کد خبر 1554718
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
گزارش AFC از طارمی به عنوان مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران قبل از جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ پرداخت.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در گزارشی به معرفی ستاره های فوتبال این قاره می پردازد که انتظار می رود در این تورنمنت بزرگ بدرخشند.

مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه پورتو سوژه امروز AFC در این گزارش است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ستاره ایرانی نوشت: مهدی طارمی در هشت سال گذشته با پیوستن به بزرگان فوتبال ایران، خود را به عنوان یک ستاره برای باشگاه و کشورش معرفی کرده است.

مهاجم سابق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به عنوان یکی از بهترین های فوتبالیست های نسل خود شناخته شده است بلکه او به عنوان یکی از قوی ترین بازیکنان تهاجمی فوتبال آسیا در تاریخ به شمار می آید.

طارمی مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا

آمار او گویای خود است: هیچ بازیکنی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر حضور ندارد که در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر از ۹ گل طارمی در ۲۴ بازی به ثمر رسانده باشد.این بازیکن ۳۱ ساله یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی اروپا هم محسوب می شود و از زمان پیوستنش به این باشگاه پس از یک سال حضور در ریو آوه در سال ۲۰۲۰، به طور منظم در سطح داخلی و قاره ای برای غول پرتغالی گلزنی کرده است.

طارمی کار خود را با باشگاه زادگاهش، شاهین بوشهر، قبل از انتقال به ایرانجوان آغاز کرد، جایی که گل‌ها شروع به سرازیر شدن کردند و باشگاه پرسپولیس را بر آن داشت تا در سال ۲۰۱۴ این مهاجم را به خدمت بگیرد.

هشت گل در اولین فصل خود برای پرسپولیس باعث شد طارمی به تیم ملی ایران دعوت شود. درخشش این بازیکن در تیم ملی ایران، الغرافه را تشویق کرد تا این بازیکن ۲۵ ساله آن زمان به خدمت بگیرد.

اقامت ۱۸ ماهه طارمی در قطر با انتقال او به ریو آوه پرتغال همراه شد، جایی که ۲۱ گل در ۳۷ بازی به ثمر رساند تا پورتو را تشویق کند تا او را به استادیوم دراگائو ببرد، جایی که او از آن زمان قهرمان لیگ فصل (۲۲-۲۰۲۱) شده و بهترین گلزن فصل گذشته شد.

طارمی مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا

این درخشش مهدی طارمی برای تیم مل ایران هم بود و او با ۴۱ گل در ۷۴ بازی پس از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون در رده چهارم بهترین گلزنان تاریخ کشورش قرار داد. او دو گل در جام جهانی ۲۰۲۲ به ثمر رساند که هر دو گل مقابل انگلیس بود اما او در جام جهانی ۲۰۱۸ نتوانسته بود گلزنی کند.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان یک مهاجم مرکزی یا در نقش عمیق تر در پشت یک مهاجم نهفته است. از طرف دیگر، او همچنین می‌تواند به عنوان وینگر چپ به طرف دروازه رقیب هجوم بیاورد و انعطاف‌پذیری تاکتیکی قابل توجهی را برای تیمش فراهم کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس