کد خبر 1552680
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
آلمان اطلاعات حساس ناتو را به روسیه داده است

منابع خبری روز دوشنبه مدعی شدند که در جریان فعالیت شرکت روسی «گازپروم» در پروژه «نورد استریم-۲»، مقام‌های آلمانی اطلاعات حساسی درباره زیردریایی‌های ناتو در اختیار روسیه گذاشتند.

به گزارش مشرق، هیاتی از قانون‌گذاران آلمانی مدعی شده‌اند که شرکت روسی «گازپروم» از مقام‌های دریانوردی آلمانی در شهر «استرالسوند» اطلاعات مربوط به حوزه‌های فعالیت زیردریایی‌های ناتو در دریای بالتیک را دریافت کرده است.

وبگاه «رادیو لهستان» روز دوشنبه به نقل از رسانه‌های آلمانی نوشت که نمایندگان پارلمان آلمان دریافته‌اند شرکت گازپروم در درخواست خود اعلام کرده بود که این اطلاعات برای روند تصویب ساخت خط لوله گاز «نورد استریم-۲» ضروری است.

پروژه نورد استریم -۲ احداث دو خط لوله برای صادرات سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب گاز از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است. این پروژه در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه شرکت سوئیسی سازنده آن متوقف شد، اما پس از مدتی از سر گرفته شد.

این قانونگذاران آلمانی مدعی شده‌اند که شرکت دولتی گازپروم در نهایت به اطلاعات بسیار دقیق دست یافته و برخی اطلاعات محرمانه ناتو شامل آن بوده است.

«هانس دام» رئیس هیات قانونگذاران آلمان از «حزب سبزها» این یافته‌ها را «تکان‌دهنده» توصیف کرد و افزود که مقامات دریانوردی در شهر استرالسوند امنیت آلمان و ناتو را به خطر انداختند تا رضایت شرکت گازپروم را جلب کنند.

یک مقام ارشد دولتی سابق آلمان نیز به این هیات گفت که پروژه نورد استریم-۲ به اجبار متوقف شد. نورد استریم -۲ به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین راه اندازی نشده است. دولت روسیه تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

روسیه پیش از این بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه از انرژی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک تیرانداز ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 2
    زنگنه از این دست اطلاعات تا دلت بخواد به توتال و شل داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس