کد خبر 1551744
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
۱۷۸ شهید در حملات امروز صهیونیست‌ها به غزه

وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که شمار قربانیان حملات امروز رژیم صهیونیستی در این شهر، به ۱۷۸ شهید و ۵۸۹ زخمی رسیده است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت غزه خبر داد که در جریان حملات امروز رژیم صهیونیستی، ۱۷۸ نفر شهید و ۵۸۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ساعتی پیش خبر داد که پس از شکست آتش‌بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، امروز ۱۰۶ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در روز پنجاه و ششم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز گذشته نیز، هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

ارتش صهیونیستی امروز خبر داد که از زمان پایان آتش‌بس در غزه، ۹ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. جنبش حماس تأکید دارد که صهیونیستها مسئول شکست آتش‌بس هستند

القدره در گفت‌وگو با شبکه العربی، با بیان اینکه فقط سه بیمارستان در شمال غزه همچنان فعال بوده و با امکانات محدود در حال ادامه خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: تعداد شهدایی که تا کنون [از آغاز تجاوزات صهیونیستها] اعلام شده، شامل کسانی نیست که زیر آوار هستند.

ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل صبح امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم اسرائیل خطاب به مردم این منطقه آمده است؛«به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است».

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد؛ زیرا قصد دارد به جنگ علیه نوار غزه ادامه دهد.

این نهاد فلسطینی با اشاره به اینکه بمباران رژیم صهیونیستی، باعث تخریب ۶۰ درصد از منازل و واحدهای مسکونی نوار غزه شده است، تأکید کرد: کمکهایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد از نیازهای مردم این منطقه را پوشش نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    من ناچیز که اینجوری از این اخبار اعصابم خرد میشه امان از دل مهدی فاطمه😔😔😔. خدایا تسلی دلش صلواتی فرستادم
  • عبدالعلی گل بابا نزاد عزیزی ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    خدا یا خودت فرجی عنایتی بفر ما حاکمان شیطان سرشت اسرائیل نابود کرده تا موجب آزادی فلسطین بگردد .آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس