کد خبر 1552061
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
چراغپور: شاید غیبت بنزما به ضرر سپاهان شود

کارشناس فوتبال گفت: غیبت کریم بنزما در بازی فردا شب ممکن است به ضرر سپاهان تمام شود.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد دیدار فردا شب الاتحاد عربستان و سپاهان ایران اظهار داشت: با توجه به برگزار نشدن مسابقه رفت دو تیم نمی توانیم تحلیل دقیقی از این مسابقه داشته باشیم. رودرو نشدن دو تیم باهم کار را مشکل کرده است. نمی دانیم فردا در میدان با چه چیزی مواجه خواهیم شد. سرمربی الاتحاد هم قطعا داده هایی از تیم سپاهان اصفهان دارد و توازن و ریتم حرکت تیمی اش را بر اساس آن تنظیم خواهد کرد و بر مبنای همان اطلاعاتش استراتژی تیمش را در ۲۲ ونیم دقیقه اول و دوم تعریف خواهد کرد.

وی افزود: می توانیم براساس شرایط دو تیم در جدول لیگ های دو کشور مطالبی را بگوییم. الاتحاد تیم چهارم جدول لیگ عربستان است و سپاهان هم بدون کسر امتیاز تیم دوم جدول لیگ برتر کشورمان است. بنابراین می توانیم بگوییم پیروزی در مسابقه فرداشب دور از دسترس سپاهان نخواهد بود. اگرچه فوتبال عربستان در حال حاضر کمی قویتر از فوتبال ما شده است اما سپاهان قدرتمندتر از حریف است. تیمی که در رده دوم لیگ باشگاهی ما قرار دارد برتری نسبی به الاتحاد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

کاروان سپاهان اصفهان وارد عربستان شد

چراغپور با اشاره به بازی پرسپولیس و النصر عربستان در هفته گذشته گفت: هفته قبل پرسپولیس نتوانست النصر ۱۰ نفره را شکست بدهد تیمی که با وجود یک بازیکن کمتر ضد فوتبال بازی نکرد، بدون خشونت بازی را ادامه داد و در نهایت مسابقه مساوی شد. اکنون بزرگ ترین آنالیزورهای فوتبال جهان هم می گویند ۶۶ درصد فوتبال قابل پیش بینی است و با استفاده از کمک داور ویدئویی دیگر سهم خطای انسانی و حوادث توپ می تواند نتیجه را تغییر بدهد. بنابراین سپاهان می تواند پیروز شود.البته زدن ضربات آخر مهم است هرچند تخصص ضربات لحظه آخر در فوتبال ما بالا نیست. مثلا قدرت ضربه زنی سوارز، بنزما و سردار آزمون را باهم مقایسه کنید.

این کارشناس فوتبال در مورد غیبت کریم بنزما در این مسابقه گفت: غیبت این ستاره هم می تواند به سود سپاهان باشد هم به ضررش تمام شود. مثلا در بازی پرسپولیس و النصر وقتی کریس رونالدو حضور داشت دفاع جمع می شد و فشرده کار می کرد و متمرکز او شده بود اما غیبت بنزما می تواند فوتبال را در تیم الاتحاد پخش کند. همانطوری که زمانی در بارسلونا مسی، ژاوی، نیمار، سوراز و ... بودند و فوتبال پخش می شد و قابل کنترل نبود. اکنون در غیاب کریم بنزما شماره ۹ مخفی می شود و ممکن است مثلا حمداله بیشتر صاحب توپ و موقعیت شود. در این شرایط تقابل کنترلینگ و فینشینگ دو تیم مقابل هم قرار می گیرند. کنترلینگ برای دفع توپ و فینشینگ برای گل زدن و ضربه آخر زدن.

چراغپور در مورد تقابل الهلال صدرنشین لیگ عربستان با نساجی مازندران تیم قعرنشین لیگ برتر ما گفت: با همه احترامی که برای مربیان نساجی قائل هستیم اما این تیم فوتبال عمیقی بازی نمی کند و فوتبالی سطحی و گفتمانی دارد! فوتبالی حرفی! فوتبال ۴ فاز اصلی و کلی دارد که نساجی تقریبا در همه این ۴ فاز پر ایراد است. زمانی که صاحب توپ است، ساختار منسجمی ندارد و سازمان یافته نیست. در ضدحمله نیز تخصصی ندارد و نمی تواند ضدحملات خوبی انجام بدهد. توپ را سریع به عقب پاس می دهند در حالیکه نمی دانند که یک مرحله بسیار تعیین کننده از فوتبال را دارند بازی نمی کنند! در لحظه ای هم که حریف صاحب توپ می شود سازمان یافته دفاع نمی کند. دفاع لایه لایه ندارد.

وی افزود: اگر نساجی فردا شب زود گل بخورد تنبیه خواهد شد. این تیم برای دفاع از حیثیت فوتبال خودش باید لایه لایه دفاع کند و بسته بازی کند. اگر هم بخواهد به صورت تجمعی دفاع کند ضربه کاشته و پنالتی به حریف می دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس