کد خبر 1551880
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
داعش

نیروهای امنیتی عراقی طی عملیاتی در دو استان این کشور ۵ تروریست داعشی را از پا در آوردند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی عراق امروز (شنبه) طی عملیاتی پنج تروریست داعشی را در استان‌های الانبار و نینوی واقع در غرب و شمال غرب عراق دستگیر کردند.

به نوشته ارث نیوز، نهاد الاعلام الامنی عراق (وابسته به دفتر نخست‌وزیری) در اطلاعیه‌ای گفت که پس از رصد دقیق اطلاعاتی و طی عملیات نیروهای امنیتی این تروریست‌ها در مناطق «الصقور»، «التحدی» و روستای «المومی» به دام افتادند.

همزمان وبگاه روداو، خبر داد که تروریست‌های داعش شب گذشته به روستای «کوبته به» در منطقه «مخمور» واقع در استان اربیل حمله کرده و با نیروهای ارتش عراق درگیر شدند. در این درگیری‌ دو سرباز و یک افسر عراق زخمی شد.

تروریست‌های داعش صبح امروز نیز با یورش به همین روستا یک نظامی ارتش عراق را کشته و دو نظامی دیگر را زخمی کردند که پس از آن نیروهای کمکی ارتش وارد عمل شده و تروریست‌ها را داخل روستا به محاصره در آورده‌اند.

غازی الفیصل، فرمانده نیروهای داوطلب در کوه «قره جوغ» نیز به روداو گفت که نیروهایش به کمک ارتش عراق آمده‌اند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات شوراهای استانداری در عراق، اوضاع امنیتی این کشور نیز مقداری تحت تأثیر قرار گرفته است. انتخابات شوراهای استانی در ۱۸ دسامبر در عراق قرار است برگزار شود، انتخاباتی که سال‌هاست به تعویق افتاده است، به گفته برخی منابع خبری عراقی با تشدید رقابت‌های انتخاباتی نیروهای امنیتی نیز میزان آماده‌باش خود را افزایش داده‌اند.

در این راستا منابع عراقی اواخر شامگاه پنج‌شنبه از انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در روستای «العمرانیه» واقع در استان دیالی عراق خبر دادند، انفجاری که با تیراندازی همراه بود و موجب کشته شدن ۱۱ نفر و مجزوحیت ۱۳ نفر دیگر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Hamid ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    داعش نابود که نشده بماند اذنابش تو بیشتر کشورهای خاور میانه و آفریقا پراکنده شد و آتش زیر خاکستر شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس