وزیر دولت اصلاحات  علی صوفی

مردم انتخابات را تحریم کردند یا "اصلاح‌طلبان تحریمی"!؟ این سؤالی است که پاسخ صحیح به آن، یکی از منصه‌های مهم تاریخ سیاست ایران را رقم خواهد زد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مردم انتخابات را تحریم کردند یا شماها!؟

محاکمه محسنی‌اژه‌ای بخاطر خدمت به مردم/ دل‌ضعفه یک رجل سیاسی برای آنها که با بدنشان حرف می‌زنند!

علی صوفی، فعال چپ و از وزرای کابینه دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرآنلاین پیرامون انتخابات آینده اظهار کرده است: مردم از انتخابات عبور کرده‌اند، چنانچه از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ با عدم مشارکت خود، یک تحریمی را در رابطه با انتخابات اعمال می‌کنند لذا انتخابات ۱۴۰۲ را خدا به خیر کند.

او می‌افزاید: البته پیش‌بینی‌ها و همه نظرسنجی‌ها دال بر خودتحریمی انتخابات است اما اینها می‌خواهند عنوان کنند که با حضور ۲۴ هزار نفر در مرحله پیش ثبت‌نام که نسبت به گذشته خیلی بیشتر بوده از مردم بخواهند که مشارکت کنند.[1]

*این مردم نیستند که انتخابات را تحریم کرده‌اند بلکه برخی چپ‌های برنشسته در ستاد اصلاحات هستند که توطئه خیانتبار "تحریم انتخابات" را در دستور کار خود گذاشته‌اند و قصد دارند به این واسطه کسانی از مردم را بفریبند تا در انتخابات شرکت نکنند.

پس تاریخ را نباید تحریف کرد و البته رجال سیاسی هم باید شهامت بیان کارنامه و ایضا اعتراف به خیانت را داشته باشند.

در بحث تحریم انتخابات همچنین این حقیقت تاریخی را باید به افکار محترم عمومی یادآوری کرد که چپ‌های تحریمی که امروز اینچنین پر جسارت و بی‌مهابا از تحریم انتخابات حرف می‌زنند اما در ابتدای سال 98 که طرح مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات را در دستور کار خود گذاشته بودند؛ به دلیل ترس از برخورد امنیتی اما مسئله را انکار می‌کردند و بیان عبارت را تحریم را ساخته و پرداخته ذهن رقیب می‌دانستند!

در ماجرای انتخابات امسال نیز اگر نظام اسلامی همچنان بر مسیر قانون و عدالت و شرع مقدس باشد البته شامل سنت الهی (ان تنصرالله...) خواهد شد و همچون گذشته شاهد برگزاری یک انتخابات قانونی خواهیم بود.

***

دل‌ضعفه یک رجل سیاسی برای آنها که با بدنشان حرف می‌زنند!

محاکمه محسنی‌اژه‌ای بخاطر خدمت به مردم/ دل‌ضعفه یک رجل سیاسی برای آنها که با بدنشان حرف می‌زنند!

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب اخیرا و در یادداشتی که انصاف‌نیوز آنرا منتشر کرد؛ بر سیاق کین‌توزی همیشگی خود با مردم و نظام اسلامی نوشت: تمام کودکانی که در سطل‌های زبالۀ کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به‌دنبال روزی خویش می‌گردند، با زبان نگاه‌های معصوم و خسته‌شان، با زبان لباس‌های پاره و چرکین‌شان، با زبان کمر خمیده زیر بار کیسه‌های سنگین‌شان، با زبان دهان خشک و شکم گرسنه‌شان، به‌ما می‌گویند که در جامعه عدالتی و مدیریتی حاکم نیست. آن‌ها با کلام بی‌کلام ما را از کژکارکردها و ناکارکردها و بدکارکردهای مدیریت کلان جامعه آگاه می‌سازند و تصویری از آیندۀ پر از کین و نفرت و نفرین ترسیم می‌کنند.

او تصریح می‌کند: در نمونه‌ای دیگر، می‌توان به دختران و پسرانی اشاره کرد که امروز اعتراض و نارضامندی خویش را با زبان بدن خود فریاد می‌کنند و با خم ابرو و پیچش موی خویش با ما از نوعی بحران مقبولیت و مشروعیت و کارآمدی و نیز، از بحران گفتمان مسلط و گروه‌های مرجع سنتی، سخن می‌گویند. در این حالت، جامعه مدرسۀ بزرگی است که بر سر هر کوی و کوچه و خیابان آن کلاسی برپاست و عده‌ای همچون این کودکان و جوانان، بی‌آن‌که زبان دیگران را بدانند، در حال تدریس و تعلیم هستند.

تاجیک با تشبیه این افراد به معلمانی که دانایی درس می‌دهند، می‌نویسد: این مدرسه در واقع، برساختۀ خودِ قدرت مسلط و کژکارکردی‌های آن است و این معلمان نیز، به‌واسطۀ وجود آن است که امکان معلمی و تعلیم و تدریس یافته‌اند. پس، تعطیل چنین مدرسه‌ای جز از رهگذر تصحیح چنین قدرت و مدیریتی، و اخراج چنین معلمانی جز از رهگذر تغییر حال و احوال و رفتار و کردار چنین صاحبان قدرت و تدبیری، ممکن نمی‌گردد. اما امروز اندیشیدن به تعطیل جهان و اخراج مهر و ماه و ستارگان از آسمان سهل‌تر از اندیشیدن به تعطیل چنین قدرتی و اخراج چنین مدیرانی است.[2]

*مبتذل شدن سیاست‌ورزی و سقوط بیشتر در دره کم‌خردی توسط مردانی که باید چکیده نخبگی و خرد یک جامعه باشند اثر پیری یا نومیدی نیست! بلکه اثر آشکار شدن نفسانیت در سنین بالا برای افرادی است که نفس خود را در مسیر عقلانیت قرار نداده‌اند و مطالعات فراوان و دانشگاه و سوابق اجرایی متعدد نتواسته تأثیری در هدایت و رشاد آنها داشته باشد.

البته از آقای تاجیک که حتی اغتشاشگران 1401 را به شکارچیان نظام تشبیه می‌کرد هیچ بعید نبود که مروّجان رفتارهای جنسی و بی‌حجابی را به معلمان جامعه و قاضیان مشروعیت و کارآمدی و عدالت بدل کند. ولی اینکه او چطور توانسته رفتارهای جزئی و نه فراگیر اینان را منشاء اثر بداند؛ محل تأمل و مصداق دوغ و دوشاب است!

در بحث کودکان کار نیز متأسفانه آقای تاجیک همچون یک فعال توییتری کم‌سن و سال و البته ناآگاه، به سطحی‌نگری مبتلی شده و نمی‌داند که اولا در بحث کودکان کار؛ بیشتر از آنکه با فقر مواجه باشیم با شبکه‌های سازماندهی شده استثمار کودکان مواجهیم، ثانیا فرض بر وجود فقر؛ وظیفه جامعه در قبال فقرا بیشتر از وظیفه حکومت است و ثالثا مقوله فقر مطلق (به معنای گرسنگی) هرگز در ایران دارای شیوع نیست و اگرچه مشکلات اقتصادی بزرگی داریم لکن مبتلای فقر مطلق بصورت گسترده هم نیستیم.

فلذا نباید با خوردن یک غوره دچار سردی شد و با دیدن یک عکس یا یک لحظه؛ حرف از لزوم تغییر حکومتی زد که رفتارهای کلان آن تماما و بصورت اثبات شده‌ای عقلانی هستند.

***

محاکمه محسنی‌اژه‌ای بخاطر خدمت به مردم

محاکمه محسنی‌اژه‌ای بخاطر خدمت به مردم/ دل‌ضعفه یک رجل سیاسی برای آنها که با بدنشان حرف می‌زنند!

طیف دانشجویی عدالتخواهان به تازگی در بیانیه‌ای سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه؛ از عملکرد وی انتقاد کرد.

طیف مذکور که سابقه فراخواندن مقام معظم رهبری به محکمه دانشگاه برای پاسخگویی درباره فساد را هم دارد؛ در این نامه ضمن انتقاد از نحوه حضور رئیس دستگاه قضایی در دانشگاه‌ها؛ خطاب به اژه‌ای نوشته است: هنوز به آن درجه از تحمل و توان شنیدن انتقادات صریح دانشجویان مختلف و پاسخ‌گویی به آن‌ها نرسیده اید.

این بیانیه می‌افزاید: زمانی که حتی تریبون را از دانشجویان تشکل دانشجویی انقلابی و دلسوزی، چون جنبش عدالت‌خواه دانشجویی دریغ می‌کنید، شنیدن صحبت‌های اقشار مختلف مردم و برقراری عدالت برای همۀ آن‌ها بدون تبعیض، طبیعتاً ممکن نخواهد بود.

تشکل مذکور سپس 20 نکته انتقادی را خطاب به حجت‌الاسلام اژه‌ای مطرح کرده است.

"برخوردهای قهری و سلبی با فعالان سیاسی و اجتماعی و حتی مسئولین فسادستیز، شفاف نبودن دادگاه‌ها و برخوردهای دوگانه در دستگیری و برخوردهای دوگانه در دستگیری و مجازات برخی اشخاص ذی‌نفع با مردم عادی" از جمله انتقاداتی بوده که جمع دانشجویی مذکور مدعی وجود آنها در قوه قضائیه شده است.

به گزارش ایسنا، طیف مذکور همچنین از اژه‌ای خواستار آزادی تجمعات و اعتراضات نیز شده و در انتها خطاب به وی نوشته است: از پاسخ‌گویی و شفافیت فرار نکرده و به‌جای تلاش برای ساکت کردن منتقدین، مردم را اقناع کنید! [3]

*جنبش موسوم به عدالتخواهی یکی از بدنام‌ترین طیف‌ها در ایران است که با حمله به عقلانیت، حمله به چهره‌های خدوم و احضار رهبر معظم انقلاب به محکمه دانشگاه؛ داغ ننگی همیشگی را بر پیشانی خود نهاده است. [4]

این جنبش که صراحتا و همواره در سمت و سوی یک جریان خاص سیاسی در حرکت است؛ تاکنون منصه‌ای از خود را به مردم نشان نداده که در آن عقلانیت باشد و حمله به مسئولان خدوم کشور نباشد!

کما اینکه انتقادات آنها از خدمات محرز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای مؤید همین ادعاست.

انتقاداتی که طبق معمول برای هیچیک از آنها سندی مبنی بر شیوع وجود ندارد و فرض بر صحت یک رخداد نیز این سطحی‌نگری همیشگی تفکر عدالتخواهی تندروانه بوده که قصد دارد به بهانه یک دستمال قیصریه‌ای را به آتش بکشاند و جامعه را فدای نفسانیت‌های طیفی خویش کند.

آنها در نامه خود در حالی مدعی هستند اژه‌ای به سخنان عدالتخواهان گوش نمی‌دهد که رئیس دستگاه قضا به گواه اسناد حتی با داعشی‌ها و تکفیری‌ها نیز سخن می‌گوید.

و یا در حالی ادعا می‌کنند که قوه قضائیه دچار برخورد دوگانه و اختلاف با مردم عادی است که اولا به گواه اسناد؛ بیشترین مراجعه مردم به قوه قضائیه است و این یعنی مردم بر خلاف عدالتخواهان تندرو؛ قوه را امین خود می‌دانند. و ثانیا همانطور که اشاره شد جنبش عدالتخواه هرگز در تاریخ خود نتوانست "فرق بین رخداد و رویه" را بداند و بر مبنای آن به تحلیل صحیح برسد.

تحلیل صحیحی که نبود آن توانسته عدالتخواهان تندرو را به بازیچه دست جریانات منحرف و برانداز و قدرت‌طلب تبدیل کند... همچنانکه می‌بینیم در همین نامه خواستار آزادی بی‌قید و شرط تجمع و اعتراض نیز شده‌اند.

حرف درباره عدالتخواهی تندروانه بسیار است...

جریانی که خطر آن ریشه در تاریخ دارد.

تفکری که در پوستین عدالتخواهی حتی علی(ع) را هم در کنار معاویه و عمروعاص مفسد شناخت و دست به اعدام انقلابی او زد.

تفکری خطرناک که هیچگاه نخواهد، توانست بفهمد امام مجتبی(ع) در فساد مالی امیر لشکرش سهم داشت یا نداشت؟ (اگر نگوییم که اینان حکم به فساد امام می‌دهند!) و همان تفکری که در صدر انقلاب نیز در قالب فرقان رخ نمود؛ قرنی را ابتدا ترور شخصیت و سپس ترور فیزیکی کرد و برای مطهری نیز نسخه اشرافیت پیچید و دست به ترور او زد.

دقت شود که مخاطب ما در این یادداشت تاریخی و اثباتی؛ هرگز دانشجویان نیستند. بلکه مخاطب ما تفکر خطرناکی است که برای ایران و ایرانی هیچ آورده‌ای غیر از خطر و ترور و بی‌عقلی و بی‌مبنایی نداشته و البته سابقه‌اش در تاریخ نیز یک سابقه تاریک و کور است.

باید مراقب این تفکر بود و آبشخورها و دستاوردها و دروغ‌های آن را در جهاد تبیین برای جامعه شرح داد.

برخی محافل تحلیلی و رجال صاحب فکر معتقدند کار عدالتخواهی تندروانه در زمانه کنونی تولید همان فرقانیسم صدر انقلاب است.

در پایان ذکر این نکته ضروریست که جهاد تبیین حجت‌الاسلام اژه‌ای درباره پرونده فساد چای و دستور او برای ورود به سازمان بازرسی به میزان تورم و گرانی؛ می‌توانند از جمله دلایلی باشند که جریانات انحرافی تاختن به اژه‌ای را آغاز کرده‌اند و آتش تهیه این تاخت و تاز را نیز طیف دانشجویی عدالتخواهان تندرو با محاکمه رسانه‌ای اژه‌ای بر عهده دارند.

***

1_ khabaronline.ir/xkGCw

2_ http://www.ensafnews.com/469019

3_ isna.ir/xdQ7PW

4_ https://www.didarnews.ir/fa/news/15125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 69
  • ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    هرکس خدمت میکنه باید ازش دفاع کرد. محسنی اژه ای هم جلوی نمایش واستاده. باید ازش دفاع کرد.
    • ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      9 84
      وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد از اشک به هر چهره روان چشمه آب است گل نیست ولی شهر پر از عطر گلاب است سوزانده اگر حادثه پروانه ما را لرزانده اگر بار غمی شانه ما را در فطرت یاران علی دوست بدی نیست جز خون شجاعانه حجر ابن عدی نیست از مرگ چه باکیست در این راه حسینی از مرگ نترسیم که فرمود خمینی ما را بکشید ای دلتان زار تر از پیش بیدار شود ملت و بیدار تر از پیش وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد باید که در این حادثه توبیخ شود خصم درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم ای شبزدگان از صف خورشید بترسید از سایه خود نیز بترسید بترسید این راه که بی ره رو دگر نیست بدانید دوران بزن در رو دگر نیست بدانید گر فکر پناهید به دنبال سرابید در کل جهان منطقه امن نیابید هر گوشه این خاک کنون حادثه خیز است چون از سوی ما هر چه گزینه روی میز است وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد چون لشکر مختار همه منتقمانیم ایرانی پر جاذبه مانند کیانیم برخیز و برو خصم که بغداد خراب است چون لشکری از منتقمان پا به رکاب است تهدید شدی خصم برو از چه نشستی در راه سلیمانی ما نیست شکستی حق داری اگر خصم که از ما بهراسی در حمله ما راه فراری نشناسی امداد خدا طبق شواهد شده حتمی پیروزی مردان مجاهد شده حتمی از خون سلیمانی سردار به زودی برچیده شود دولت خون خوار سعودی دیدیم اگر چه همه بی دینی شان را بر خاک بمالیم همه بینی شان را وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد دشمن بهراسد صف مردان سپاه است چون کاخ سفید آینه روز سیاه است هر چند که دشمن پی احیای کجی هاست این خاک پر از غیرت محسنن حججی هاست جانم به فراوانی این کشور سلمان عشاق سلیمانی این کشور سلمان ای دشمن ما خط و نشان کم بکش امروز تو مرد عمل نیستی این شعله بیفروز دستی به بدن هست در این صحنه پیکار حاشا که بیفتد علم از دست علمدار حیف است که او در دل بستر بدهد جان باید که چونان مالک اشتر بدهد جان از دیده سردار گل صاعقه سر زد یک لنگه کفششد به سر خصم بیاَرزد وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد آن چکمه که بر سینه دشمن بفشاریم در گام دوم بر گلوی خصم بذاریم هیهات که پیروز شود دشمن اسلام در جبهه بحرین و عراق و یمن و شام ای دشمن قدار ببین غرق تلاشیم تا منتقم لحظه ب
    • محمد ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      17 6
      چرادرزمان خلافت امیرالمومنین حضرت علی (ع) هیچگونه اختلاس ویا دست یازیدن بر بیت المال وجود نداشت ؟حتی جرات تفکر به این مسائل هم نبود
    • ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      9 12
      کتاب بخون. در زمان امیرالمومنین هم فساد بوده.
    • ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      3 3
      حزب و امثال اون کارساز نيست بايد انتخابات آزاد بدون دخالت و غربال گرى باشه و مجلس تمام و کمال صد در صد کنترل و اداره کشور رو از نظر داخلى و خارجى بدست بگيره والا همين آش و کاسه و جنگ قدرت تا ابد الدهر ادامه خواهد داشت, والسلام
    • امین ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      11 0
      بی سواد مثلا با این دروغت چی رو می خواهی برسونی؟کی زمان حضرت علی دزدی واختلاس بوده؟حرف زدن بلد نیستن حرف نزدن که بلدی
  • علی ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 62
    اصلاح طلبان مثل کبک های هستند که سرشون رو گذاشتن زیر برف ، مردم فهیم ، دولت انقلابی دارن کار خودشون رو میکنند
    • کوروش طاهری ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      30 8
      آقای بی سواد امام (ره) فرمودنند : طاغوت میخواهد مردم را بی سواد با بیاورد تا هر چه میخواهد بکند و مردم قدرت تحلیل نداشته باشند شما نمونه بارز این افراد هستید بدانید اکثریت قریب به اتفاق مردم نه اصلاح طلبند نه اصدلگرا سوگند میخورم حتی عقاید و نظریات آنان را هم نمیدانند اما همه مردم سفره های خود را میشناسند و در اقتصاد فوق دکترا دارند ثابت میکنم من کارمند که ماهانه 12 میلیون حقوق میگیرم با 4 سر عائله ، مستاجر ، دو فرزند دانشگاه آزاد و... به نظر شما همین که زنده ایم فوق دکترای اقتصاد ندارم؟ لطفا" بس کنید مردم را با اصلاح طلب و اصول گرا سر کار گذاشتند از زمان آقای رئیسی آیا سفره ها اگر بگویم کوچک دروغ گفته ام بر چیده شده ، در زمان اصلاح طلب ها هم همینطور فقط کم و زیاد داشت دلخوشی ما مردم بیچاره فقط به رهبریست که اگر نبود خیلی اتفاقها میافتاد عزیزم مردم آرامش و آسایش میخواهند و آنهم با پویایی اقتصاد ، حداقلی تورم و... است نه شعار اصول و اصلاح مگر امام علی (ع) نفرمود: ورود فقر ار هر درب با خروج ایمان ار درب دیگر مواجه میشود
    • ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      9 18
      چرامیترسید بگید همه مردم اصلاح طلب هستندوشماهستید که برخلاف میل اکثریت مملکت قبضه کردیدوهمه راکافروجاسوس میدونید اگراین اقایونی که میگید اینقدرطرفداردارندپس چرااجازه نمیدیددرانتخابات شرکت کنند تابینیدچقدررای دارندواگرمی گید مردم باشماهستندپس چراکسی به شمارای نمیده
    • ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      48 9
      اصلاح طلب و اصولگرا کدومه خودتو مسخره کردی الان که سه ساله بقول خودتون رییسی و مجلس و دادگاه و همه چی دست اصول گرایان و انقلابیونه توی این سه سال بیشتر از 41 سال دولتهای به قول شما اصلاح طلبان گرانی و فساد و بی‌حجابی و هزار جور ظلم به این مردم و مملکت شده چه جوری روت میشه بگی اصلاح طلبان و اصولگرایان . تو یا مشنگی یا خودتو زدی به مشنگی که در هر دو صورتش همینه که مشرق برات همچین مقاله ای می‌نویسه
    • ایرانی ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      20 5
      باید دنبال حزب جدیدی بود دیگر حنای اصلاح طلب و اصولگرا پیش مردم رنگی ندارد. حزبی که از خود مردم باشد.
  • ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    62 11
    خدمت جناب اژه ای داریم میبینیم از برخورد با مفسدین تا عوامل فواحش زرا واقعا چه اقتداری !!
  • ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    50 6
    از کدام مردم شما حرف میزنید
    • ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      17 0
      اگر به خدا و آخرت اعتقاد داشتید اینطوری در حق این مردم ظلم نمی‌کردید ولی این را بدانید که خدا هست و اتفاقا خدا جزای هر عمل بدی را در همین دنیا خواهد داد
    • ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      22 1
      مردمی که وختی کارشان به آنها میافتد میشوند عزیز و با کرامت
    • تک تیرانداز ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      23 1
      من به نسبت حق مردم بودن خودم از محاکمه ازه ای راضی هستم
  • سید ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    8 50
    جنبش مثلاً عدالتخواه به واقع ادامه جنبش خوارج در زمان خلافت امام علی علیه السلام هستند که همیشه در طول تاریخ کج راهه رفته اند و می روند! درست مانند کسانی که به نام دین شیخ فضل اللّه نوری را شهید کردند!!!!
    • ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      4 14
      حق مطلق
  • ناشناس ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    32 18
    در برابر خناسان هرچه ضعف نشان داده شود بیشتر جفتک میاندازند با سر فرمانده هان شرور وبی وجدان که سالها خون مردم را در بانکها مکیده اند را باید به سنگ کوبید
  • علی ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    58 3
    لطفا اگر جرات می کنید سری هم به مافیای خودرو بزنید ببیند چطور مردم را بیچاره کرده اند
    • محمد ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      34 0
      .مشکل مسکن و ازدواج و شغل را برای جوانان حل کنید. جوانان همه دارن پیر میشن44سال گذشت.
    • ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      41 1
      خدایی توی این مسئله موندم که چطور رسانه ای مثل مشرق نیوز که حتما ادعای مسلمانی و خدا و پیغمبر و حساب و کتاب آن دنیا رو داره بعد اینطوری یکطرفه سعی در لاپوشانی ظلم های واقعی که به این مردم میشه رو نبینه و باعث خوشحالی دزدان فاسد و بی همه چیزان در این مملکت باشه یعنی واقعا عاقبت خلافکاران رو در دنیا ندیده ؟!!!!!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    8 40
    شما به بزرگی خودت ببخششون . دانشجو هستند هنوز اندازه شما شعور ندارند.
  • هادی ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    22 1
    به نام خدا کارنامه همه دولتهای قبل و دولت فعلی برای مردم عیان است ولی متاسفانه بعضی از دولتمردان متنعم ،بواسطه پست و مقام و منصب ،سعی در این دارند که مردم نیز اتفاقات را مانند آنها ببینند غافل از اینکه واقعیات با تصور و ذهنیت های اصلاح گرایانه و اصول گرایانه آنها آنان صدوهشتاد درجه تفاوت دارد.
  • محمدولایی بازنشسته ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    17 0
    حتما کارتت پر پوله وچشمانت به ان که نه گرانی ونه فقر نیست لابد شعارهای بی عمل را نشنیدهای دلار وحقوق بازنشسته ها را چی وکار هست وبیکار نداریم را چی ووووووو عادل جان
  • ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    17 0
    اين جماعت از اعتماد وقدرت مردمى بر عليه مردم وكشور سوء استفاده كردن وبه مردم خيانت كردن خيانتهاشون از قبيل دزدى، اختلاس ،غارت بيت المال واموال دولتى وجيب و مال وسفره مردم وووووووو ووو بوده وبايد محاكمه بشن
  • ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    39 2
    وقتی ب یکی رای میدی و انتخاب میکنی اون شخص هر خطایی کنه ب حساب همه ی رای دهنده ها نوشته میشه من یکی همش احساس گناه میکنم چرا ک تا حالا هر وقت رای دادیم هر کی اومد گند زده ربطی هم ب چپ و راست نداره واسه همین نمیخاییم یکی رو انتخاب کنیم و تو گناهش شریک بشیم بین این‌ رجل سیاسی مردی ندیدیم ک بهش اعتماد کنیم و رای بدیم
  • ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    25 2
    مردم هم از اصولگرا هم از اصلاح طلب گذاشتند لطفا بیخود بازارگرمی نکنید برای ریشه کنی فاسد تحول عمیق می خواهد با دستان آلود نمی توان به جنگ فساد رفت
  • ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    29 2
    به نظر من به عملکرد اقای اژه ای نقد وارده. شما خودتون بگید چه تعداد از افرادی که مسبب به شهادت رساندن مدافعان وطن در جریان اغتشاشات بودن قصاص شدن ؟ آیا نباید افرادی که دارای فساد چند هزار میلیارد و بالاتر هستند اعدام بشن که جلو فساد گرفته بشه. حکمی که برای طبری و اینجور افراد داده میشه آیا به نظرتون بازدارنده س ؟ چرا با مدیران خودرو سازی برخورد نمیشه. چرا با مدیران نالایق در دولت قبل برخورد نشد. به نظر من شما هنوز در اشتباهید که فکر می کنید که هر کس منصوب رهبر است باید ایمن از نقد باشد. خود رهبری این تفکر را قبول ندارد. مردم باید بتونند به عملکرد قوه قضا انتقاد کنند و قوه قضا پاسخگو باشد. تا با مدیران فاسد برخورد نشه نمیشه از عملکرد مسئولان قضا رضایت داشت. کار سختیه ولی میشه تا حدودی در این کار موفق شد
    • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      2 22
      ینی همه رو بکشن که شما خوشتون بیاد؟ اعدام حساب و کتاب داره.
  • محسن ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 11
    بزرگترین خدمت آقای اژه ای محاکمه حسن روحانی بدلیل به باد دادن 18 میلیلرد دلار پول مردمه
    • ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      8 11
      از حفظ گفتی یا روی کاغذ، بنویس ببینم چند تا صفر داره عمویی
    • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      4 3
      ایول آقا محسن گل گفتی. حرف این یارو هم که در جواب بهت گفته: از حفظ گفتی یا .... نشنیده بگیر. اون هنوز تفاوت بین هزار و میلیارد رو نمی فهمه
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      5 2
      کو محاکمه ما که ندیدم . باید اول ظریف محاکمه بشه که برای چه بخاطر اجرای برجام بی خاصیت سکه گرفته . اگه اون سکه ها به بدهی دولت به صندوقهای بازنشستگی پرداخت میشد الان کارگرو کارمند بدبخت مجبور نبود سی و پنج سال کار کند
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      3 2
      کو محاکمه ما که ندیدم . باید اول ظریف محاکمه بشه که برای چه بخاطر اجرای برجام بی خاصیت سکه گرفته . اگه اون سکه ها به بدهی دولت به صندوقهای بازنشستگی پرداخت میشد الان کارگرو کارمند بدبخت مجبور نبود سی و پنج سال کار کند
  • ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 9
    باید که در این حادثه توبیخ شود خصم درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم ای شبزدگان از صف خورشید بترسید از سایه خود نیز بترسید بترسید
    • جعفری ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 13
      برادران اصولگرا پایگاه مردمی ندارند ورقیبی هم به واسطه حذف اصلاح طلبان ندارند ازچه نگرانند حتی اگرمشارکت هم نباشد برایشان اصلا مهم نیست درحضور رقیب اصولگرایان شانسی برای بردن انتخابات ندارنددر دوراهی عدم مشارکت مردم وتبعات بعد انتخابات مانده اند اصلاحات دشمن نظام ومردم نیست درادوار مختلف مردم ثابت کردند که ۸۰درصدشان حامی اصلاحات و۱۵درصد حامی اصولگرایان هستند.اگر باور ندارید امتحان مجانی است نمایندگان اصلاح طلب را رد صلاحیت نکنید تا اثبات شود.فعلا انتخابات رابرنده هستند ولی عدم مشارکت را پای اصولگرایان است چون نماینده مردمی را راه ندادند ومیزان رای ملت است.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 2
    خوش بر حالت
  • ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    40 0
    نویسنده محترم نوشتی:فقر مطلق( به معنای گرسنگی)هرگز در ایران دارای شیوع نیست.در صورتی که آقای رئیسی در سخنان اخیرش گفته یک میلیون نفر زیر خط فقر مطلق داریم.خدا تورا به راه راست هدایت کنه و بهت چشم بصیرت بده واقعیات جامعه رو ببینی نه اینکه باچشم بسته فرمایش کنی.انسان به هر خط فکری که وابسته باشه نباید پا روی عدالت بزاره.امثال شما حقوقی میگیری که حداقل زندگیت می چرخه.به عنوان یه هموطن خواهش میکنم از نزدیک ونه از روی آمارهای غیر واقعی به زندگی مردم اطرافت خوب توجه کن.می دونم که مثل دفعات قبل چیزی که بر خلاف میلتو ن باشه چاپ نمیکنیدولی برای خودت بخون شاید تلنگری باشه.
  • کوروش طاهری ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    15 1
    اینجانب با نظر جناب آقای صوفی که جوانها با زبان بدن اعتراض های خود را به نمایش میگذارند کاملا" موافقم ما با اصل حکومت مشکلی نداریم مشکل ما اقتصاد بیمارگونه جامعه ، تورم افسار گسیخته و چپاول بی قید و شرط بیت المال از طرف برخی خواص میباشد که یا محاکمه نمیشوند یا با حداقل مجازات محکوم میگردنند به نظر شما میزان موفقیت یک دولت را چگونه و با چه فاکتورهایی ترسیم میکنند ؟
    • ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      3 0
      حرفت حق ازاین نظر
  • علی ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    54 2
    همه باید طرفدار دولت باشن تا آدم خوبی باشن خوب دانشجویان راست میگوین که چرا کسی با این همه تبعیض و ظلم و فساد فساد چای دبش برخورد نمیکند؟؟؟؟
  • ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 2
    ضربه هایی که اصحال طلبان از صدر انقلاب تا کنون به کشور زدند هیچ دشمن خارجی به مانزده و نخواهد زد.
  • ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    28 6
    الان که ریل اقتصاد کشور داره رو به جلو حرکت میکنه تاکید میکنم ( ریل) نباید با هم اختلاف داشته باشیم.
  • ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 12
    چپ یا راست نظر مخصوص خودشان دارند هیچ کس کسی را وادار به رآی دا دادن یا رای ندادن نکرده اگر کسی رای نداده دلیل اینکه اجبارش کرده باشند نبوده
    • ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      15 0
      درسته ولی در مورد واکسن مردم رو اجبار کردند
  • داریوش از اهواز ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 0
    خب مگه درمورد بی عدالتی و کودکان کار و مردم گرسنه و زباله گرد عین حقیقت رو گفتند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 9
    از متن مشرق "این مردم نیستند که انتخابات را تحریم کرده‌اند بلکه برخی چپ‌های برنشسته در ستاد اصلاحات هستند" دارید مثل همیشه صورت مساله رو پاک میکنید و انکار حقیقت میکنید ! یعنی ۴ تا اصلاح طلب پیزوری که دیگه تقریبا هیچ پایگاه اجتماعی ندارند اینقدر تاثیرگذار هستند که بتونند موج فریب راه بیندازند؟ من نمیگم تحریم ولی عدم شرکت قشر بزرگی از مردم ایران در انتخابات مشخصا معنی اش اینه که هیچ کدوم از این تغییرات سیاسی کشور بین اصلاح طلب و انقلابی و اصولگرا و اعتدالی و پایداری و ... نتونسته مشکلات اقتصادی و اجتماعی و .... کشور رو حتی شیب بدتر شدنش رو کمتر کنه ! این مشکلات ماهیت اش جوری نیست که با شوآف و مثلا پوپولیسم کار جهادی حل بشه ! این مشکلات ریشه ای و ساختاری هست و باید تغییر در نگرش حلقه های اصلی حاکمیتی رخ بده که اصلا انتخابات و نماینده و اینا توان همچین کاری رو ندارند
  • احمد ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 3
    انتخابات نه انتصابات
  • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 3
    خوب اسفند مشخص خواهد شد من تابحال همه انتخابات شرکت کردم قطعا دیگه رای نمیدم
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 3
    فساد در هر جامعه ای ناشی از فساد در نیروی انتظامی(پلیس) و قوه قضاییه می باشد.
  • ناصر ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    22 2
    خدایی نویسنده ی مطلب داخل ایرانه؟ هر دو گروه مثل بازیکنای استقلال و پرسپولیسن داخل زمین دشمن بیرون زمین رفیق گرمابه و‌گلستون الکی اوضاع داغون الان رو به این گروه و اون گروه نسبت ندید.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 3
    دنبال رای از مردم نباشید
  • علیرضا ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    13 3
    یجوری میگه مسولین خدوم که انگار در مردم در حال زندگی در بهشت برین هستند انگار این همه اختلاس و فساد در بین مسولین برای شما واضح و مبرهن نشده!!!! شما مسولی خدومی را نام ببرید که در بین مردم از آن به نیکی و عدم فساد در خود واطرافیانش یاد شود
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 0
    آقای اژه ای تنها خدماتی که انجام داده به طیف سلبریتی و متوحشین اغتشاشات بود که اولی ها را با جریمه های ته جیب ول کرد که هرروز پروتر از دیروز شوند و دومی ها هم که عفو خوردن که هردقیقه توی یه شبکه ی ماهواره ببینیم که لجن پرانی می کنند پس لطفا نگید خدمت که خود خدمت خنده اش می گیره
  • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 13
    یعنی این حدود 60درصد که در انتخابات قبلی شرکت نکردند اصلاح طلبند واسم حکومت ما جمهوری اسلامی .پس چرا به نظر این تعداد از مردم توجهی نمیشود..ولی نه این تعداد اکثریتشان نه اصلاح طلبند ونه صد البته اصول گرا ولی تمایل بیشتذ=ری به سیستم مدیریتی همه جانبه اصلاح طلبان دارند.پس شایسته است در جمهوری اسلامی به نظرات این تعداد توجه شود ......
  • علی ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 2
    مشرق جان خودت یه نمونه کاملی از تفکری هستی که نه تحمل شنیدن نظر مخالف دارد و نه شهامتی برای پذیرش اشتباهاتش... متاسفانه خود شماها بیش از اصلاح طلبان در تحریم انتخابات توسط مردم موثر بوده اید.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    24 0
    بچه های مردم وقتی وارددانشگاه میشوندکه دراوج جوانی وتاثیرپذیری هستند.اینکه مسئولین مثل همین قوه قضائیه درباره تشکلهای منحرف دست روی دست گذاشته تابچه های مردم دچارانحرافات اجتماعی بشن وعمرشون فقط به واسطه پاگذاشتن دردانشگاه تباه بشه،خدمت به مردمه؟
  • علی اصغر قاسم پور ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 3
    واقعیت رو در نظر بگیرین، این مردم هستن که بسیاریشون از انتخابات و از نحوه ی مدیریت کشور دلسرد و ناامید شدن یا این اصلاح طلبان؟! اصلاح طلبان هم خودشون از متن همین مردمن، این جناح قدرته که اوضاع رو به نفع خودش که باعث این وضعیت تأسف بار و فلاکتبار برای مردم و کشور شده، مهندسی و طراحی می کنه، این وضعیت، منطقی نیست. همه باید تلاش کنیم که کشور از این بغرنج نجات پیدا کنه و راهی جز اصلاحات وجود نداره، مدیریت و نسخه ی اداره ی کشور باید منطقی بشه. تا کی باید این شرایط به سمت بدتر شدن پیش بره؟!
  • ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 2
    اینکه مفسر نوشته که مردم از اصلاح طلبان عبور کردن درسته ولی اینکه فکر میکنه که به اصولگرایان معتقدند هم خنده داره، مردمی که نیامدن پای صندوق معناش اینه که از هر دو طیف عبور کردن ،اکثریت مردم یه زندگی نرمال میخوان و فرقی نمیکنه کدوم جناح بر سر قدرته که متاسفانه روز به روز بدتر میشه
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    جناب اژه ای بیا ببین دردادگاه طبس گلشن وخراسان جنوبی ازپاسگاه تا حکم دادگاه چه میگزره مردم ازدزد وگردن کلفت نمیترسند از ماموران دادگاه سلیقگی وارتباطی حکم میدهند باید محاکمه شود او دست قاضیان راباز گذاشته تا حکم ناجور بدهند وبه اساس نظام بدبین بشوند اره
  • حمید ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 5
    مشکل از اقای اژه ای و رییسی و امثالهم نی مشکل از مردمه !مردم متوجه کاراشون نیستن آقای اژه ای و امثال ایشان باید خودشون از مردم بگیرن چند سالی به خدمت خانواده برن تا دوباره خود مردم برن سمت ایشون البته بعید میدونم دیگه مردم برن سمتشون
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    18 3
    کسانی رای میدن که سر سفره نظام نشستن. من ی کارگر شرکت خصوصی هستم حتی دولت ی بار هم حال من کارگر رو نفهمیده که چه جور روز وشب رو میگذرونم الان کار میکنم 3 ماه بعد بهم حقوق میده دولت ما رو فراموش کرده.من هم رای نمیدم اجازه نمیدم خانوادم هم رای بدن .مرگ بهنر از این زندگی هست شما حرف از رای میزنید
  • علي ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 0
    خواهشي كه دارم ، لطفا آقاي اژه اي اگر ممكنه دستور رسيدگي به پرونده رامك خودرو را صادر نمايند متاسفانه مالباختگان مراجعات متعدد چند ساله دارند اما عملا معاونين ايشان قادر به حل ان نشده اند با احكام قطعي چند ساله اما در اجراي حكم ناتوان ، جاي تاسفه كه ان شركت داراي شكركتهاي اقماري بوده و فعاليت داشته وحتي هزاردستگاه را با نام شركت ثالث فروخته اما عملا با توجيحات مختلف از احراي حكم سر باز زده ؟ حود ٧ ٨ سال ميباشد كه هزاران خانواده گرفتارند؟
  • ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 0
    من به شخصه از اصلاح طلبان خوشم نمیاد اما آقای اژه ای کدام خدمت رابه مردم کردند اگه قوه قضائیه برخورد درست با مفسدین داشت الان فساد ورانت این همه گسترده نبود اصلاح طلب و اصول گرا هم همه باهم فامیلند
  • محمدمحسن ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 0
    مقایسه و ربط دادن جنبش عدالتخواهی با جریانات صدر اسلام و خوارج و اتفاقات زمان امام حسن علیه السلام و ... مصداق بی تقوایی نویسنده و به جای نقد موضوع تخریب گوینده است. نویسنده با شیوه ای جنش را نقد کرده خود به آن نقد دارد.... کلی گویی ، انتسابات مبهم ، "برخی محافل تحلیلی و رجال صاحب فکر " و ....
  • علی ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 2
    تو این حکومت خدمت به مردم نداریم فقط خیانت و دزدی وچپاول
  • مصدق کرد ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    25 0
    برخورد سلیقه ای نباید باشد،ما اصولگرایان نباید اذعان کنیم همه چی گل وبلبل است،بله،کاستی،وکم کارکردی مدیران هویداست،باید نقاط پوسیده حذف شود،از انتقاد نترسیم ومنطقی خودمان را اصلاح کنیم،مردم زیر فشار تورم هستن مخصوصا طبقه متوسط جامعه
  • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 3
    من یک ایرانی بشدت منقد به وضعیت موجود هستم‌ اما خداوند متعال را گواهی میگیرم در دو پرونده قًضایی که درگیر ان بودم الحق و الانصاف عادلانه ترین رای برایم صادر شد و خوشبختانه حقوقم استیناف شد و مجرم در حال تحمل حبس قانونی خودش است لذا از ربیس دستگاه قضایی سپاسگزارم
  • ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 2
    چرا هر کسی به گونه ای میخواد اعتراض کنه ربطش میدن به چپ ها یا اصلاح طلبها اینم بازی جدیده مردم از این وضعیت ناراضی هستن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 0
    اصلاح طلب کیلوئی چنده؟؟؟متاسفانه شواهد جامعه اینو میگه وجواب شما 95 درصد از مردم هست.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 7
    منظورتون از مردم کیا هستند فقط اقلیت اصولگرایان ؟ توده مردم چی؟ همین مردم معمولی کوچه و بازار اعم از مذهبی و غیر مذهبی اینا مردم نیستند ؟در انتظار منجی عالم بشریت (عج) .
  • ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    14 0
    از کدام خدمت صحبت می کنید؟
  • ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 1
    بنده خدا خیلی خوب داره به سارقان و اراذل واوباش و....خدمت میکنه و جلوی مجازات آنها را میگیره و مورد رأفت اسلامی قرارشون میده!!!!!!!!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 3
    مرگ بر اصلاح طلبان شیطانپرست ونوکرآمریکا واسراییل
  • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    15 0
    دراوج فساد قرار داریم
  • یک شهروند مفلوک ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    14 0
    به نویسنده سطحی نگر این متن باید دست زد..... بعدازپیغمبر خاتم وامامان معصوم. هيچ قدسیه ای وجود ندارد. همه درمقابل مسولیت هایشان باید پاسخگو باشند. والا حکومت می شود استبدادی. بنظر نویسنده مذکور نباید آزادی قلم وبیان باشد وهمه مچیزگوی آقایان باشند
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷❤ ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 6
    به ولله دولت روحانی کاری کرد که ۳ سال آخر هر روزش به اندازه یکسال برایم گذشت و بیزار شدم از ریخت و قیافه اصلاحات. تلاش جناب رئیسی برای سرو سامان دادن به اوضاع ورشکسته در ۸ سال قبل را همگان شاهدیم و شاکر.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 0
    آقای محسنی اژه ای اگر کاری در جهت مبارزه با فساد و جرم و جنایت در کشور انجام داده باشد انجام وظیفه کرده است و به بهترین شکل ممکن هم پاداش های مادی گرفته است . بهترین جوانان این کشور بدون کوچکترین ادعایی در برابر دشمن جنگیدند و در گمنامی فدا شدند
  • ح ر ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    12 0
    یکی نیست به این آقای محمد رضا تاجیک بگوید عامل بیشتر این مصائب امثال خودتان بودید که در مصدر امور قرار داشتید و کاری نکردید . در ثانی آن بچه کار با آن لباس کار و همان سبک و سیاق درآمدش چند برابر امثال جنابعالی است دلت بحال خودت بسوزد .
  • یوسف عیدانی علیزاده ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    9 0
    سلام به شهدای ایران زمین ،بارها عرض کردم کشور را نفوذی ها ،فؤدالها و باندهای مافیایی حکومتی اداره می کنند،مردم رو مابین گرگهای هار رها کرده‌اند ،رشوه اختلاس،بداخلاقی قاضی،پلیس،دکترها،بانکها،ادارات دولتی در نتیجه ماحصل جوانان سرباز رایگان دشمن.
  • ح ر ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 2
    از زمانی که رئیسی و اژه ای در راس قوه قضاییه و ریاست جمهوری قرار گرفته اند انقلاب در انقلاب برای تصفیه عناصر نخاله در ارکان نظام شروع شده و انشاالله این ها بمانند و تصفیه انقلاب را ادامه بدهند .
  • ح ر ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 1
    انشاالله این ها بمانند و تصفیه انقلاب را ادامه بدهند .
  • ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    15 2
    ازرانت وفساد ودزدی وگرانی عمدی دولت کاملا مشخص است .شعار شعار شعار ۴۵۰۰۰سال دیگه باشین آش همین اشه
  • ایرانی ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    26 0
    با سلام جامعه در حال متلاشی شدن است. دیگه مردم نه به چپ امید دارند نه راست. قوه قضائیه در ایران محفلی تشریفاتی است در خدمت حکومت نه برای عدالت ورزی و کمک به مردم و مظلومان. در جامعه ای که قوه قضائیه و بیمارستانهای آن از بازار و مراکز تفریحی شلوغتر باشد بدانید که آن جامعه در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. اگر مردم زیاد به قوه قضائیه مراجعه می کنند به معنی این است که در جامعه عدالت وجود ندارد و مدیریت قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده ها و امور مردم در حد بسیار ضعیفه. فساد در جامعه غوغا می کند. طبق قانون اساسی کشورمان ، همه مسئولین باید جوابگو و خدمتگزار مردم باشند نه قلچماق برای آنها. مردم را دریابید قبل از آنکه دیر شود. با تشکر
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    18 4
    اعتماد گزارش داد: ۹۰ درصد ۳.۷ میلیارد دلار داده شده به کارخانه چای دبش در دولت رئیسی اختصاص یافته است روزنامه اعتماد نوشت: 🔺با اظهارات جدید رییس قوه قضاییه، مشخص شده که ۹۰ درصد از فساد در تخصیص ارز واردات چای در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رخ داده و ادعای مسئولان دولتی درباره کشف و جلوگیری ‌از این فساد گسترده نوعی فرار رو به جلو بوده است. 🔺نگاهی به موج تکذیب‌ها پس از انتشار این اخبار نشان می‌دهد که بسیاری از دستگاه‌های دولتی تلاش کردند در این ۵ روز، دو اتفاق را رقم بزنند؛ اول اینکه وقوع و شکل‌گیری این فساد را به دولت روحانی نسبت دهند و دوم، با فرار رو به جلو، خود را طلایه‌دار مبارزه با فساد معرفی کنند. عمده این تکذیبیه‌ها هم بر این اساس بود که اصلا چنین خبری چیز جدیدی نیست و پرونده آن قدیمی است! 🔺حالا که بخش زیادی از اخبار و تحلیل‌ها مشخص می‌کند وقوع این فساد اتفاقا کاملا مربوط به دولت کنونی است، مطالبه افکار عمومی برخورد قضایی با افرادی است که از نزدیک در این جریان سهم داشته‌اند./ اعتماد
  • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    26 2
    من خودم جزو مردم هستم و به اصلاح طلب و اصولگرا هم کاری ندارم‌ در انتخابات هم شرکت نمیکنم مگر اینکه تا اونموقع یک عرضه یا کار عام المنفعه از این مجلس ببینم.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 1
    چقدر هم که تاجیک دلش برای کودکان سوخته اگر دلتون میسوخت این همه اختلاس نمیکردین ،انقدر خرج برای انتخابات نمیکردین سکه شواش نمیدادین ،این همه خسارت مالی با دولت اون کذاب به مردم وارد نمیکردین خدایا میدونم که خودت می بینی وروزی به حسابشون میرسی 🤲
  • عبدالله ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    19 2
    اتفاقا این مطالبی که از جناح اصلاح طلب گداشته و بعد تحلیل کرده اید و مصادره به مطلوب کرده اید، واقعیتهای جامعه ماست! مردم خیلی فهیم تر از آنند که با چهارتا جمله اینور و آنور بشوند، همه میدانند که این نظام چه بلایی سر مردم آورده
  • ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    12 2
    مردم از هر دو جناح خسته و دلسرد شده اند. عدم شرکت مردم در انتخابات به دلیل دروغ هایی است که مسئولان قبلی و فعلی گفته و می گویند! به دلیل وعده هایی است که عمل نمی کنند! به دلیل آن است که می دانند چه رأی بدهند و چه ندهند افرادی که از قبل تعیین شده اند روی کار می آیند و قرار نیست اتفاق تازه ای بیفتد! قرار نیست مشکلات مردم حل شود! پس چرا رأی دهند؟!
  • بهزاد ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 2
    افزایش سن بازنشستگی رو لغو کنید وگرنه خیلی ها رای نخواهند داد. از ما گفتن
  • نصر ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 2
    ‏سلام، این آقای که حرفهای آقای تاجیک و جنبش عدالت خواهی را رد کرده و به نقد کشید اسمی نداشت ، باید گفت واقعیت جامعه آن چیزی است که تاجیک و جنبش گفته اند حالا آقای گمنام بخاطر چه چشم روی واقعیات پوشید خدا می داند
  • ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    اژه ای بخاطر بررسی نکردن دزدی ها و کلاهبرداری های ی بورس برای مردم تمام شد
  • ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 1
    در فعالیت شبکه های این نوجوانان بارها گفتم سوار این شبکه ها بشید بدون اینکه بدانند شما پشتش هستید و البته شبکه های کودکان کار هم در یک مقاله دیگه راجع به برج محسن رضایی بهتون نشون داده بودند که چطور ساختمان های امنیتی را پیدا می کنند از دانشجوها و جوانان دنبال یار گرفتن برای ایجاد یک سازمان اطلاعات موازی در ایرانند که بعدش کم کم نیروی انتظامی بسیج و ارتش هم نفوذ و اونها را متقاعد کنند .شرکتهایی که هر کدام برای اینها یا کسانی باشه که آماده باشند با غربی ها همکاری کنند و البته می خواستم این را بگم امیدوارم زودتر فولاد مبارکه به سپاه داده بشه تا بتونیم مولدش کنیم هوشمند کنیم نه اینکه با دلار سود آوری داشته باشه بعد هم این شرکتها وقتی همه به سپاه برسند و البته معادن البته به کسانی که سرسپرده انقلابند و عضو سپاهند بدون دیده شدن اون موقع باید دید که اتاق بازرگانی چه می کنه
  • ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    نظر قبلی را خودت بخون
  • عبدالله ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 2
    امثال صوفی غیر از خیانت و وطن فروشی و نوکری و تسلیم شدن در برابر اجانب و دروغ گویی و خیانت مگه هنر دیگه ای هم دارند. از چهل و چند سال عمر انقلاب شاید بیش از سه دهه دولت دست همین دجالان موسوم به اصلاح طلب بوده که وضع اقتصاد مملکت رو به این روز انداختند الآن هم در کمال پررویی زبان درازی می کنند و از رو نمیروند و همیشه خودشون رو مردم معرفی میکنند. و از قول مردم می نوبسند . اف و ننگ بر شما
  • ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    از بس دوگانگی ایجاد کردن برای محاکمه دانه درشت ها و مردم عادی اینطوری میشه که بیخ گوش رییس قوه فرزندان معاونش هم فساد میکنند چرا قانون و محاکمه برای مردم عادی باید اجرا بشه دانه درشت ها با چند وکیل مماشات یا با وثیقه آزادن یا مرخصی یا فرار میکنند
  • از کارکنان بانک سرمایه ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 0
    اژه ای فقط در یک جمله برای مردم توضیح دهد که با دزد و غارتگر 14000میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی ه ) چکار کرده اند و پولهای دزدی توسط آن ملعون چی شد؟
  • صادق ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    14 0
    آزادی قشر مسئولین متخلف ووابسته به اجانب برای کشور خسارت بار وتهدید. امنیتی پنهان رادر جامعه گسترش میدهدعدم برخورد امنیتی بایک مجرم دولتی اعم از اقتصادی. اجتماعی. ضدامنیتی باعث جرات بیشتردر بی حیایی وامور شیطانی خود میشودوقشر جوان بی تجربه رادربیراه وحشتناک قرار میدهدلذامسئولین برای اعتلای کشورهمانند کشورهای دیگر با هرگونه مخالفت با قوانین اجتماعی که ضامن سلامتی ونیاز های جامعه میباشد بشدت برخورد نماید و اجازه ندهد باگروه ها و احزاب وابسته به بیگانگان علیه امنیت مردم فعالیت نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس