اخلاق و سه نیملیتری های بیسواد و متوهم....هست را زیر یک پرچم جمع کرده مشغولشون کرده خرابکاری نکنند وگرنه اینها در کل کشور به همه جا اغتشاش میکردند و همه جا را اصلاحات مالی میکردند.حالا قدر اصلاحات این فداییان و بازماندگان نهضت آزادی را بدانید یه بار در فتنه ۸۸ و یه بار هم حالا درب طویله شون را باز کردند ببینید کشور چی شد. حالاهم دوباره وقتی آخرین تودهنی را از مردم خوردند بایستی کل طویله گاوهای شیرده اصلاحات را هم تعطیل کرد.اینها گاوهای شیرده دنیای سیاست غرب در ایران هستند .اینها حداقل همه چرک ولجن را یکجا جمع کرده اند .شما چکار کردید .هرچه دزد و رانتخوار و وطنفروش و جاسوس و بهایی منافق...بود را از بین خودتون بیرون کردید.خب معلومه جمع میشن اینجا.والا رو رو برم.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    19 10
    خدایی چیز بدی نگفت از امنیت حرف زد. مشرق شیطون نشو.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      7 9
      دوباره شما اوباش اجاره ای افسادی به صورت گله ای هجوم آوردید اسم اربابتون میاد زنجیر پاره میکنید :)
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 8
      خاتمی با تکرار می کنم در سالهای 92 و 96 مردمو بیچاره کرد و اقتصاد کشور را ویران کرد او جزو بانیان وضع موجود است و باید محاکمه بشود.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 3
      خاتمی با تکرار می کنم در سالهای 92 و 96 مردمو بیچاره کرد و اقتصاد کشور را ویران کرد او جزو بانیان وضع موجود است و باید محاکمه بشود.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 2
      خاتمی با تکرار می کنم در سالهای 92 و 96 مردمو بیچاره کرد و اقتصاد کشور را ویران کرد او جزو بانیان وضع موجود است و باید محاکمه بشود.
  • خیری IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    16 28
    جناب آقای خاتمی فراموش کرده به دستور ایشان دانشجویان رو از طبقه چندم پرت میکردن ودانشجویانی که به حرف وی گوش میکنن چقدر حافطه تاریخی ضعیفی دارن
  • کارنا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    20 28
    آقای خاتمی لعنت برتو وافکار کثیفت ،زن یک کالای جنسی نیست ویا یک ابزار سیاسی که با ترفند برای مطامع سیاسیتان استفاده کنید
  • فرحان IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    16 28
    خاتمی چهره پلیدشو رونمائی کرد
  • مهرداد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    11 18
    اف برخاتمی
  • ناصر IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    17 28
    اصلاح طلبان پایه های فرهنگی واخلاقی را درکشور با تهمت و هوچی گری وتحمیق و تخریب وتقطیع متلاشی کردند .
  • محتشم IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    19 28
    ریشه ایجاد تناقضات فکری ، درگیری و ابهام و تشویش اذهان عده ای از ملت ایران ناشی از ناهنجاری های فکری و روانی و ذهنی همین تیپ افراد بوده که با تئوری سازی ها خیابان را عامل فشار بر حکومت جریان سازی کرده اند و پس از ایجاد بحران خود در نقش مصلح ظاهر شده روضه ابن زیاد می خوانند
  • قلندر IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    18 23
    رخ می نمائی دلبر شعر قشنگ ژن ،ژیان ئازادی ...نکنه همون طور که می گن مهسا مامور شمااصلاح طلب ها بوده تا خودش رو در گشت ارشاد گرفتارکنه تا برعلیه ارشاد فیلم جنجالی بگیره ؟؟؟خبرنگار شما چطور به بستر مهسا رسیده سوال مهمی است ؟شاید مهسا رو شما کشته باشید بعید نیست خیلی اصرار بر کشته شدنش داشتید ؟؟؟؟
  • قاسمی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 2
    جلسات اصلاح طلبان همه نفرت پراکنی برعلیه رهبری وجوسازی برسیاست ها ورفتار رهبری در جامعه بین المللی است . از زمانی که رئیسی رئیس جمهور شده جلسه ای نیست که برای دولت سیزدهم نقشه نکشند.
  • اصغر آقا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 4
    خاتمی وابستگی و دلبستکی به ایران ندارد. هرسه فرزندش در امریکا و اروپا زندگی می کنند.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 2
    نابود باد افکار شیطانی شیخ اصلاحات خودش ،حزبش،دنباله روهای کثیف سلبریتی مرگ برخاتمی
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 18
    آقای خاتمی لطفا سکوت اختیار کنید .فتنه هایتان آشکار و خودتان رسوا خواهید شد. چرا این قدر شما وقیح ونادان هستید .
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 3
    این آشوبها کلا با رضایت و برنامه ریزی و سازماندهی فتنه گران مثلا اصلاح طلب بعنوان محور داخلی شکل گرفته است. سکوت این جماعت در این آشوبها، نشانه همدستی آنها با ضدانقلاب است. اینها کینه سال ۸۸ را دارند.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 3
    اصلاح طلبان خطرناک موذی در سیاست هستند .محافظه کار فرصت طلب
  • کاظمی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 3
    محمد خاتمی کسی که ارزش ها را ضد ارزش توصیف وضدارزش ها راارزش توصیف می کند .خاتمی وارونه است فلسفه اش مسموم وقائل به انسانیت نیست. یک دروغگوی سیاسی ویک مغلطه گر در بحث سیاست است .هوچی گر و یارگیر ازجماعت زنانه وسلبریتی برای روز مبادای سیاسی است
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 4
    خاتمی وهنگ اصلاح طلبان بروند کوبانی با ارتس ترکیه در بیفتند رجب طیب اجازه کردستان بزرگ به خاتمی نمی دهد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 1
    از ناآرامی ها و درگیری های ۱۶ آذر در تهران و حرکت مردم به سمت میدان آزادی که ویدیوهای زیادی منتشر شد خخخخ
  • برات خان IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 3
    لیدر اصلاحات که دیده داستان اغتشاشات بدون نتیجه در حال پایان یافتن است با عجله پریده توی استخر آبی رنگی که از قضا آبی در آن نبود و با دماغ خورده به ته استخر... فکر می کرد اینطوری بتونه توجه غرب و صهیونیسم و بن سلمان را به خود جلب کنه و بگه که هنوز امیدی هست کافیه که لیدری را به او بسپارند. واقعا ترحم برانگیز است وضعیت به بن بست رسیده است. فلاکت یعنی این.
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 0
    ۱۶ آذر هم خیلی خوب گذشت و در عمل اینترنشنال ها هییییییچ غلطی نتونستن بکنن که از درون خوشحالشون کنه، مطمئنم ته دلشون خیلی ناراحتن😂😂 در کل به این سه روز نمره ۱۹ از بیست رو میتونم بدم به حکومت در اداره کردن کشور، روز اول فراخوان ها چون نمیدونستم در دو روز آینده چی میشه نمره ۱۷ داده بودم! اما چند مورد ایراد هم داشت که نمیدونم چرا این ایرادات هست! رئیسی امروز رسماً گفت بعداً دوباره اینستاگرام و غیره رو باز میکنه!! درسته که این نوع فیلترینگی که کردید عملاً مسخره و بی تأثیر هست اما رفع فیلتر اینها کار اشتباه تری هم هست!! این مدل فیلترینگ هییییییچ اثری نداره و میبینیم که هر چی دلشون بخواد عین سابق و مثل آب خوردن به شبکه های اونور آبی میفرستن پس این مدل فیلتر کردن واقعاً خنده دار هستش، این مدل فیلتر شدن اینستا عملاً صد در صد بی اثر بوده، نمیدونم چرا فیلترش کردید وقتی کاملاً بی اثر هست و همه براحتی دسترسی دارن. دولت رئیسی هیچ وقت درست حسابی اینترنت رو قطع نکرد که این خودش عملکرد ضعیفی هست ازنظر من، اگه عملکرد این دولت یجور دیگه بود فوقش همون شهریور تموم میشد اما عملکرد رئیسی اگه مثل دولت روحانی میبود خیلی فوری تموم میشد اما این دولت عملکرد خیلی ضعیفی داره در این موضوعات، اگه اینترنت قطع میشد و امکان ارسال فیلم و تصویر به اینترنشنال ها فراهم نمیشد و اگه سیگنال شبکه های بی بی سی و اینترنشنال ها قطع میشد خیلی فوری همه چیز همون اول تموم میشد اما دولت رئیسی روش دیگه ای بکار برد، تفاوت خیلی زیاد هستش که نمیخوام خیلی جزئی بگم. چندین ایراد عجیب هم عملکرد رئیسی داره که آدم حیران میمونه چرا!!!! توی کامنت های قبلی توی این مدت گفتم چه ایراداتیه. عملکرد عجیب دیگه دولت رئیسی اینه که رفته فرماندهی انتظامی انزلی رو دستگیر کرده بخاطر کشته شدن یکی که رفته تیم حریف رو حمایت کرده و علیه کشور خودش عمل کرده!! این مدل افراد که برای برد تیم حریف خوشحالی میکنن اگر کشوری مثل عربستان هم به ایران حمله نظامی بکنه با وقاحت تمام میرن جانب ارتش عربستان سعودی رو میگیرن، یعنی میرن جانب ارتش مهاجم به ایران رو میگیرن و بعیدم نیست در کنار ارتش عربستان علیه ایراااااان بجنگن!!!!!! من این مدل افراد رو شهروند ایرانی نمیدونم، ایشون که از تیم ملی امریکا حمایت کردن شهروند امریکا بودن نه ایرانی.
  • حاج حسین IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 4
    خاتمی تن مرده اصلاحات است او دنبال اکسیژن بود اما سیلندر اکسیژنی که او برای تنفس انتخاب کرد پر از سیانور بود. باید حالا اعضای بدنش را اهدا کند مثلا.
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 5
    دوران اصلاح طلب و اصول طلب و غیره تمام شده است
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 0
    تورو خدا ببین اینترنشنال توی پیجش چی منتشر کرده😂 نوشته یک منبع خیالی از اروپا بصورت اختصاصی به اینترنشنال گفته ایران با ونزوئلا مذاکره کرده که اگه وضع ایران خراب شد مقامات ایران به ونزوئلا فرار کنن😂 یعنی انتشار خبر های جعلی خاص که فقط از دست سرویس های امنیتی اروپایی مثل MI6 و موساد و‌عربستان و سیا برمیاد، خیلی تابلو عین روز مشخص هست این مدل جعلیات رو بصورت شایعات موساد و ام آی ۶ سعی میکنن بین مردم ترویج کنن، این مدل شایعه پراکنی خیلی تابلو فقط از دست موساد و دوست انگلیسی موساد برمیاد، خیلی تابلو شدن دیگه، هدفشونم اینه که چون در این سه روز فراخوان ۱۴و۱۵و۱۶ موفق نبودن میخوان اینجوری به مخاطبان ساده لوح خودشون درایران که بچه مدرسه ای و دبیرستانی و کم سن و سالها هستن امیدبدن و هیجان بدن و بهشون القا کنن که ادامه بدید کارتون موفق بوده!! دارن به بچه دبیرستانی های ساده دل که هیچ تجربه سیاسی ندارن هیجان و امید کاذب میدن برای ادامه دادن! همین اینترنشنال چند روز قبل هم یه خبری ساخت و شایعه کرد که گویا ایران از روسیه خواسته در سرکوب اعتراضات کمک کنه!!😂 فکرشو بکن روسیه خودش در جنگ اوکراین دست به دامان ایران شده اونوقت این اینترنشنال احمق با نواختن شیپور از سر گشادش داره میگه ایران از روسیه کمک خواسته برای سرکوب😂 یعنی خداییش اینا بصورت کامل منگل هستن، البته منگل نیستن بلکه مزدور هستن دارن عمدی این شکلی فعالیت میکنن، همینا هم دو ماه قبل شایعه کردن خانواده مقامات ایران شدیداً دنبال ویزای اروپا هستن که فرار کنن خودشم گفته بودن ایران برای اینکار یه بخش خاص در فرودگاه امام خمینی رو به همین کار اختصاص داده! بعدشم برای اینکه ازشون از فرودگاه امام خمینی سند برای حرفاشون درخواست نکنن گفته بودن این بخش از فرودگاه مخفی و محرمانه هست یعنی اینکه توقع نداشته باشید برای حرفمون سند بیاریم😂 همه اینا برای امید دادن بود که یه عده رو امیدوار کنن که وضع حکومت خرابه اگه یکم همت کنید اینا رفتنی هستن! دیگه این بچه های دبیرستانی تجربه ندارن که بدونن اینا همش یه بازی هست از جانب سرویس های امنیتی موساد و انگلیس و عربستان برای هیجان دادن و روحیه دادن و دادن امید برای اینکه تجمع کننده ها این کارشون رو در ایران ادامه بدن، این ساده هاکه شگردهاوترفندهای موساد و انگلیس رو نمیدونن که، راحت فریب میخورن باور میکنن
  • ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 2
    در خدمتتون هستیم به زودی (:
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 1
    ادامه حرفام اینه که این خبری که اینترنشنال درباره کمک خواستن ایران از روسیه برای سرکوب بود رو هیچ رسانه دیگه ای منتشر نکرد، یعنی تصور کنید این اینترنشنال تا چه اندازه همکاری نزدیکی با سرویس های امنیتی موساد و ام آی ۶ و عربستان و امریکا داره که خبرهای مختص سرویس های امنیتی رو منتشر میکنه، در حقیقت واقعاً اینترنشنال بازوی جنگ روانی موساد و دوستانش علیه ایران هستش، همیشه هم این مدل شایعات هدفمند رو زمانی منتشر میکنه که مخالفان حکومت در خیابون شکست کامل خوردن، وقتی شکست خوردن و‌امکان از دست دادن کامل روحیه پیش میاد فوری میان یه همچین شایعاتی و خبر های جعلی منتشر میکنن که اجازه ندن مخالفان حکومت روحیه خودشونو ببازن!! این مدل رفتار رو چه کسانی انجام میدن!؟ فقط از دست یه سرویس امنیتی برمیاد این مدل کار کردن. اما حرفم یه چیز دیگه هست، حرفم اینه که این مدل شایعات رو واقعاً هرچقدر که تابلو باشن یه عده باور میکنن، متوجه هستید چی میگم!؟ در چنین شرایطی حکومت ایران چه تدابیری اندیشیده برای مواجه شدن با این مدل رفتارها؟؟ در چنین شرایطی که یه عده این خبرهای جعلی جهت دار رو خیلی راحت میپذیرن شما چه برنامه ای دارید که ذهن ایرانی هارو از این رسانه ها دور کنید؟؟ اصلاً اجازه دادن به هر نوع دسترسی به این شبکه ها و پیج هایی که در شبکه های اجتماعی دارن یعنی ملتهب کردن اذهان ایرانی ها، شما چطور اجازه میدید ذهن مردم توسط این شگرد ها در این باصطلاح رسانه ها به بازی گرفته بشه؟؟ رسیدن امواج و فرکانس این شبکه ها بخصوص اینترنشنال یعنی اجازه دادن به اینکه مردم ایران فریب بخورن!!!! چطور نشستید دارید نگاه میکنید به این حجم از بی حیایی رسانه ای که توضیح دادم!؟ چطور میخواین این جعلیات رو خنثی کنید؟؟ خنثی که میشن در خنثی شدنش حرفی نیست اما چطور اجازه میدید برای ایران چالش ایجاد کنن؟؟ نمیشه که این چیزهارو اجازه بدید ادامه پیداکنه، باید یه راهی پیداکنید چون رسماً با این مدل رفتار رسانه ای شون مردم ایران رو احمق و ساده گیرآوردن، نباید اجازه بدید مثل بچه مردم ایران رو فریب بدن چون با وجود تابلو بودن رفتارشون اما جدی جدی یه عده هستن که به شکل عجیبی این چرندیات رو باور میکنن، یعنی شما رضایت دادید که موساد با واسطه ای بنام اینترنشنال ذهن برخی از مردم ایران رو رسماً به بازی بگیره!؟
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 0
    مورد بعدی هم یادتونه بارها گفتم سیگنال شبکه هایی مثل ایران اینترنشنال رو بصورت مداری بزنید که از اساس پخششون متوقف بشه؟ حالا تحویل بگیرید پرس تی وی ایران رو از ماهواره قطع کردن، گفته بودم که بهتره شما قید پخش شبکه های ایران از ماهواره هارو بزنید تا بتونید با کور کردن سیگنال شبکه هایی مثل اینترنشنال و بی بی سی ‌و امثال اینها پخششون رو متوقف کنید، من بودم همه این شبکه هارو بصورت مداری سیگنالشون ‌رو کور میکردم اگرم در این مسیر کانال های ایرانی رو از ماهواره ها حذف میکردن هم اشکالی نداشت چون ارزشش رو داشت و‌هم اینکه میبیند که اگرم شما این کار رو نکنید اونها باز شبکه های ایرانی رو به هر بهانه ای از ماهواره ها پایین میارن پس چه بهتر که ایران سیگنال اون شبکه هارو‌بصورت مداری از اساس کور میکرد تا بسوزن کاری از دستشون برنیاد.
  • US ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 3
    آقاى خاتمى اگر براى انجام نفاق در بين مردم شريف ايران از جانب دشمنان ايران مآموريت ندارى باين سخن من با دقت گوش كن. هويت و شخصيت زن ايرانى در گرو منش و روش زندگى اوست.حجاب و پوشش منش والاى زن مسلمان ايرانى وشيوه عظيم زندگى اوست.به اين إظهار نظر كه نشانگر گوشه اى از طرح استعمار پير انگليس است ؛دقت كنيد تا شايد بفهميد داريد چه مأموريتى را انجام ميدهيد.؛؛ ؛؛در مسئله بى حجابى زنان بايد كوشش فوق العاده بعمل آوريم تا زنان مسلمان به بى حجابى و رها كردن چادر مشتاق شوند.بايد باستناد شواهد و دلايل تاريخى ثابت كنيم كه پوشيدگى زن از دوران بنى عباس متداول شده و مطلقا سنت اسلام نيست.مردم همسران پيامبر را بدون حجاب ميده اند و زنان صدر اسلام در تمام شؤون زندگى دوش به دوش مردان فعاليت داشته اند.پس از آنكه حجاب زن با تبليغات وسيعى از ميان رفت وظيفه مأموران ما آن است كه جوانان را با عشقبازى و روابط جنسى نا مشروع ترغيب كنيم و زنان غير مسلمان بايد كاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقليد كنند؛؛(بر گرفته از كتاب ؛(قره العين .در آمدى بر تاريخ بى حجابى در ايران.سينا واحد؛انتشارات نور١٣٦٩. صفحه ٤٠) آقاى خاتمى با آن لباسى كه بناحق در برداريد بايد ميفهميديد كه منظور دشمنان ايران از؛زن؛زندگى؛آزادى؛چيست؟ هر شخص منصف و بيغرض ميداند كه منظور دشمنان از اين سه كلمه ؛ زن؛هرزگى؛ و رسوائى است. اگر از رفتار نفاق انگيزت توبه نميكنى لا اقل آن لباس را ازتنت در بيار و و تو هم مثل همفكرانت ايران عزيز را ترك كن و پهلوى همقطارانت در آمريكا بكارت ادانه بده كه زن و دختر ايرانى نجيب و با شرف گول تو و امثال تو را نخواهند خورد. در خانه اگر كس است ؛يك حرف بس است.والسلام.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    کارتون تمومه اما مردم نگران نباشد
  • تورج IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 3
    امروز داریم چوب مدیریت اصلاح طلبها و منحرفارو میخوریم آنهم به بهانه دموکراسی ایکاش تنها یک حزب داشتیم و حزب ولایت فقیه بود. به بهانه جلب رضایت چه کسی داریم چنین هزینه هایی میدیم؟ اصلاح طلب نباید دوباره قدرت رو بدست بگیره
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 1
    شدت درمقابل کفار .سازش بامنافقین تا کی باید هزینه فتنه گران راباید دادمگر یک بار شیون هم یکبار
  • مصطفی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 1
    مشکل اصلی انقلاب ما در ایران اینه که به بعضی از منافقین زیاد مهلت میده. مگه شما خدایی که به منافق مهلت میدید؟ شاید اون دلش برای حضرت عجل تنگ شده باشه، خلاصشون کنید وطن فروش ها رو. بزارید برن اون دنیارو هم ببینند بلکه اون دنیا درست زندگی کنند
  • حسن IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    شما عزیزان هیچ گزارشی از مراسم انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی در روز دانشجو ارایه نکردید همین طور میخواهید گفتگو کنید،؟؟!!!
  • فرهاد صحرانورد شیخ حسن IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 2
    ناکثین ومارقین وقاسطین زمان گذشته " امروزدرجلو ه ونماد دیگر ظاهرشده اند صرفانام قوم تغییر کرده ولی راه وروش همان است که اسلاف ثابقشان طی نکرده اند.در آن موقع دین گریزان مقابل امام معصوم ایستادند وامروز در مقابل ولی فقیه آن روز شعارلا حکم الا حکم الله سردادندامروز زن - زندگی - آزاذی
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 0
    خاتمی شاید فکر میکرد میتواند با دادن بیانیه به بهانه روز دانشجو بر پیکر نیمه جان اغتشاشات اخیر جانی دوباره ببخشدو آن را دوباره شعله ور کند در حالی همین جوانان احساساتی و فریب فضای مجازی خورده هیچ اعتقادی به امثال خاتمی ندارند چون لااقل به سه رئیس جمهور این طیف رای داده ولی همین روسای جمهور , جنبش دانشجویی را چرت دانستند و شخص خاتمی علنا در دانشگاه دانشجوی معترض را تهدید به اخراج کرد و انتقاد یک دانشجو را برنتافت خاتمی فکر میکند با موج سواری بر روی اغتشاشات اخیر دوباره به میدان سیاست برگردد در حالی که اغتشاشگران در شعارهای تندشان اصلا فرقی بین روحانیون اصلاح طلب و اصوالگرا و حتی ساکتین قائل نبودند این یعنی خاتمی هنوز درخیالات و توهمات خود غرق هست و واقعیت عملکردهای دولتهای متبوع خودشان را که دلیل بخش زیادی از این اعتراضات میباشد را نادیده میگیرند اگر از همین معترضین جوان سوال شود چرا با امثال خاتمی مخالف هستید پاسخ خواهند داد چرا فرزندان آنها در امریکا و اروپا با پول این ملت زندگی اشرافی تشکیل داده اند ولی این جوانان برای تشکیل زندگی و پیدا کردن شغل و مسکن خود دچار مشکل هستند ؟خاتمی و امثال او چه پاسخی برای این جوانان معترض دارند ؟ هیچ
  • CA ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    12 6
    خانم پارک گون-هه رئیس جمهور سابق کره جنوبی به جرم تخلف از قانون اساسی، فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت استیضاح و از قدرت برکنار شد بعد در دادگاه رسما بخاطر سوء استفاده از قدرت، رشوه،و افشای اسرار دولتی به زندان محکوم شد. قوه قضائیه باید بعضی از اصلاحطلب‌ها رو مینداخت زندان.
  • ژيان IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    10 2
    مرگ بر خاتمي خائن و لات و ارازل و اوباش و وطن فروش و نوكر آمريكا. او مي خواهد بگويد كه خيلي مي فهمد و از سياست و دين سر رشته دارد اما نه دين دارد و نه مي داند سياست چيست. تمام صدمات و خسارتهايي كه تا كنون به مردم و به نظام وارد شده است را بايد از اين چاقو كش و ديگر افساد طلبان جنايتكار بگيرند و او را در ملا عام اعدام كنند.
  • سجاد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 6
    خاتمی مزور همان بود که در دهه 60 شعار کار-مسکن-آزادی کمونیست ها و فدائیان که ریشه شعار زن-زندگی-آزادی می باشد را نشانه کفر و دنیاپرستی می دانست
  • فاطمه IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 0
    اصلاحات قبلا از بین رفته نوبت قربانی کردن دیگری است.
  • احمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 6
    واقعا من بندرت این سایت میام اما با دیدن کامنتهای زیر این پست ادم متوجه میشه افرادی که اسم مذهبی و انقلابی رو خودشون گذاشتن و به اصطلاح مدافع نظام هستن چقدر بددهن هتاک بی ادب و نفرت پراکن هستن خودتون اگر سرسوزن وجدان دارین کامنت هاتون و ببینین از مجاهدین خلق بدترین در نفرت پراکنی
    • CA ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 0
      تا دیروز تو خیابونها داعشوار آدم میکشتید حالا اومدی اینجا ادای مادر ترزا رو در میاری؟مثل کفتار گروهی به یه آدم مظلوم با قمه و سنگ و چماق حمله میکنید بعد میگید آه هم نکش؟ خیلی بی‌وجدانی.
  • حامد US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    4 1
    چون اغتشاشات در حال خاموش شدن هست، ایشان پیام داده شاید دوباره اغتشاش تحریک کند‌. این روز ها همه امدند وسط و خودشان را لو دادند.
  • کرمی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    فتنه های خاتمی تمامی ندارد تا خاتمی هست فتنه هست
  • سعید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب تاروزیکه این مامور امریکا خاتمی ازادانه بیانیه مینویسد وضع همین است قبل از هر محاربی این مردکه خائن را باید دار ذد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس