آمریکا: تشکیلات خودگردان برای اداره نوار غزه مناسب نیست

درحالی‌که بسیاری از کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی تاکنون به جز کشتار غیرنظامیان، هیچ دستاوردی نداشته، مقامات آمریکا درباره آینده دولت غزه گمانه‌زنی می‌کنند.

به گزارش مشرق، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط حاضر نمی‌تواند اداراه نوار غزه را به عهده بگیرد.

وی دراین‌باره گفت: ما باور نداریم که تشکیلات خودگردان اکنون در شرایطی باشد که بتواند با اطمینان و به شکل موثری نوار غزه را اداره کند.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید همچنین افزود: ایالات متحده ایده راه‌حل دو کشوری را کنار نگذاشته است، اما می خواهد شاهد یک تشکیلات خودگردانی باشد که بتواند اصلاحات لازم را اجرا و خواسته های مردم فلسطین را برآورده کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه فاش کرد که وزارت جنگ این رژیم طرح‌هایی را برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه ارایه داده بود اما در نهایت این طرح‌ها شکست خورده و به جایی نرسید و پس از بازنگری، تصمیم گرفته شد به خاطر خطراتی که ممکن است برای جان اسرای اسرائیلی داشته باشد، در اجرای آن تجدیدنظر شد. در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به درخواست آمریکا طرح‌های خود در جنوب نوار غزه را تعدیل کرده است.

از سوی دیگر، یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد که ۷۰ درصد نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سبب شکست عملیات خود در شمال نوار غزه و ضربات سخت و کاری مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه که دیگر تبدیل به ویرانه شده است در پنجاه و هشتمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی همچنان با شدت قبل ادامه دارد؛ به طوری که اشغالگران صهیونیست علاوه بر بمباران منازل مسکونی و یک مهدکودک در این باریکه خودروهای امدادرسان را نیز هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، رزمندگان گردان‌های قسام گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی در بیت حانون پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضد زره TBG هدف قرار داده سپس با سلاح تیربار با آن‌ها درگیر شده و شماری از نظامیان صهیونیست را به قتل رسانده است.

همچنین گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که ۵ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در شرق دیر البلح با بمب‌های «العمل الفدائی» و راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است که از این تعداد ۳ خودروی زرهی به طور کامل منهدم شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    فضولی موقوف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس