کد خبر 1555051
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۴

به گزارش مشرق، کانال محلل، در ایتای خود نوشت:

حال با فهم نسبی از استراتژی دشمن، می‌توان به راهبرد مقاومت پی برد. در داخل غزه باید توجه کرد که اکنون طرح دشمن فقط گسترش پیشروی است و تثبیت و کنترل بر نقاط نه در اولویت و نه در توانایی رژیم است.

به عبارتی، آنها ابتدا با عبور از مناطق صحرایی و کشاورزی نوار غزه به نقاط متراکم شهری رسیده و در این نقطه، کمربندهای سهمگین آتش شکل می‌گیرد و مربع‌های مسکونی با خاک یکسان می‌شود تا مسیر پیشروی قوای زرهی فراهم شود. گاهی حتی همین هم کافی نیست و توپخانه دشمن برای کور کردن دید رزمندگان، اطراف تانک‌ها را به شدت هدف قرار می‌دهد تا پوشش لازم ایجاد شود.

در این مرحله باید توجه داشت که مقاومت غزه یک نیروی چریکی است و امکان و مزیت مقاومت در برابر عدم پیشروی حریف نداشته، اجازه می‌دهد تا نیروی دشمن عریض شده و پهلو بگیرد سپس ضربات پی در پی سهمگین بر پیکره حریف وارد می‌شود. این مرحله تا جایی است که آنقدر هزینه دشمن بالا رود تا خود به این نتیجه برسد که ماندن بی فایده است و برای حفظ خود باید عقب برود.

این حلقه فشار بر ارتش رژیم صهیونیستی بوده و در مرحله بعد، با حرکات و اقدامات مقاومت اسلامی لبنان در ایجاد فرسایش راهبردی در جبهه شمال و حملات یمن، کابینه سیاسی و امنیتی رژیم تحت فشار قرار می‌گیرد.

حلقه بعدی بر متحدان و حامیان رژیم صهیونیستی خواهد بود. در این زمینه، تصمیم مقاومت غزه بر مدیریت سرعت جنگ منازعه استوار بوده و توانسته به خوبی دستگاه اطلاعاتی، ارتش و افکار عمومی رژیم را تحت فشار قرار دهد.

از سویی، افزایش وزن مباحث درون رژیم پیرامون جبهه شمال و حتی صحبت از تعیین تکلیف سریع تر جنگ غزه و رسیدگی به وضعیت شمال و تعطیلی بندر ایلات و افزایش قیمت کالاها و کاهش درآمد رژیم که در روزها و هفته‌های آتی آشکار خواهد شد، نشانه روشنی از تحت فشار قرار گرفتن سیستم ادراکی کریا توسط ضاحیه جنوبی بیروت و صنعا است.

لازم به توضیح است که هر حلقه فشار، قابلیت اثرگذاری موجی بر لایه‌های دیگر را خواهد داشت. به عنوان مثال، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به معنای شکست تسلیحات مدرن و مستشاران با تجربه آمریکایی مستقر در کریا خواهد بود و نتیجه‌ای جز پوچ شدن کارکرد حضور آمریکا در منطقه و حتی جهان را نخواهد داشت.

اما آن چیزی که لایه‌های فشار قبلی را تکمیل کند، فشار به شبکه 4 حامی اصلی رژیم یعنی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه است.

در این زمینه اما، حملات متعدد مقاومت عراق به پادگان‌های سنتکام در عراق و سوریه هر چند موثر بوده و توانسته آمریکا را وادار به تعیین ددلاین‌های زمانی کند اما در هزینه - فایده سران کاخ سفید، فایده استفاده نکردن از اهرم‌های فشار علیه رژیم صهیونیستی تا مدتی معلوم، بیش از هزینه حملات متعدد به پایگاه‌های اشغالگران است. همچنین فشار تاکنون لازم به سه کشور عضو ناتو وارد نشده است.

در این زمینه، غرب در دو حوزه به شدت آسیب پذیر است: اول وحشت از ایجاد یک جبهه در حوزه ایندوپاسفیک و یوروآتلانتیک و ... و دوم نزدیکی فصل زمستان و خطر کمبود یا افزایش قیمت سوخت. غرب باید فشار را در خیابان‌های خود لمس کند.

حقیقت این است که ما اکنون در فرایند تعیین تکلیف مسئله فلسطین بسر می‌بریم. بدیهی است که مقاومت اگر از روش تصعید مرحله‌ای استفاده می‌کند، با آگاهی از تداوم نبرد به اشکال مختلف تا حداقل یکسال آینده است. در این مسیر، صبر، مدیریت زمان، مکان و سرعت منازعه، به بن‌بست کشاندن دشمن، وارد آوردن ضرباتِ راهبردیِ غافلگیرکننده‌یِ تعیین کننده و حفظ خطوط قرمز، پنج عنصر کلیدی جهت تثبیت پیروزی خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    6 3
    چرا محور مقاومت جبهه مهم سوریه را فعال نمی کند ؟ دلیلشون هم منطقی و محکمه پسند ست آنهم آزادسازی بلندیهای اشغالی جولان. هر چند در دنیای بی قانون و جنگلی امروز نیازی به دلیل نیست نمونه ش هم حق وتوی زورگویانه آمریکای جنایتکار در حمایت از صهیونیسم کودک کش و درنده
  • ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 5
    اگر زن و بچه خودت زیر بمباران بودن توصیه به صبر می کردی؟؟
    • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      3 1
      کار از توصیه گذشته است آنها زیر بمباران به دنیا می آیند . زیر بمباران زندگی می کنند و زیر بمباران می میرند . سالها است که این زندگی را تجربه می کنند . هر روز عزیزانشان را روی دست می گیرند به گورستان می برند . کودکانشان اینقدر این صحنه ها را دیده اند که بازی آنها نامش شهید بازی است و از دل همین سرنوشت و همین بازی ها است که مبارزان مقاومی پدید می ایند که حاضرند به قیمت مرگ خود زخمی به دشمن بخورد . این را ایلان ماسک فهمید ولی خیلی ها نفهمیدند .
  • لل ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    هدف سگیونها فروپاشی انسانی غزه است همین حالا هم تصاویری از حمله به کامیونهای امدادرسانی منتشر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس