کد خبر 1552396
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
باران

سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید آلودگی هوا طی امروز و فردا در کلان‌شهرها و شهرهای پرجمعیت خبر داد و اعلام کرد:از اواخر وقت سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است که در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی باعث افزایش و تداوم غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

از اواخر وقت سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی شمال کشور بارش پراکنده و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

روزهای چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر و پنجشنبه علاوه بر مناطق یاد شده در ارتفاعات البرز،‌شمال غرب و برخی مناطق غرب بارش‌های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۳: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۴: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵: تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز.

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس