کد خبر 1552539
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
آلودگی هوا

بر اساس اعلام اداره کل هوانشاسی استان با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه، شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا مهیاست.

به گزارش مشرق، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش ملایم باد در ارتفاعات گاهی وزش متوسط باد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه، شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیاست. از این رو کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد، از امروز تا ظهر چهارشنبه ( ۱۳ تا ۱۵ آذر) مورد انتظار است.

از عصر چهارشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۷ آذر) با گذر موجی از استان رخداد ناپایداری‌هایی به‌شکل افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده، در بعضی نواحی گاهی رگبار باران مورد انتظار است که بهبود کیفیت هوا در این مدت را در پی دارد.

در بعضی ساعت‌های پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در نیمه‌جنوبی و نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از چهارشنبه تا پنجشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۴ آذر) صاف وغبارآلود و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۵ آذر) کمی ابری و غبار محلی، از بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس