ترور عمدی ده‌ها پزشک متخصص غزه از سوی صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها پزشک متخصص غزه را با حمله مستقیم و عمدی به منازل‌شان به شهادت رسانده است.

به گزارش مشرق، یکی از اقشاری که رژیم صهیونیستی طی حملات دو ماهه گذشته به نوار غزه کشتار آنها را در راس اولویت‌های خود قرار داده است، پزشکان و متخصصان علوم مختلف پزشکی است که طی این مدت با حملات موشکی جنگنده‌های صهیونیستی به منازل‌شان به شهادت رسیده‌اند. شبکه الجزیره در گزارشی سعی کرده آشنایی مختصری از تعدادی از این پزشکان را ارائه دهد.

عمر فروانه

عمر صالح فروانه یکی از برجسته‌ترین پزشکان متخصص در زمینه نازایی در نوار غزه بود که شب ۱۵ اکتبر بعد از بازگشت از محل کارش در بیمارستان شفا در منزلش هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و از جمع ۱۶ نفری افراد خانواده‌اش تنها یک کودک زنده ماند.

او رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی غزه بود و در تأسیس دو بیمارستان در غزه نیز نقش داشت. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه قاهره و مدرک دکترای خود را از دانشگاه لیدز به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های انگلیس دریافت کرده بود. وی در رابطه با درمان نازایی ۳۰ سال تجربه داشت.

مدحت صیدم

مدحت صیدم یکی دیگر از پزشکان بخش سوانح و سوختگی بیمارستان شفا بود. او قبل از اینکه به شهادت برسد، بعد از ۷ روز کار متوالی به خانه‌اش بازگشته بود تا افراد خانواده خود را ببیند،اما جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که گویا منتظر بازگشت وی به خانه بودند تا عملیات خود را انجام دهند، او را در خانه و به همراه افراد خانواده‌ اش به شهادت رساندند. صیدم از ۲۵ سال پیش فعالیت خود به عنوان پزشک را آغاز کرده و شاهد بسیاری از جنگ‌ها و تنش‌های اخیر در نوار غزه بود.

همام اللوح

در روز ۱۲ نوامبر یک جنگنده صهیونیستی سومین موشک خود را به منزل همام اللوح تنها پزشک متخصص کلیه در غزه شلیک کرد که به شهادت او و پدرش منجر شد. همسر این پزشک فلسطینی پیکر او را تا نزدیکی‌های بیمارستان آورده بود و وقتی دیگر نتوانسته بود به مسیر خود ادامه دهد، به بیمارستان رفته و از کادر درمان خواسته بود او را به داخل بیمارستان بیاورند.

بلافاصله بعد از شهادت همام اللوح زندگی‌نامه و فعالیت‌های او به عنوان یک پزشک جوان فلسطینی در شبکه‌های مجازی دست به دست شد تا همه بدانند که او برای ادای دین خود به ملت فلسطین به غزه بازگشته و خود را وقف خدمت رسانی به مردم غزه کرده بود. او مدارک پزشکی خود را در دانشگاه‌های صنعا و اردن در رشته‌های داخلی و کلیه اخذ کرده و با وجود فرصت‌های شغلی زیادی که در اردن داشت، ترجیح داد به غزه بازگردد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از شمال غزه به جنوب آن نمی‌رود، پاسخ داده بود: اگر من به جنوب بروم چه کسی بیماران را مداوا می‌کند؟ آنها انسان هستند و باید مورد مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند!

رأفت لبد

عملیات ترور رأفت لبد پزشک فلسطینی نیز مانند دیگر پزشکان است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در روز ۱۸ نوامبر گذشته او را که مدیر بخش داخلی بیمارستان شفا بود را در موشک باران منزلش به شهادت رساندند. او که به همراه تعدادی از افراد خانواده خود به شهادت رسید، یکی از بزرگترین پزشکان داخلی در نوار غزه بود که مدیر بیمارستان شیخ حمد و مسئول آموزش پزشکان در بیمارستان اندونزیایی نیز بود.

سرنوشت مشابه ده‌ها پزشک فلسطینی

دکتر علی دبور رئیس بخش بیماری‌ها در دانشگاه اسلامی غزه از دیگر پزشکانی است که در موشک باران منزل خود به همراه مادر و فرزندش به شهادت رسیده است. دکتر همام الدیب جراح استخوان بود که در بخش تخصصی بیمارستان العربی کار می‌کرد. او نیز در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلش به شهادت رسید. میسرة الریس فارغ التحصیل دانشگاه الازهر و دانشکده کینگز لندن که مدرک خود را در رشته بهداشت زنان دریافت کرده بود، از دیگر شهدای غزه است. عریب خواهر او نیز که پزشک بود، به همراه سه فرزند خود در همین حمله موشکی جان خود را از دست دادند. این دو خواهر و برادر به همراه دیگر همکارانشان، دانشجویان غزه را آموزش می‌دادند تا کمک‌های اولیه را برای نجات جان انسان‌ها فرا بگیرند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره ۳۸ پزشک در نوار غزه در حمله موشکی مستقیم و عمدی به منازلشان به شهادت رسیده‌اند. این گزارش همچنین از شهادت ۲۴ پزشک داروساز و ۱۱ دانشجوی پزشکی و ۶۵ پرستار و ۱۴ کادر آزمایشگاهی و ۶ متخصص فیزیوتراپی و ۳ متخصص علوم بهداشتی و ۱۸ امدادرسان در این حملات خبر داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 3
    دروغه
  • ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    4 0
    فلسطینیان در همهء اقشار جامعه دارن با چنگ و دندان از سرزمین مادری شون دفاع می کنن، ثمرهٔ خونهای پاکشان بیرون راندن اشغالگران از سرزمینشانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس