کد خبر 1552799
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
ایرانی ها ۳ برابر مردم دنیا نمک می خورند

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید نمکدان را از سفره های خود حذف کنیم،گفت: میزان مصرف نمک ایرانی ها ۲ تا ۳ برابر مردم جهان است.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز ۱۴ آذر در مراسم روز جهانی داوطلب بیان داشت:اکنون بیش از ۶ میلیون داوطلب سلامت،سفیران سلامت و افراد مرتبط با سلامت در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تلاش خوب داوطلبان در دوران کرونا،گفت:آنچه در روستاها از ارتباط جامعه با مراکز درمانی و بهداشتی دست پیدا کردیم در شهرها دست نیافتنی بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی کنترل فشارخون و دیابت ،تصریح کرد:متاسفانه مصرف غذا، کم تحرکی باعث روند روبه رشد بیماری های غیر واگیر شده است.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد سلامت در کشور،ابراز کرد:رابطان سلامت می توانند این نقیصه را رفع کنند و اکنون به طور رسمی ۴۰۰ هزار نفر داوطلب سلامت در کشور دادیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران،افزود:در برخی امکانات و داروهای مربوط به برخی بیماری ها با مشکل روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر در پویش دیابت و فشار خون مورد کنترل قرار گرفته اند،بیان داشت:یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد از پرفشارخونی برخوردار هستند؛ضمن اینکه یک درصد از ۹ میلیون نفر دچار دیابت هستند.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت تحرک کافی،گفت:نباید در سفره غذا نمکدان باشد؛چراکه دو تا سه برابر میزان جهانی نمک مصرف می کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت مردمی سازی در کشور،افزود:داوطلبان سلامت جلوه برجسته این مردمی سازی است.

وی خاطرنشان کرد:تا پایان سال ۲۰ میلیون شهروند کشور تحت پوشش پویش کنترل فشار خون و دیابت قرار می گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه خود مراقبتی فردی و خانواده در کشور،ابراز کرد: بیش از ۳ میلیون نفر سفیر خانواده خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ebi ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام . نمک شیمیایی یددار مضر است ولی نمک دریا و نمک معدنی ( سنگ معدنی) عالیه مصرف کنید و حرف وزارت بهداشت و سازمان جنایتکار بهداشت جهانی رو گوش ندید.
  • رضا ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ایرانیها نمک زیاد مصرف می کنن ایرانیها گوشت زیاد مصرف میکنن ایرانیها برق زیاد مصرف میکنن ایرانیها اب زیاد مصرف می کنن ایرانیها گاز زیاد مصرف می کنن ایرانیها بنزین زیاد مصرف می کنن یعنی ایرانیها همه چی زیاد مصرف میکنن ؟ وکشورهای دیگه اصلا اینطوری نیستن؟بنظرم اینها همه دروغه شما باید با توجه به وسعت وجمعیت در نظر بگیرید
  • ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    ایرانیها افراد بانمکی هستن و نمک بیشتری نیاز دارن
  • Ti ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جومونگ نفهمه ها یهو بهمون حمله میکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس