کد خبر 1555056
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵

به گزارش مشرق، کانال محلل، در ایتای خود نوشت:

هر چند که تکذیب‌ها در این خصوص زیاد است، اما برآیند رفتار عملیاتی دشمن حاکی از تعیین محدوده زمانی با کف دسامبر 2023 و سقف ژانویه 2024 از سوی کاخ سفید برای تل‌آویو است.

رژیم می‌داند که دستیابی به اهداف «نابودی حماس»، «آزادی اسرا» و «رفع تهدید غزه» در این بازه نیز غیرممکن بوده و مراحل گسترش نفوذ زمینی به سراسر نوار غزه، کنترل عملیاتی(تثبیت مواضع)، پاکسازی و استقرار و روز بعد(غزه پسا حماس) شاید چندین ماه به طول انجامد. علاقه حکام فعلی چون نتانیاهو و گالانت جهت طولانی شدن جنگ و فرار از محاکمه و پایان عمر سیاسی و نظامی خود یک متغیر کلیدی تحلیلی است.

بنابراین هدف جدیدی طراحی شده است و آن نیز کسب پیروزی تاکتیکی برای هموار کردن مسیر دستیابی به اهداف راهبردی است. به عبارتی با اعلام یک پیروزی مشخص، می‌توان حتی به آتش‌بس‌های طولانی هم تن داد و با داشتن دست برتر، اسرای بیشتری را آزاد کرد و سپس با حملات متعدد اما کوتاه همچون مدل حمله به جنین در کرانه باختری، به نابودی سایر زیرساخت‌های حماس پرداخت.

در این راستا دشمن صهیونیستی چند رویکرد مشخص را در پیش گرفته تا با دستاوردسازی تاکتیکی، برای خود زمان بخرد:

اول، تلاش برای یافتن و آزادی حتی یک اسیر توسط ارتش یا سیستم امنیتی: تلاش‌های سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به شدت بالا رفته و حتی بسیاری از شبکه انسانی رژیم در درون غزه برای یافتن مکان اسرا و یا رهبران مقاومت هدر رفته است. تاکنون درِ بسته، نتیجه این تلاش‌ها بوده است.

دوم، افزایش تلاش برای ترور محمدالضیف و یحیی سنوار با هدف اعلام حذف طراحان 7 اکتبر و تخریب روحیه حماس‌: آنها اکنون فقط به دنبال ردی از سنوار هستند و از این رو در حال بررسی زندگی وی از گذشته تا کنون هستند.

سوم، اعلام یک دستاورد مشخص در خصوص حل معضل تونل‌های حماس: راه اندازی طوفان فکری برای یافتن راهی برای نابودی تونل‌ها مانند پمپاژ آب دریا یا بمب‌گذاری و... در این راستاست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 1
    مردم مسلمان گرسنه‌اند! ما چرا زنده اییم بخدا....یا صاحب الزمان عنایتی کن، غزه زنده بماند، یا زهرا شما آبرو دارید، ما که بی آبروییم. شما دعایی بفرمایید، خداوند کاری بکند برای مظلومین.
  • ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    آدرس کانال ؟ ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس