کد خبر 1551706
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که با آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی، صد و شش فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که پس از شکست آتش‌بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، امروز ۱۰۶ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در روز پنجاه و ششم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز گذشته نیز، هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

ارتش صهیونیستی امروز خبر داد که از زمان پایان آتش‌بس در غزه، ۹ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. جنبش حماس تأکید دارد که صهیونیستها مسئول شکست آتش‌بس هستند

القدره در گفت‌وگو با شبکه العربی، با بیان اینکه فقط سه بیمارستان در شمال غزه همچنان فعال بوده و با امکانات محدود در حال ادامه خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: تعداد شهدایی که تا کنون [از آغاز تجاوزات صهیونیستها] اعلام شده، شامل کسانی نیست که زیر آوار هستند.

وی همچنین گفت که افراد زخمی و بیمار، نمی‌توانند خود را به بیمارستانها برسانند و همین مسئله، وضعیت بهداشتی را وخیم کرده است.

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه بیمارستانهای غزه با کمبود خون مواجه هستند، از صلیب سرخ خواست که از کشورهای همسایه و شهرهای خارج از نوار غزه، خون تأمین کند.

ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل صبح امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم اسرائیل خطاب به مردم این منطقه آمده است؛«به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است».

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز دیروز گفت که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش، برنامه نظامی لازم برای ادامه جنگ پس از آتش‌بس را آماده کرده است. هرتزی هالوی نیز در اظهار نظری گفته است که جنگ در غزه کوتاه مدت نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    منتظر چه هستید
  • ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    11 0
    تنها راه شکست صهیونیست ،ورود مستقیم و رسمی جبهه مقاومت و سپاه قدس به نبرد غزه است. بهانه خطر گسترش جنگ و خویشتنداری را متوقف کنید.ننگ بر مسلمانی که فقط بیانیه و شعار دهد. قلمت بشکند تاریخ اگر ننویسی ...
  • باغبان پیر ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    سازمان ملل, امریکا, و چند کشور معلوم الحال اروپایی مسوول این جنایات رژیم غاصب, آپارتایدی و نسل کش و کودک کش هستند خاک برسر بی ان کفایت ها و بی مقدار هایی که در ریاض انشاء خواندند نماینده های مفتخور این کشور ها در سازمان ملل چه میکنند . فقط بلدند قمپز در کنند که نماینده در سازمان ملل هستند. نماینده های ۵۷ کشور حاضر در ریاض نمیتواند یک عکس عملی در سازمان ملل از خود نشان دهند
  • ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    6 2
    موقع اتش بس دم از پیروزی میزدید! چی شد پس؟
    • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      1 3
      یکم واقع بینانه و منطقی بخوای به قضیه نگاه کنی می فهمی جنگ شهری به این راحتیا نیست که اسرائیل بخواد راحت کل غزه و تحت کنترل خودش در بیاره... اگرچه که ارتش مدرنی داره ولی احتمال زیاد متحمل تلفات سنگین میشه و مجبور میشه عقب نشینی کنه و بعدشم کار نتانیاهو تمومه. این حرف من نیست کارشناسای غربی هم همین نظرو دارن... گرچه اسرائیل گفته می خواد کار حماس رو تموم کنه ولی این فقط در حد یک شعاره... حماس نابود شدنی نیست و تفکر مقاومت همیشه پابرجاست.
    • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      1 5
      من فکر می کردم Merkava 4 تانکیه که به این سادگیا از بین نمیره ولی خب فکر کنم همه با چشم خودمون دیدیم روز اول (7 اکتبر) چه اتفاقی واسش افتاد. سیستم تروفی جلو راکت دو مرحله ای یاسین جواب نمی ده... بعد از 7 اکتبر هم اگه دقت کرده باشین رو تانکای مرکاوا یه لایه ی میله ای گذاشتن تا جلو حمله پهباد از بالا رو بگیرن که البته باز هم از کنارا آسیب پذیره. اسرائیل فقط یک چیز داره اونم نیرو هوایی ه که البته خیلی خیلی بعید می دونم بتونه جلو ایران و حزب الله کاری کنه از اسرائیلی که تو 6 روز ارتش مصر تا دندان مسلح رو از بین برد می رسیم به اسرائیلی که تو 42 روز نتونست جلو حماس کاری از پیش ببره و فقط زورش به بیمارستان ها و مردم غیر نظامی به خصوص کودکان و زنان رسیده... واقع بین باشیم خیلی بعید می دونم اسرائیل بتونه جلو حزب الله یا ایران کاری کنه با توجه به سیستم پدافندی پیشرفته ای که ایران داره و صد در صد در اختیار حزب الله هم گذاشته شده. یادمون نره حزب الله حماس نیست... در محاصره نبوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس