به گزارش مشرق، صفحه نواصولگرا، در اینستاگرام خود نوشت:

صدور انقلاب اسلامی؟

در میانه راه یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی، محدود نماندن آرمان‌های آن به مرزهای ایران و صدور ایده‌هایش به دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی بود. شعاری که در دهه اول پرفروغ و در دهه‌های بعد به مرور تضعیف شد.

رخدادهای اخیر فلسطین اما به ما نشان داد که بخشی از این مسیر طی شده است. باید دقت داشت که منظور از صدور انقلاب در بیان امامین انقلاب، صدور مدل ولایت فقیه برای دیگر کشورها نبوده و نیست؛ چراکه اساسا این مدل برای ایران طراحی و اجرا شده بود و هیچ کشور دیگری شرایط ایران را نداشته و ندارد.

صدور انقلاب اتفاقا به معنای صدور ایده‌های اساسی آن است. استقلال از ابرقدرت، ظالم نبودن و نپذیرفتن ظلم، جنگ و جهاد با استکبار و اذناب آن، آزادی فکری و فرهنگی، اعتماد به نفس و تکیه به قدرت داخلی، توکل به خدا و ... برخی از این ایده‌ها در عرصه سیاست خارجی بوده است. حال باید پرسید که با نگاه به وضعیت منطقه و جهان، نمی‌توان صدور این ایده‌ها را به وضوح دید؟ اینکه حماس با توکل بر خدا کاری چنین عظیم را انجام می‌دهد. اینکه یمنی‌ها بدون ترس و براساس وظیفه، کشتی صهیونیست را تصرف می‌کنند.

اینکه مخالفت با ظلم در سراسر دنیا شنیده می‌شود. اینکه بسیاری از کشورهای دنیا حتی غیرمسلمان علیه استکبار آمریکا سخن می‌گویند و اقدام می‌کنند. البته که برخی از این موضوعات متاثر از تغییر شرایط هستند اما باید پذیرفت که ایده‌های نوین امام (ره) توانست اثر خود را هم در ایجاد این شرایط جدید و هم در پیشبرد آن بگذارد. پس باید پذیرفت که تا بدینجا بخشی از مسیر صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی طی شده است.ادامه‌ی مسیر اما نیازمند تلاشی مضاعف است. ضعف در عرصه اقتصادی و رسانه‌ای به وضوح برای همه ما روشن است.

ترکیه را بنگرید. کشوری که ایده‌ی قدیمی سکولاریسم را با استفاده از اقتصاد تقریبا قوی و سریال‌های خود برای جهان عرب تبلیغ کرده و جایی در اذهان منطقه و جهان برای خود گشوده است. بقیه‌ی مسیر در اینجا معنا پیدا می‌کند؛ اقتصاد و فرهنگ به ویژه با برش رسانه و تبلیغ. بعد از طی این مسیر می‌توان هسته‌های اصلی آرمان انقلاب اسلامی که «داشتن یک کشور پیشرفته و پیشتاز همراه با ایمان به خدا و تبعیت از دستورات دین» است را تبلیغ و ترویج کنیم. نواصولگرا؛ رسانه‌ی عقلانیت و کارآمدی در بستر گفتمان انقلاب اسلامی.

فلسطین نشان داد آرمان های انقلاب در مرزهای ایران محدود نمانده

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس